FZ:s intryck från Nata... Kinect-visningen

Inaktiv

Jag gissar att Natal/Kinect kommer bli Microsofts största fiasko på länge. De som har en 360 idag är mestadels hardcorespelare, och de som vill stå och hoppa framför tv:n har en Wii med tillgång till massor av produkter för det redan. Marknaden som finns kvar för deras produkt är minimal.

Ok, det är lite önsketänkande, men Microsoft behöver en tankeställare. Det hade varit skoj att se en satning på något eget istället för att kopiera och försöka ta marknad från Wii.

Den där GIFen thiefen länkade ovan ser ut som en idiot som repeterar rörelserna från en färdiginspelad film, fattar inte vad de vill med den demon.

Inaktiv
Skrivet av Annanaz:

Sille. Håller helt me dig, För mkt tjat om konsoler nu för tiden, dem går bara sönder och så har dem dålig hårdvara etc

Går sönder som all annan hårdvara. Dålig prestanda skulle jag inte heller säga. 360n är 5 år gammal och kostar nu 2000kr nypris. En ny dator i samma prestandaklass skulle väl kosta 5000kr. Bra gjort av Microsoft tycker jag.

Och Kinect är ett namn man mins bättre än Natal skulle jag tro. Folk klagade lika mycket när Nintendo Revolution bytte namn till Wii.

Medlem
Skrivet av Hydraah:

Bra gjort av Microsoft tycker jag.

Nej.

Bara nej.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av thiefen:

milo hade det med, men det var svårare att se.

Medlem

Namnet är urtöntigt då det försöker göra någon anspelning på "Kinetic" och "Connect" och tror det ska funka :/
Deras önsketanke är väl att folk ska "Kinecta" till varandra -_-

Medlem

Folk klagar innan dom ens provat produkten själv...

Inaktiv
Skrivet av Beachbum4fun:

Folk klagar innan dom ens provat produkten själv...

Det går faktiskt att bilda sig en uppfattning av en produkt utan att testa. Jag vet vad produkten är tänkt att göra, vilken målgrupp den riktar sig till, vilka spel den ser ut att komma med. Sen finns det videofilmern att kolla in på andra som använder den.

Visst, jag klagar på en produkt som inte är något för mig, men saken är den att Microsoft nu lägger massor av resurser på den istället för spel som passar mig. Med andra ord skiftar de fokus på 360, bort från hardcore spelare till casual stå och hoppaspel ala Wii. Det är trots allt deras konsol, och de som driver produkten.

Medlem
Skrivet av Manna:

Verkar bli som att studentlägenheter och andra mindre rum som kanske många har till spelrum kommer att bli lite för små om man ska veva så mycket med armarna. Wiimoten blev nästan för mycket rörelser i början innan man vant sig.

Kommer då ALDRIG stå i vardagsrum/Spelrum och vifta med armarna och sikta med låtsaspistoler.

Problemet med Kinect är ju att man inte har några knappar så ett pistolspel ser jag inte ens hur det skulle vara möjligt då man bara kan sikta med handen, kameran kan inte avgöra om man trycker med pekfingret i luften.

Inaktiv
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Hydraah:

Bra gjort av Microsoft tycker jag.

Nej.

Bara nej.

Förstod du alls vad jag menade? Det går ju inte att förneka att Microsoft gjorde det riktigt bra med 360s prestanda jämfört med priset när den släpptes.

Skrivet av hunden:

Problemet med Kinect är ju att man inte har några knappar så ett pistolspel ser jag inte ens hur det skulle vara möjligt då man bara kan sikta med handen, kameran kan inte avgöra om man trycker med pekfingret i luften.

Man kan kanske rycka med handen för att simulera rekyl och på så sätt skjuta Haha.. Usch så dåligt det skulle bli.

Medlem
Skrivet av hunden:
Skrivet av Manna:

Verkar bli som att studentlägenheter och andra mindre rum som kanske många har till spelrum kommer att bli lite för små om man ska veva så mycket med armarna. Wiimoten blev nästan för mycket rörelser i början innan man vant sig.

Kommer då ALDRIG stå i vardagsrum/Spelrum och vifta med armarna och sikta med låtsaspistoler.

Problemet med Kinect är ju att man inte har några knappar så ett pistolspel ser jag inte ens hur det skulle vara möjligt då man bara kan sikta med handen, kameran kan inte avgöra om man trycker med pekfingret i luften.

Hur vet du vad kameran kan se och inte kan se ?
Det är bara att vänta och se vad som kan göras och inte göras.

Medlem
Skrivet av Beachbum4fun:

Folk klagar innan dom ens provat produkten själv...

måste vara jobbigt att en produkt du såg fram imot så blir sågad av allt och alla.

Jag bilar min uppfattning på den tiden som det har varit ute och att dom inte visat nåt som har varit i närheten av intressant. dom har släppt några visioner men inget som bevisats ha fungerat, så som milo, som jag vet är delvis eller helt fake, precis som videon ovan, dom "spelar med" snarare än spelar.
Inte svårt att vara negativ, då jag faktiskt satt mig in i detta då det är högst intressant. mycket snack lite verkstad, MS största flopp som nån sa tror jag med på.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Beachbum4fun:

Folk klagar innan dom ens provat produkten själv...

Det går faktiskt att bilda sig en uppfattning av en produkt utan att testa. Jag vet vad produkten är tänkt att göra, vilken målgrupp den riktar sig till, vilka spel den ser ut att komma med. Sen finns det videofilmern att kolla in på andra som använder den.

Visst, jag klagar på en produkt som inte är något för mig, men saken är den att Microsoft nu lägger massor av resurser på den istället för spel som passar mig. Med andra ord skiftar de fokus på 360, bort från hardcore spelare till casual stå och hoppaspel ala Wii. Det är trots allt deras konsol, och de som driver produkten.

Bryr mig inte heller mycket om att studsa runt i spel,
tröttnade ganska omgående på Wii,

men både Sony och MS ser att det finns sköna slantar att tjäna på allt detta studsande,
men tror det inte kommer påverka utbudet nämnvärt för oss som inte vill få träningsvärk.

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av thiefen:

milo hade det med, men det var svårare att se.

Sopor


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Inaktiv

det var ju synd, Cirque du Soleil brukar ju vara bra...


signatur

/* No Comment */

Medlem

Kinect vilket kasst namn.


signatur

I got a Goldenshower.

KoP
Medlem

Skitsamma vad skiten heter. Jag ska ha en Kinect bara därför. Något kul dyker det säkert upp till den.

Medlem
Skrivet av Beachbum4fun:
Skrivet av hunden:
Skrivet av Manna:

Verkar bli som att studentlägenheter och andra mindre rum som kanske många har till spelrum kommer att bli lite för små om man ska veva så mycket med armarna. Wiimoten blev nästan för mycket rörelser i början innan man vant sig.

Kommer då ALDRIG stå i vardagsrum/Spelrum och vifta med armarna och sikta med låtsaspistoler.

Problemet med Kinect är ju att man inte har några knappar så ett pistolspel ser jag inte ens hur det skulle vara möjligt då man bara kan sikta med handen, kameran kan inte avgöra om man trycker med pekfingret i luften.

Hur vet du vad kameran kan se och inte kan se ?
Det är bara att vänta och se vad som kan göras och inte göras.

Tänk efter lite hur otroligt svår en åtskillnad av fingrar är för en mjukvara att göra så förstår du. För det första måste det vara en väldigt hög upplösning på bilderna och att sen kunna avgöra mer än att det är en hand ser jag som fullkomligt omöjligt.

Medlem

Frågan är varför? En sån gammal konsol menar jag....


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Haha, $150!

Årets RIDE 2010:
Kinect.


signatur

Spelar just nu: Burnout Pradise, Ratchet & Clank: ToD
PSN: Stenbaeck

Inaktiv

Wow, folk klagar, även om namnet, frågan är var folk med en attityd bättre än en munter 12-åring är. Kinect ser faktist intressant ut och Forza till det kan göra det ett givet köp för mig iaf.

kollade live stream av showen och jag måste säga att även om kinect var skit så var ubisoft konferensen värre

12
Skriv svar