Lista – Alla spelen till Nintendo Switch

Robot
Lista – Alla spelen till Nintendo Switch

#the-legend-of-zelda-breath-of-the-wild, #1-2-switch, #just-dance-2017, #skylanders-imaginators, #super-bomberman-r, #fast-rmx, #has-been-heroes, #i-am-setsuna, #snipperclips, #cube-life-island-survival-hd, #mario-kart-8-deluxe, #rime, #arms, #the-binding-of-isaac-afterbirth, #disgaea-5-complete, #lego-city-undercover, #puyo-puyo-tetris, #redout, #sonic-mania, #splatoon-2, #nba-2k18, #the-elder-scrolls-v-skyrim, #fire-emblem-warriors, #project-sonic-2017, #super-mario-odyssey, #dungeon-of-zaar, #untitled-fifa-game, #minecraft-switch-edition, #monster-boy-and-the-cursed-kingdom, #no-more-heroes, #nobunagas-ambition-sphere-of-influence, #oceanhorn-monster-of-uncharted-seas, #shovel-knight, #steep, #tank-it, #wonder-boy-the-dragons-trap, #xenoblade-chronicles-2, #yooka-laylee, #the-sacred-hero, #arcade-archives, #unknown-blazblue-title, #constructor-hd, #dragon-ball-xenoverse-2, #dragon-quest-x, #dragon-quest-xi, #dragon-quest-heroes-i-ii, #farming-simulator-18, #minecraft-story-mode-the-complete-adventure, #new-frontier-days-founding-pioneers, #untitled-pokemon-game, #project-octopath-traveler-tentative, #rayman-legends-definitive-edition, #riverside, #romance-of-the-three-kingdoms-xiii, #seasons-of-heaven, #spelunker-world, #stardew-valley, #state-of-mind, #steamworld-project-2017-tentative, #sunu-ikkibu-din-nahu, #syberia-iii, #untitled-taiko-drum-master-game, #untitled-tales-game, #ultra-street-fighter-ii-the-final-challengers, #shin-megami-tensei-brand-new-title


Medlem
Lista – Alla spelen till Nintendo Switch

De som inte äger en speldator eller annan konsol är det ju en bra början. Men Wii U har enligt wikipedia 722 spel.

Medlem

inget nytt Metroid spel?


signatur

Praiser of KEK and Pepe is his prophet
Worldwide Ganster Computer God

Skribent

Få spel som jag är intresserad av, tyvärr. Skulle vara Zelda då, men det kör jag på min dammiga Wii U istället.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Jag tycker det här är ett av de sämsta spelutbud vid release jag sett. Tycker mycket väl de kunde väntat 3-4månader tills fler spel var klara + att de kunde bättre mött efterfrågan på konsolen. Men de kanske inte har plats att hålla sådana volymer på lager utan vill portionera ut små mängder varteftersom.

Gen
Medlem

Återigen värdelöst spelutbud -.-
Känns som att dom gör samma misstag med WiiU.
De ska ha starka releaser inom en eller MAX två månader från att konsolen släpps. Annars blir det att folk inte köper utan väntar på något bättre...som aldrig släpps eftersom utvecklarna märker att den inte säljer.

Medlem

Jag köpte min Wii U först och främst för Mario Kart 8, men nu blir "nya" Mario Kart 8 Deluxe bara en liten uppdaterad version av MK8. Skillnaden mellan Wii U och Switch är inte stor så det känns inte som något måste ha grej och den är på tok för dyr!

Här är de spelen jag kan tänka mig på Switch iaf.

Mario Kart 8 Deluxe
Super Mario Odyssey
Lego City Undercover
1-2-Switch

Medlem

Åldersgrupp 8-12?

Medlem
Skrivet av Lepracy:

Åldersgrupp 8-12?

As always!

Medlem

Wow! Hela två spel att se fram emot på hela året, och bara ett av dem är exklusivt. Blir inget köp en på ett tag

Medlem

Hmm, med en Wii U redan så är det ju ganska svårmotiverat att köpa en Switch endast för att lira nya Zelda, som det ser ut till en början.

Får se vad plånboken säger när den 3:e infaller..

Medlem
Skrivet av xverminator:

Jag köpte min Wii U först och främst för Mario Kart 8, men nu blir "nya" Mario Kart 8 Deluxe bara en liten uppdaterad version av MK8. Skillnaden mellan Wii U och Switch är inte stor så det känns inte som något måste ha grej och den är på tok för dyr!

Här är de spelen jag kan tänka mig på Switch iaf.

Mario Kart 8 Deluxe
Super Mario Odyssey
Lego City Undercover
1-2-Switch

Super Mario Odyssey och The Legend of Zelda: Breath of the Wild är något jag kommer skaffa när jag väl skaffat en Switch, LEGO City Undercover kanske också, gillade det verkligen på Wii U't, men det plågades av helt absurt långa laddningstider där tyvärr >_<


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Errrh... listan för mig var mer:

Bla, bla, bla...
Bla, bla...
Zelda
Bla, bla, bla...
Bla, bla...
Bla, bla,bla...
Bla, bla...
Mario Kart
Bla, bla, bla...
Bla, bla...
Bla, bla,bla...
Bla, bla...Bla, bla, bla...
Bla, bla...
Bla, bla,bla...
Bla, bla...
Super Mario Odessey
Bla, bla...Bla, bla, bla...
Bla, bla...
Bla, bla,bla...
Bla, bla...

Tre spel...
Andra spel som lyckades hänga kvar på hornhinnan är ju gamla spel som man redan spelat sönder och som nu Nintendo väljer att släppa - för sent...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Själv tycker jag det finns mängder med intressanta spel, jämfört mot t.ex PS4 som inte hade ett enda intressant spel förrän Bloodborne släpptes. Antar att jag är en dum tolvåring för att jag inte gillar Call of Duty och snarlika bruna FPS, men det gör mig inget.

Medlem

Før mig blir det:
The Legend of Zelda: Breath of the Wild
Mario Kart 8 Deluxe
Super Mario Odyssey
The Elder Scrolls V: Skyrim
Constructor HD
Xenoblade Chronicles 2


signatur

En tallrik köttyoghurt om dagen är bra för magen!

Medlem

Jag måste säga att jag är rätt så sugen på att skaffa en Nintendo Switch just för det nya Super Mario Odyssey som jag tycker såg riktigt fränt ut. Jäkligt synd att det inte blev en premiär titel. Kanske köper konsolen i jul när Mario väl släpps tillsammans med nya Zelda: BotW och Mario Kart 8 Deluxe. Tycker även att Super Bomberman R och Snipperclips såg skoj ut vilket jag kan tänka mig att shoppa...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Super Mario, Mario Kart, och Zelda är de enda som verkar intressanta. Resten är antingen barnspel, ointressanta små spel eller skitgamla spel som bara re-releasas. Nej nu försvann en hel drös hype från min sida måste jag säga...

Ambassadör
Xbox

Starkt jobbat ändå att få plats med så mycket skräp på en gång. Haha


signatur

Jump in.

Medlem

När det gäller det här så säger jag som Jim Sterling säger, massor med spel vid release är inte viktigt så länge de spel som finns är av bra kvalité. Väldigt få personer har råd att köpa 10 spel direkt vid launch utan så länge man har ett löfte om 5-10 spel per månad som kommer så är det bättre än att ha 50 spel vid release.

Medlem
Skrivet av MarMan Hollow:
Skrivet av Lepracy:

Åldersgrupp 8-12?

As always!

Snarare ålder 7-100+ som vanligt.

Medlem
Skrivet av waeress:
Skrivet av MarMan Hollow:
Skrivet av Lepracy:

Åldersgrupp 8-12?

As always!

Snarare ålder 7-100+ som vanligt.

NEJ! FÖR ALLA ÖVER 12 ÅR VILL HA CALL OF DUTY OCH BATTLEFIELD! HUE HUE HUE... eller så kan man ju spela spel för att de är roliga, något som Nintendo faktiskt har lyckats rätt bra med även om deras konsoler har sämre och sämre. Men ibland så misslyckas de totalt som med Star Fox Zero och Mario Party 10 som var katastrofer.

Medlem

Kan inte förstå hur folk kan gilla mariokart. Ingen känsla i det alls

Medlem
Skrivet av dafuq:

Kan inte förstå hur folk kan gilla mariokart. Ingen känsla i det alls

Jag tror knappast att folk kör det för körkänslan, utan snarare spelgläjden, något som Nintendo levererar mycket av. På en förfest eller dylikt kör jag 10 gånger av 10 Mario Kart än något Forza/NFS/ETC-trams. Jag/vi har helt enkelt mycket roligare så.

Medlem

Men hur kan de inte ha en Mario Maker-version på G nära släppet??
Blir nog till att skaffa ett gammalt WiiU istället då. De lär ju blir billiga som attan när Switchen släpps iaf.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Wow! Hela två spel att se fram emot på hela året, och bara ett av dem är exklusivt. Blir inget köp en på ett tag

Exakt min tanke. Nintendo härjade om att de skulle ha tredjeparts-stödet ordentligt vid de här releasen.... Ser inga vettiga titlar än så länge.

Och ett nytt nintendo spel... Inte imponerad.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av SorbP:
Skrivet av Fr0gg0.:

Wow! Hela två spel att se fram emot på hela året, och bara ett av dem är exklusivt. Blir inget köp en på ett tag

Exakt min tanke. Nintendo härjade om att de skulle ha tredjeparts-stödet ordentligt vid de här releasen.... Ser inga vettiga titlar än så länge.

Och ett nytt nintendo spel... Inte imponerad.

Du ser inga vettiga titlar för att du inte känner igen namnen? Hört talas om originella titlar? Du vet att de faktiskt kan vara bra också? Oavsett så bör man nog vänta till sommaren innan man köper den.

Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av SorbP:
Skrivet av Fr0gg0.:

Wow! Hela två spel att se fram emot på hela året, och bara ett av dem är exklusivt. Blir inget köp en på ett tag

Exakt min tanke. Nintendo härjade om att de skulle ha tredjeparts-stödet ordentligt vid de här releasen.... Ser inga vettiga titlar än så länge.

Och ett nytt nintendo spel... Inte imponerad.

Du ser inga vettiga titlar för att du inte känner igen namnen? Hört talas om originella titlar? Du vet att de faktiskt kan vara bra också? Oavsett så bör man nog vänta till sommaren innan man köper den.

Har googlat upp så gott som alla titlar och inget tilltalade mig, det är typ zelda det kommande Mario och splatoon 2 som verkar lovande,

Mao ingen motivering för att slänga 3600 på en konsol.

Lär göra som jag gjort både med gamecuben och wiin dvs köpa den i slutet dnär et finns vettiga spel att spela och den kommit ner lite i pris.

Brukar som vanligt bli att man spelar de få nintendo spel som hinner släppas och That's about it.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Super Mario Odyssey ser riktigt bra ut.
I övrigt ser Monster boy och remaken på Wonder boy riktigt bra ut, men de spelen kommer ju även till PC.
Annars ser det tomt ut.
Visst Zelda fanns där också...
Knappast värt att köpa en ny konsol.
Men jag får se om jag kan hålla mig när Mario kommer...

1
Skriv svar