Hämta Xcom 2:s urmoder Ufo: Enemy Unknown gratis

Medlem
Hämta Xcom 2:s urmoder Ufo: Enemy Unknown gratis

Detta var goda nyheter

Medlem

Ett av de bästa spelen genom tiderna!! Detta och Apocalypse är mina favoriter i serien (Nya XCOM är inte dåliga de heller men ser inte dem som en del av riktig samma serie)

Medlem

Jaa detta nötte man många timmar på en 486a med en CPU på hela 66mhz och 8MB RAM.. Datorn hade 4MB ram när vi fick den men jag, tror det var när Windows 95 kom, tjatade till mig 4MB ram till. 800:- kostade det då

Medlem

Detta var kul men svårt.
spelade det mycket till playstation minns jag.
sparfilerna upptog ett helt minneskort och spelet hette X-Com enemy unknown och var väll lite uppfräshat mot datorversionerna.
Tror inte jag spelade på pc annars, tror det var amiga (?)


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Fast UFO aftermatch var väll från en helt annan studio? Har för mig att dom är en del ab Bohemia interactive numera.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Detta var kul men svårt.
spelade det mycket till playstation minns jag.
sparfilerna upptog ett helt minneskort och spelet hette X-Com enemy unknown och var väll lite uppfräshat mot datorversionerna.
Tror inte jag spelade på pc annars, tror det var amiga (?)

Enda skillnaden melan PS och PC versionerna är att PS har lite bättre musik kvalitet. Ursprungliga Amiga versionen är där emot en nedbantad version av PC spelet då Amigan inte längre klarade av att hänga med PCn.

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Fast UFO aftermatch var väll från en helt annan studio? Har för mig att dom är en del ab Bohemia interactive numera.

Ja och det står tom i artikeln att det utvecklades av Altar

Medlem

Jag spelar de gamla spelen än idag.
Dock kör jag med http://www.openxcom.com/ idag till mitt Xcom som gör spelet fantastiskt.
Rekommenderas enormt mycket för er som fortfarande avnjuter Ufo: Enemy Unknown.

Medlem

Brukar spela igenom dessa spel med några års mellanrum sedan 90-talet, föredrar X-com terror from the deep mer dock, fast enemy unknown håller absolut samma klass.

Medlem
Skrivet av apocalypse101:

Jaa detta nötte man många timmar på en 486a med en CPU på hela 66mhz och 8MB RAM.. Datorn hade 4MB ram när vi fick den men jag, tror det var när Windows 95 kom, tjatade till mig 4MB ram till. 800:- kostade det då

Själv hade man hela 24MB ram på sin 486a

Medlem

Redan spelat ihjäl mig på de här, först på Amiga och sedan i DosBox på senare år.

Skrivet av Komured:
Skrivet av eddie the eagle:

Fast UFO aftermatch var väll från en helt annan studio? Har för mig att dom är en del ab Bohemia interactive numera.

Ja och det står tom i artikeln att det utvecklades av Altar

kan svära på att det inte fanns där när jag skrev kommentaren. :/

Medlem
Skrivet av Komured:
Skrivet av Molotov:

Detta var kul men svårt.
spelade det mycket till playstation minns jag.
sparfilerna upptog ett helt minneskort och spelet hette X-Com enemy unknown och var väll lite uppfräshat mot datorversionerna.
Tror inte jag spelade på pc annars, tror det var amiga (?)

Enda skillnaden melan PS och PC versionerna är att PS har lite bättre musik kvalitet. Ursprungliga Amiga versionen är där emot en nedbantad version av PC spelet då Amigan inte längre klarade av att hänga med PCn.

Har du ens spelat Amiga versionen? Jag misstänker att svaret är "Nej".
Det är sant att dag/natt cykeln saknades i Amiga versionen, (I markstriderna alltså, inte på globen.) och det fanns större möjligheter att öka farten på vissa animationer på PC,men så vitt jag vet så är det de enda punkten där PC versionen slår Amiga versionen på fingrarna. Och ja, jag har spelat bägge.
Amiga versionen var både snyggare och hade bättre ljud än PC versionen. Visst, vissa animationer flöt på som sirap på amigan, men Gud så mycket snyggare det var.
Kantutjämningen var i en helt annan liga, liksom.
Och ljudet på PC versionen? Bara en massa blipp blopp ju.
Amigan lät som en symfoniorkester i jämförelse.
Skaffade PC versionen på Steam för länge sedan, eftersom det var ett av mina absoluta favoritspel på Amigan. Har inte orkat spela igenom det en enda gång på PC eftersom det är så fult, och låter så illa.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:
Skrivet av Komured:
Skrivet av Molotov:

Detta var kul men svårt.
spelade det mycket till playstation minns jag.
sparfilerna upptog ett helt minneskort och spelet hette X-Com enemy unknown och var väll lite uppfräshat mot datorversionerna.
Tror inte jag spelade på pc annars, tror det var amiga (?)

Enda skillnaden melan PS och PC versionerna är att PS har lite bättre musik kvalitet. Ursprungliga Amiga versionen är där emot en nedbantad version av PC spelet då Amigan inte längre klarade av att hänga med PCn.

Har du ens spelat Amiga versionen? Jag misstänker att svaret är "Nej".
Det är sant att dag/natt cykeln saknades i Amiga versionen, (I markstriderna alltså, inte på globen.) och det fanns större möjligheter att öka farten på vissa animationer på PC,men så vitt jag vet så är det de enda punkten där PC versionen slår Amiga versionen på fingrarna. Och ja, jag har spelat bägge.
Amiga versionen var både snyggare och hade bättre ljud än PC versionen. Visst, vissa animationer flöt på som sirap på amigan, men Gud så mycket snyggare det var.
Kantutjämningen var i en helt annan liga, liksom.
Och ljudet på PC versionen? Bara en massa blipp blopp ju.
Amigan lät som en symfoniorkester i jämförelse.
Skaffade PC versionen på Steam för länge sedan, eftersom det var ett av mina absoluta favoritspel på Amigan. Har inte orkat spela igenom det en enda gång på PC eftersom det är så fult, och låter så illa.

Då är det nog du som inte spelat båda versionerna. Amigan har bantad grafik, inte lika bantad på AGA, men fortfarande sämre. Vet inte vilken kantutjämning du tänker på, spelet är 2d förutom geoscapen. Ljudet är annorlunda på Amiga, kanske något bättre men lite en smaksak. Playstationvarianten såg däremot lika bra ut som PC plus ett nytt intro och lite andra småfluff. Ljudet på PS-versionen är bättre än både PC och Amiga utan tvekan.

Medlem
Skrivet av Akronym:
Skrivet av Komured:
Skrivet av Molotov:

Detta var kul men svårt.
spelade det mycket till playstation minns jag.
sparfilerna upptog ett helt minneskort och spelet hette X-Com enemy unknown och var väll lite uppfräshat mot datorversionerna.
Tror inte jag spelade på pc annars, tror det var amiga (?)

Enda skillnaden melan PS och PC versionerna är att PS har lite bättre musik kvalitet. Ursprungliga Amiga versionen är där emot en nedbantad version av PC spelet då Amigan inte längre klarade av att hänga med PCn.

Har du ens spelat Amiga versionen? Jag misstänker att svaret är "Nej".
Det är sant att dag/natt cykeln saknades i Amiga versionen, (I markstriderna alltså, inte på globen.) och det fanns större möjligheter att öka farten på vissa animationer på PC,men så vitt jag vet så är det de enda punkten där PC versionen slår Amiga versionen på fingrarna. Och ja, jag har spelat bägge.
Amiga versionen var både snyggare och hade bättre ljud än PC versionen. Visst, vissa animationer flöt på som sirap på amigan, men Gud så mycket snyggare det var.
Kantutjämningen var i en helt annan liga, liksom.
Och ljudet på PC versionen? Bara en massa blipp blopp ju.
Amigan lät som en symfoniorkester i jämförelse.
Skaffade PC versionen på Steam för länge sedan, eftersom det var ett av mina absoluta favoritspel på Amigan. Har inte orkat spela igenom det en enda gång på PC eftersom det är så fult, och låter så illa.

Ja jag äger båda och har gjort sedan 90 talet. Amiga versionen är förutom eventuellt ljudet (beroende på hur man ser på det) en nedbantad version. Ljudet på PC är inte blip blip, möjligtvis om du kör det i PC speaker men vem gjorde det? Kantutjämning finns inte i någon av dem, eventuellt om man kör på TV och får den naturliga suddigheten runt kanterna som en gammal tjockteve (om man spelade på en sådan) per automatik har men det handlar om dålig bild snarare än någon grafisk funktion.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Text

Skrivet av Komured:

Text

For the record - Jag hade AGA versionen, och ja, jag körde på en Tjock TV eftersom min 1024S monitor hade dött en naturlig död. Och OK, det är möjligft att det var den uppmjukning av grafiken som skedde per automatik på en tjock TV var det som gjorde att jag upplevde det som snyggare, point taken.

Hur som helst så upplever jag PC grafiken som skitful. pixlig av bara helvete i jämförelse. Och om detta beror på tjock TV:n så kan jag bara gratulera mig själv till att ha fått en mysigare spelupplevelse tack vare den inbyggda suddigheten hos densamma. Jag tycker verkligen att PC versionen är skitful i jämförelse.

Och blip blopp kommentaren var för att förtydliga en medveten överdrift, för att illustrera att jo ljudet var mycket bättre på amiga versionen (åtminstonde AGA versionen) än vad som återfinns på PC versionen.

Also for the record - Den version jag aldrig har spelat är PS versionen.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

1
Skriv svar