Första Wildlands-recensionerna ute – stabila betyg

Robot
Första Wildlands-recensionerna ute – stabila betyg
Medlem
Första Wildlands-recensionerna ute – stabila betyg

Det var faktiskt högre än vad jag trodde. Får se hur mycket som ändrats/fixats sen betorna


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Releasehästryttare
Medlem

Gällande det här med att spela själv så kommer jag ihåg att samma sak sades om Borderlands, och det hade jag sjukt kul med i SP, så jag tror att även Wildlands kommer avnjutas på egen hand. Har kontakt med folk hela tiden på jobbet, när jag är hemma vill jag vara asocial och bli lämnad ifred:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Har de fixat fordonskörningen från betan? Kändes som att det var Colin McRae 1997.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Gällande det här med att spela själv så kommer jag ihåg att samma sak sades om Borderlands, och det hade jag sjukt kul med i SP, så jag tror att även Wildlands kommer avnjutas på egen hand. Har kontakt med folk hela tiden på jobbet, när jag är hemma vill jag vara asocial och bli lämnad ifred:)

Lite samma med mig faktiskt. Sen tycker jag det är lite tråkigt när man lirar med andra att man oftast känner sig lite stressad på nåt sätt. Allt ska forceras i så snabb takt som möjligt, ingen vill lysnna på dialogen/storyn utan sånt ska man tydligen skippa så fort som möjligt.

Medlem
Skrivet av redruM:

Har de fixat fordonskörningen från betan? Kändes som att det var Colin McRae 1997.

Colin McRae 1997 var bättre än det var/är i Wildlands...

Medlem

Kommer ni göra en recension? Skulle uppskatta en videovariant eller video-kompletterande recension.
Detta då det är enklare att ta intryck från er via video än enbart text, text är bra för den sakliga delen av en recension (specs-krav, funktioner som MP/Coop, kampanj m.m. och sammanfattningar) medan videon är bra för intryck och upplevelse.

Vette fan varför jag skriver om detta just här när ni har ett feedback-formulär på sidan.... men låt gå, få se om man får napp ändå

Medlem
Skrivet av =FFM=FH:

Kommer ni göra en recension? Skulle uppskatta en videovariant eller video-kompletterande recension.
Detta då det är enklare att ta intryck från er via video än enbart text, text är bra för den sakliga delen av en recension (specs-krav, funktioner som MP/Coop, kampanj m.m. och sammanfattningar) medan videon är bra för intryck och upplevelse.

Vette fan varför jag skriver om detta just här när ni har ett feedback-formulär på sidan.... men låt gå, få se om man får napp ändå

Har man 4 polare att spela med skulle jag säga att det fortfarande kan vara ett kul spel, snyggt är det i alla fall.
MEN, stör man sig på idiotisk AI, fysik och att både helikoptrar plan och till viss del även bilar och motorcyklar har dåliga kontroller så skulle jag hålla mig undan.

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av redruM:

Har de fixat fordonskörningen från betan? Kändes som att det var Colin McRae 1997.

Colin McRae 1997 var bättre än det var/är i Wildlands...

För mig verkade bilkörningen i spelet påverkas om jag hade upplåst fri FPS. Men låste jag FPS:en till 60 fps, fungerade bilkörningen mycket bättre, även om det kanske inte var i klass med GTA V...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av redruM:

Har de fixat fordonskörningen från betan? Kändes som att det var Colin McRae 1997.

Colin McRae 1997 var bättre än det var/är i Wildlands...

För mig verkade bilkörningen i spelet påverkas om jag hade upplåst fri FPS. Men låste jag FPS:en till 60 fps, fungerade bilkörningen mycket bättre, även om det kanske inte var i klass med GTA V...

Bilkörningen var OK med vsync på helt rätt, men efter att ha flugit helikopter i typ alla Battlefield och Arma så är kontrollerna helt efterblivna i Wildlands.
Jag förväntar mig helt enkelt mer av ett spel från 2017.
Det finns heller ingen anledning att följa vägarna då bilarna överlever att köra utför ett berg utan problem (om man inte råkar ut för fysikbuggar då).

Medlem
Skrivet av redruM:

Har de fixat fordonskörningen från betan? Kändes som att det var Colin McRae 1997.

Colin McRae Rally släpptes förvisso först 1998 men vad jag minns så hade det en otroligt skön körkänsla. https://www.youtube.com/watch?v=ya7EnDgU3H4&t=30

Medlem

Helt klart överraskande betyg. Kanske ska man välja detta istället för For Honor om jag fortfarande kan när jag handlar gpu.

Medlem

Körde betan och nog för att vi 3 som spelade ihop hade jäkligt skoj störde jag mig extremt mycket på kontrollerna, fordonen fanns ingen känsla alls i. Och uppdragen var väldigt repetitiva tyvärr

Jag satt igår och kollade när Lirik lirade tillsammans med shortyyy. Det gav mig ett sug o köpa det, fantastisk miljö o coop-delen som lockar främst.

Medlem

Försökte spela detta spel själv, men en ai lagkamraterna var så värdelösa. De bara stod stilla och kollade på eller så sköt de två gånger och fastnade i buskar. Jag hade en medioker tid med detta spel.

Medlem

Det är helt klart grafiskt imponerande, förutsatt att man har en dator som klarar av det.

Medlem

I grunden ett spel som kunde varit en höjdare om det hade:
1. Varierade uppdrag
2. Bättre fordonskänsla.
3. Mer dynamisk värld att utforska.

Tyvärr bockade inte wildlands av de punkterna. Inget köp.

FM-guru
F.d. Sisyr

Är mest nyfiken på om de tekniska problemen i betan kvarstår.

Medlem

Min upplevelse av Wildlands har bara varit en besvikelse. Det finns några delar som jag gillar som t.ex. grafiken, karaktär och vapen customisering.

Men gameplay har varit värdelöst.
AI:n är totalt värdelös, mina AI kamrater kunde stå och göra ingenting eller så sprang de över öppna ytor för att ta skydd, men de sköt nästan aldrig emot fienden och sprang ofta bara rakt förbi dem. Fiendens AI var inte mycket bättre då de ofta kom springande mot en så man kunde skjuta ner dem en och en. Eller så reagerade de inte alls om man t.ex. landade en helikopter hundra meter ifrån dem.

Order menyn var idiotisk i och med att man var tvungen att göra en vertikal rörelse (scrolla) för att navigera i en horisontell ordning i en cirkel meny. Man kunde inte heller säga åt dem att gå till en punkt och sedan börja skjuta för då kom de tillbaka till en istället och började sedan skjuta.

Fordon var generellt värdelösa då jag kunde flyga lutande i cirklar direkt efter jag lyft i ett flygplan. Helikopter kontrollerna var ett totalt fiasko. Bilar kändes inte verkliga i kontroll eller tyngd. Cartel hummern kändes mer som en radiostyrd bil än ett tungt terräng fordon. Och så länge du landade på hjulen så kunde du i princip köra överallt och störta ner för berg.

Storyn är under all kritik. Efter att ha spelat igenom technical test, closed beta och open beta så är det bara copy paste igenom antagligen alla 21 regioner. Gör likadana uppdrag för att ta reda på vart bossen är och få reda på vem det är. Trots att du kanske vet vem det är som i andra regionen på öppna betan så var första jag hittade bossens identifikationskort från amerikanska armen (Stor spoiler).

Ett annat stort jävla problem jag hade var Ubisofts jävla nätkod som sätter NAT status på dig (Open, Moderate Strict). Hade exakt samma jävla problem i For Honor betan och i början av Siege där jag inte kan joina vem som helst eftersom jag tydligen är Strict vilket gör att jag inte kan spela med någon som har Moderate status och exakt samma åt andra håller. Enda jag kan spela med är en grupp där alla har open status.

Och ja, jag har öppnat portar, startat om routern efter klickat ur och i Upnp. Jag prövade till och med att sätta min dator i DMZ för att låta alla paket skickas.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av Scr33d:

Och ja, jag har öppnat portar, startat om routern efter klickat ur och i Upnp. Jag prövade till och med att sätta min dator i DMZ för att låta alla paket skickas.

Lite off-topic, men av ren nyfikenhet, har du provat att köra utan router? Blir det samma fel då, eller får du "öppen" nat då?

Medlem
Skrivet av ForrestFox:
Skrivet av Scr33d:

Och ja, jag har öppnat portar, startat om routern efter klickat ur och i Upnp. Jag prövade till och med att sätta min dator i DMZ för att låta alla paket skickas.

Lite off-topic, men av ren nyfikenhet, har du provat att köra utan router? Blir det samma fel då, eller får du "öppen" nat då?

Jag har för mig att jag prövade det med Siege men jag kommer inte ihåg om det löste problemet. Jag prövade det dock inte med Wildlands. Men även om det löste problemet så är det ett problem i sig själv. Man ska inte behöva koppla ur routern för att kunna spela ett Ubisoft spel med ens vänner.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av Scr33d:

text text text (Stor spoiler).

Men för fan? Kan du inte sätta spoilervarningen FÖRE det du spoilar?

Medlem
Skrivet av Kilrah:
Skrivet av beersgarden:

Gällande det här med att spela själv så kommer jag ihåg att samma sak sades om Borderlands, och det hade jag sjukt kul med i SP, så jag tror att även Wildlands kommer avnjutas på egen hand. Har kontakt med folk hela tiden på jobbet, när jag är hemma vill jag vara asocial och bli lämnad ifred:)

Lite samma med mig faktiskt. Sen tycker jag det är lite tråkigt när man lirar med andra att man oftast känner sig lite stressad på nåt sätt. Allt ska forceras i så snabb takt som möjligt, ingen vill lysnna på dialogen/storyn utan sånt ska man tydligen skippa så fort som möjligt.

+1

Känner likadant. Jag vill verkligen spela ihop med andra och att det ska vara kul men just SP (typ SP eller campaign ) tycker jag alltid blir roligare när man kan köra i egen takt. Gäller Farcry, Borderlands och Dying light. Även i viss mån The Division men där kan man köra igenom de första delarna själv och sedan köra ihop med andra.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Oj, hade aldrig trott på så höga betyg.
Absolut max 3/5 skulle jag ge i betyg baserat på de olika betorna.

Den här videon summerar i stort sett mina åsikter.

https://www.youtube.com/watch?v=YtABVbOAawE

Medlem

Efter att ha testat betan så har jag svårt att förstå dom höga betygen.

Spelet har samma problem som alla andra Ubisoft spel, stor potential men som inte har utvecklats till sin fulla potential.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Efter att ha testat betan så har jag svårt att förstå dom höga betygen.

Mjo, men vi får se vad de "äkta" recensenterna säger.

Medlem

Tror inte ett dugg på att det här är ett 9/10 spel!!!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av jehuty:

Efter att ha testat betan så har jag svårt att förstå dom höga betygen.

Spelet har samma problem som alla andra Ubisoft spel, stor potential men som inte har utvecklats till sin fulla potential.

Får något AAA spel dåligt betyg nu för tiden?

Medlem
Skrivet av Javas:

Tror inte ett dugg på att det här är ett 9/10 spel!!!

Nej det är det inte. Högst 7/10. Det är bra men det är något som inte känns helt rätt. Det finns flera små saker som irriterar. Men det finns också många saker som är bra, det är definitivt inte ett dåligt spel.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

12
Skriv svar