Disney's Star Guitarist tillkännagivet

MFC
Medlem
Disney's Star Guitarist tillkännagivet

häligt!

lite sent bara kan jag tycka..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Till pc och mac, kan ju vara riktigt ballt ju. Jag ser frets on fire framför mig.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inaktiv

Smart. Låter som att slå ihop guitar hero med guitar pro.


signatur

Jag dömer dig skyldig till ollande till annans död

Medlem

Ser rätt cool ut faktiskt, hoppas dom lyckas.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

verkar ballt, bara man kan köpa det billigare utan deras gitarr.

Medlem

Naturlig och smart vidareutveckling


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Bra idé, men det ser riktigt lamt ut... Jämfört med riktigt spelande:)

Inaktiv

Om de lyckas göra det bra så är det här definitivt någonting jag tänker skaffa.

EDIT:
"even if the first edition of the game will be a tween-oriented version with ties to Hannah Montana."

Jag har ändrat mig... Och jag har stora tvivel på om Tween's kommer att spendera så mycket pengar på att lära sig spela gitarr på riktigt.

Medlem
Skrivet av Bazil:

Om de lyckas göra det bra så är det här definitivt någonting jag tänker skaffa.

EDIT:
"even if the first edition of the game will be a tween-oriented version with ties to Hannah Montana."

Jag har ändrat mig... Och jag har stora tvivel på om Tween's kommer att spendera så mycket pengar på att lära sig spela gitarr på riktigt.

Vilken frågeställning, genom att bara nämna Hannah Montana så kommer de dra in multum.


signatur

NinjaSkitz.

Inaktiv

Ser coolt ut, men de är ju låtarna som räknas. han i videon spelade på någonting från High School musical.. usch..

Och ot, vad är grejen med att om man är expert på guitar hero så har men inga vänner/liv, GH är fan bland de mest sociala spelet som finns. Hycklare! ;P

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Bra idé, men det ser riktigt lamt ut... Jämfört med riktigt spelande:)

Guitar Hero ser så coolt ut jämfört mot riktigt spelande...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Det här blir nog ett köp!


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Intressant hur denna genre utvecklas. Jag undrar om det kommer vara realistiska instrument som gäller i framtiden, eller om det kommer visa sig vara mest underhållande med plastknapps-modellen. Trummorna i RB/GH:WT är ju helt klart mer realistiska än gitarrerna. Men å andra sidan hur skulle man annars ha gjort dem så att de fortfarande kändes rock och var roliga? Piano/keyboard borde väl troligen vara nästa steg för RB/GH iaf, och där känns det också som att det kommer ligga mer åt det realistiska hållet.

Medlem

Det där är ju en suverän lösning om man vill ha kul o lära sig gitarren samtidigt. Inget köp för mig dock då jag inte är nå större fan av disney spel.. Men ser helt klart en marknad för det.. Exempelvis alla Hanna Montana fans där ute..

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av 73mpl4R:

Bra idé, men det ser riktigt lamt ut... Jämfört med riktigt spelande:)

Guitar Hero ser så coolt ut jämfört mot riktigt spelande...

Guitar Hero är riktigt spelande

Medlem

Super! Får se hur det blir


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Verkar ju klart mycket bättre än töntiga guitar hero


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

oooh!

Synthversionen blir ett givet köp!
Äntligen får man nytta av sina pianolektioner i grundskolan igen


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Hoppas det inte slår igenom.

Medlem

Haha, min första tanke var att "nu blir det säkert bara High School-musical låtar", och vad är det han spelar om inte just en sån.

Kul idé iallafall, hoppas de tänker på en bredare publik än den som ser deras filmer dock.

Medlem

Om jag inte minns fel finns det redan några som utvecklat ett program som gör det möjligt att spela med riktigt gitarr efter toner på datorn för att lära sig spela. Exakt så som de gjorde på filmen, kanske var en äldre video jag sett? Någon som vet nått om det jag pratar om?

Visserligen är det inte för att lära sig utan för att ha kul. Att man skulle kunna lära sig spela gitarr på det viset är väl bara en liten bonus.

Jee
Medlem
Skrivet av HYBRiS:

oooh!

Synthversionen blir ett givet köp!

Eller så köper man ett midi-keyboard och tankar Synthasia och några midi-filer.


signatur

Eller inte?

Medlem

Får se om nästa Guitar Hero/Rock Band kommer köra på samma grej

Medlem
Skrivet av Jee:
Skrivet av HYBRiS:

oooh!

Synthversionen blir ett givet köp!

Eller så köper man ett midi-keyboard och tankar Synthasia och några midi-filer.

Var hittar man detta "synthasia" då?


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av Jee:
Skrivet av HYBRiS:

oooh!

Synthversionen blir ett givet köp!

Eller så köper man ett midi-keyboard och tankar Synthasia och några midi-filer.

Var hittar man detta "synthasia" då?

På google?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Skitz:
Skrivet av Bazil:

...

Vilken frågeställning, genom att bara nämna Hannah Montana så kommer de dra in multum.

Tyvärr ja, för de kommer även att avskräcka äldre generationer (folk över 14 år). Jag gillar idéen med spelet men låtlistan låter inte som att den kommer att tilltala mig lika mycket :/

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

På google?

Då kanske Smartass själv kan länka till det, då majoriteten av Googleresultaten pekar på bandet Synthasia, låten Synthasia eller diverse elektroniska prylar med samma namn.
Synthasia.com verkar nedlagt.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Medlem

Cool idé. Får se hur roligt det blir som "spel" dock...

12
Skriv svar