Ep. Two, TF2 och Portal visas på GC 2006

Robot
Medlem
Ep. Two, TF2 och Portal visas på GC 2006

Mycket klyftigt att ta in mods i hela spelet A++

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Mods?

Hade precis samma tanke :/

Skrivet av Steffe@Swec:

Hade precis samma tanke :/

Vänta, jag tror jag börjar förstå. Det är ju skitdrygt när dom försöker sälja moddar, som egentligen borde släppas gratis. Mest störigt är nog den där Doom3-modeen som dom släppte under namnet Quake4 och tog ut helpris för. Å sen har vi ju alla satans unreal-moddar som man måste betala för, även fast man köpte unreal och unreal2! Satans snåljåpar!

Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Steffe@Swec:

Hade precis samma tanke :/

Vänta, jag tror jag börjar förstå. Det är ju skitdrygt när dom försöker sälja moddar, som egentligen borde släppas gratis. Mest störigt är nog den där Doom3-modeen som dom släppte under namnet Quake4 och tog ut helpris för. Å sen har vi ju alla satans unreal-moddar som man måste betala för, även fast man köpte unreal och unreal2! Satans snåljåpar!

Man får ingenting gratis.... Förr i tiden krävdes inte många mantimmar för att få ut en shcysst mod och många gjorde moddar för underhållning/fortbildning. Nuförtiden är syftet ofta att visa upp sina kunskaper så att man kan få kapital eller anställning hos ett etablerat företag. Se t.ex. DC (BF2), Natural Selection (HL), CS, CS:S, DoD eller varför inte Red Orchestra?

Exemplen är många och de mest populära mod-teamen tenderer att bli uppköpta, anställda eller få kapital för att utveckla ett fristående spel.

Notera att Valve säljer "moddarna" tillsammans med EP2. Personligen tyckte inte jag att EP:1 ensamt var värt pengarna men EP:2 kommer garanterat att vara det med portal och teamfortress som tillägg.

EDIT: Attans, jag gick i ironifällan men var vänlig applicera mitt inlägg på ursprungsposten istället.

1
Skriv svar