Svenska Paradox köper rollspelsföretag – från Eve-skaparna CCP

Robot
Svenska Paradox köper rollspelsföretag – från Eve-skaparna CCP

Vampyr-settingen World of Darkness blir svensk!

#paradox, #white-wolf, #ccp


Medlem
Svenska Paradox köper rollspelsföretag – från Eve-skaparna CCP

Bra, CCP svek spelarna genom hype och hopp för att sedan klanta sig i sin management av IP't rejält OCH genom att förbjuda produktionen av ett Vampire-baserat spel som såg riktigt lovande ut. Hoppas att Paradox kan göra något bättre av detta.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

OMG YESyEsyes! Betyder detta att vi kan få en ny Vampire: The masquerade - Bloodlines!?!?!?!?
Snälla låt det vara sant! Ett vuxet vampyr rollspel, med mörka teman som slaveri och snuff filmer.

Medlem

CCP misslyckades hårt faktiskt. Bra att de väljer att satsa på EvE istället och ge vampire till någon som faktiskt har tid och resurser för det.

Medlem

Då är det väl dags att slänga in V:tM skivan i burken och spela om det. Igen.

k3m
Medlem

men kom igen nu, "rollspelsetting". skärp dig!

Vampire: The masquerade by Obsidian Entertainment confirmed?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av k3m:

men kom igen nu, "rollspelsetting". skärp dig!


signatur
Medlem
Skrivet av Anzeh:

Då är det väl dags att slänga in V:tM skivan i burken och spela om det. Igen.

Steam FTW!


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Medlem

JAAAA, det här måste vara den bästa nyheten på länge 2017 lam fan inte komma en sekund för fort nu


signatur

Game long and prosper

Medlem

Det här var dagens bästa nyhet, även om jag gärna sett CCP göra MMO av det själv. De har ju ändå gjort ett av världens mest annorlunda MMO, vågar gå sina egna vägar.
Det har ju å andra sidan Paradox också visat att de kan.

Medlem

En HD-version av gamla Bloodlines hade inte heller varit fel.

Medlem

Hoppas verkligen på ett nytt SP-rollspel i den settingen. Bloodlines är ett av mina absoluta favoritspel genom tiderna, så.. ja.

Medlem

Om första spelet kommer redan 2017 lär det vara en HD-remake.
Ett stort rollspel tar längre än 2 år att utveckla.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Det är ju en positiv nyhet, jag tycker svenskt rollspel i liknande genres har varit mycket bra. Vår stil brukar passa till litet mörkare settings.

k3m
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av k3m:

men kom igen nu, "rollspelsetting". skärp dig!

https://www.youtube.com/embed/29M_VElHoFI

det var inte mycket till skärpning.

Medlem

Paradox, snälla rara söta underbara Paradox, ta en bra titt på VtM: Bloodlines (Med alla inofficiella patcher) Och se till att vi får nått liknande igen, det skulle göra så många, så glada!

Medlem

Har jag fel om jag minns det som att Paradox Interactive en gång uppstod ur det gamla underbara Target Games? Betyder inte det, i så fall, att de hjältar som gav oss alla gamla kära rollspel och andra spel under 80-90talet nu äger White Wolf med tillhörande licenser?

Med tanke på vad Paradox Entertainment gjort med flera av sina licenser, t.ex Mutant Chronicles, kanske deras datorintresserad bror kan göra något vettigt av detta istället.

Tror det här kan bli bra grejer.

Medlem
Skrivet av nathler:

OMG YESyEsyes! Betyder detta att vi kan få en ny Vampire: The masquerade - Bloodlines!?!?!?!?
Snälla låt det vara sant! Ett vuxet vampyr rollspel, med mörka teman som slaveri och snuff filmer.

Har fortfarande svårt att förtränga Tzimisce-huset. Tanken på att få ben och kött vrängt till formen av en levande stol utan ögon, mun osv är inte direkt tilltalande... Kan tänka mig bättre former av existens.

Medlem

Riktigt spännande får jag säga

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Manqs:

Har jag fel om jag minns det som att Paradox Interactive en gång uppstod ur det gamla underbara Target Games? Betyder inte det, i så fall, att de hjältar som gav oss alla gamla kära rollspel och andra spel under 80-90talet nu äger White Wolf med tillhörande licenser?

Med tanke på vad Paradox Entertainment gjort med flera av sina licenser, t.ex Mutant Chronicles, kanske deras datorintresserad bror kan göra något vettigt av detta istället.

Tror det här kan bli bra grejer.

Det är också Interactive-grenen som köpt White Wolf, inte Entertainment som varit ett separat företag sedan 2006.


signatur
Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Anzeh:

Då är det väl dags att slänga in V:tM skivan i burken och spela om det. Igen.

Steam FTW!

Fast om man redan äger spelet på skiva, så köper man det inte igen.

Våga vägra fanboiism.


signatur

I drank what?

Medlem

EvE var verkligen inget spel i min smak och deras shooter var ju pinsam så även CCP gjort nytänk en gång så tvekade jag på senare tid om WoD skulle bli annat än snyggt på pappret fast utan något groove.

EvE känns bättre att höra om än att spela själv. De ccp spel jag provat var närmare excel än spel, och såfall har jag tillräckligt med "speltid" på jobbet.

Tack och lov de släppte White Wolf vidare så det kan bli något kul, för kul är inget jag oftast associerar med CCP

Medlem
Skrivet av Manqs:
Skrivet av nathler:

OMG YESyEsyes! Betyder detta att vi kan få en ny Vampire: The masquerade - Bloodlines!?!?!?!?
Snälla låt det vara sant! Ett vuxet vampyr rollspel, med mörka teman som slaveri och snuff filmer.

Har fortfarande svårt att förtränga Tzimisce-huset. Tanken på att få ben och kött vrängt till formen av en levande stol utan ögon, mun osv är inte direkt tilltalande... Kan tänka mig bättre former av existens.

Ja, och hotellbanan i spelet är också första gången jag minns att jag var rädd i ett data spel, och första gången jag spelat horror/skräck. Fast det kanske inte är så läskigt nu längre med dagens mått.
Nu blev jag dock riktigt sugen på att spela spelet igen.

PS. Spelet är nu på 75% rea på Steam Halloween Sale, om nån är intresserad.

Medlem

Vampire i all ära men The fallen ligger mig varmast om hjärtat i WoD.

1
Skriv svar