Såklart Battlefield 1 får ett Premium Pass - här är innehållet

Robot
Såklart Battlefield 1 får ett Premium Pass - här är innehållet

Ryssar, fransmän och mer för en extra femhundring.

#battlefield-1


Medlem
Såklart Battlefield 1 får ett Premium Pass - här är innehållet

Det kanske är grymt rimligt men detta tar verkligen udden ur spelet för mig. Jag orkar inte med Battlefield längre och det har inget med dess gameplay att göra.

Medlem
Skrivet av Pettor:

Det kanske är grymt rimligt men detta tar verkligen udden ur spelet för mig. Jag orkar inte med Battlefield längre och det har inget med dess gameplay att göra.

Samma tanke här. Spelet kommer säkert bli riktigt roligt, men precis som föregångarna så tappar jag all lust på grund av "Season Pass" och hela upplägget. Tyvärr, men å andra sidan lider jag inte en brist på bra spel att spela istället. Köper ett annat spel för 450 och lägger den extra femhundringen på chips, fanta och fläsksvålar istället.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag hade hellre sett klassiskt Expansion Pack istället. Jag har alltid hunnit tröttna på själva spelet och lagt det på hyllan långt innan alla dlc packs från season pass ens är släppta.

Om dom slängt ut ett stort expansion pack, eller t om två stycken så skulle det vara så pass mycket innehåll samtidigt att det utan tvivel skulle väcka upp intresset för spelet igen, ifall man hunnit tröttna


signatur

Game long and prosper

Medlem

Har tidigare köpt premium till både bf3 och bf4 eftersom jag älskar spelen men, har börjat känna att jag inte kan ställa mig bakom denna affärsmodell. Avstod helt från att köpa Star Wars Battlefront just av denna anledning och kommer troligtvis avstå Bf1 också

Medlem

50% av de som utlovas här är säkert redan klart också Kommer ihåg när man körde igång bf2 för första gången och många olika factions fanns med från början.

Medlem

Och där bekräftades mina onda aningar som hållit tillbaka min hype redan från dag 1. Jag vägrar stöda EA:s vidriga, konsumentfientliga, communitysegmenterande affärspraxisar en enda gång till efter BF4. Synd, för det såg faktiskt roligt ut.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

... eller, om man väntar får man det gratis, precis vad som hände med "Hardline".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det finns ingen spänning med varken CoD eller BF längre. De kommer ut så ofta och affärsmodellerna blir bara vidrigare.

Man blir bara less och varje ny CoD och BF är bara en axelryckning numera.

Det måste finnas bättre sätt att tjäna pengar än att låta communityn byta spel varje år.

Anledningen till att jag inte köper BF (sedan BF3) är att jag vet att det blir ett nytt varje till vartannat år och jag orkar inte med att det spel man köper blir dött eftersom alla får följer herden till de nya markerna.

Medlem

Och där försvann alla mina förhoppningar på spelet.
Nu när även Deus Ex (som är ett SP spel) har börjat med mikrotransaktioner...
Blir en tråkig spelhöst.

Medlem

Köper bas spelet sen mars 2017 får vi se tills dess också så har priset kanske sänkts på premium. Roliga är att köpa spelet plus premium sammtidigt är dyrare än att köpa det var för sig

Medlem

Otroligt vad folk är gnälliga
Original spelet får 12 banor och du får ytterligare 16 banor med Premium, du får i stort sett ett extra spel.

Expansionerna "Road to Rome" och "Secret Weapons" till BF1942 hade 14 banor tillsammans för runt 500 spänn. Förstår inte varför folk tycker att det är bättre med expansioner när det är i stort sett samma sak innehållsmässigt förutom att du har många fler spel-lägen i dem nyare BF spelen.

Medlem
Skrivet av Pettor:

Det kanske är grymt rimligt men detta tar verkligen udden ur spelet för mig. Jag orkar inte med Battlefield längre och det har inget med dess gameplay att göra.

Håll dig till Indie spelen istället Pettor mycket trevligare än vad EA och tripple A smörjan som släpps i löpande band.

Medlem

Okej att man redan visste detta, men man tappar verkligen suget mer o mer. Sen att alla videos inkluderar folk med submachineguns gör också att det som skulle kännas "unik" med BF1 försvann ganska ordentligt.

Star Wars utan rymdstrider, WW1 utan fransmän. Ska man betala extra för sånt? Nej, det förväntar jag väl mig att ingen verkligen tycker.

Medlem

Jag antar att de som inte har passet ändå kan köpa vissa delar separat, eller alla, de som är intressanta, det vore ju konstigt om de som inte har passet helt missar 16 banor? Då blir det 2 olika communitys, de som spelar originalbanorna, och de som spelar de andra 16.

EDIT: Det är inte så mycket att bråka om detta, det är så det fungerar i dag, de flesta gör så här, för det fungerar ju, annars hade de inte fortsatt med samma modell varenda gång.

Antingen köper man det, eller så köper man det inte.
Skins och sånt skit bryr jag mig inte ett dugg om, däremot spellägen och kartor vore ju synd att missa.
Men man kan väl köpa dem separat i efterhand om man vill sen. Battlepacks och skins får de gärna behålla.

Medlem
Skrivet av Wilfer88:

Okej att man redan visste detta, men man tappar verkligen suget mer o mer. Sen att alla videos inkluderar folk med submachineguns gör också att det som skulle kännas "unik" med BF1 försvann ganska ordentligt.

Star Wars utan rymdstrider, WW1 utan fransmän. Ska man betala extra för sånt? Nej, det förväntar jag väl mig att ingen verkligen tycker.

Så det faktum att minst 5.000 MP18 tillverkades och användes under första världskriget ska ignoreras?

Inaktiv
Medlem

Suget för battlefield 1 är förvånansvärt låg för mig...
Har sjukt länge velat ha ett världskrigsspel, men än så länge känner jag över detta "meh"

Medlem

Håller med det ni andra säger. Om de istället släpper en expansion pack 1 år efter release hade man nog blivit taggad igen och köpt expansionen.
Premium Pass, 2 veckors förtid och 4 DLC's med olika releaser är inget jag vill betala för.

Medlem

Pre-order dlc, nej tack!

Medlem

Och då var bollen i rullning igen. Ingen är säkert förvånad över det här numera. Jag påstår inte att man ska få season-pass gratis, men att redan gå ut nu med att du "ska" köpa detta för att få tillgång till sånt som redan borde finnas med vid release visar bara än en gång hur trasig hela spelindustrin är. Och ärligt talat vet jag inte vilka är värst, de konsumenter som försvarar dessa affärsmodeller eller företagen som lobotomerar oss.

Betan kommer jag absolut att prova och även om spelet går att köpa för under 400kr på g2a är det inget som direkt lockar mig just nu. Förhandsbokning finns inte på kartan och beroende på vad jag känner för efter betan kanske det blir ett köp till vintern eller när spelet har droppat 200kr minst.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av walter_iego:

... eller, om man väntar får man det gratis, precis vad som hände med "Hardline".

Vid det laget är redan nästa battlefield ute.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skrivet av magma:
Skrivet av walter_iego:

... eller, om man väntar får man det gratis, precis vad som hände med "Hardline".

Vid det laget är redan nästa battlefield ute.

Sant


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av blackidus:
Skrivet av Wilfer88:

Okej att man redan visste detta, men man tappar verkligen suget mer o mer. Sen att alla videos inkluderar folk med submachineguns gör också att det som skulle kännas "unik" med BF1 försvann ganska ordentligt.

Star Wars utan rymdstrider, WW1 utan fransmän. Ska man betala extra för sånt? Nej, det förväntar jag väl mig att ingen verkligen tycker.

Så det faktum att minst 5.000 MP18 tillverkades och användes under första världskriget ska ignoreras?

5 000 och hur många soldater då?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av blackidus:
Skrivet av Wilfer88:

Okej att man redan visste detta, men man tappar verkligen suget mer o mer. Sen att alla videos inkluderar folk med submachineguns gör också att det som skulle kännas "unik" med BF1 försvann ganska ordentligt.

Star Wars utan rymdstrider, WW1 utan fransmän. Ska man betala extra för sånt? Nej, det förväntar jag väl mig att ingen verkligen tycker.

Så det faktum att minst 5.000 MP18 tillverkades och användes under första världskriget ska ignoreras?

5 000 och hur många soldater då?

Har det någon betydelse när den ansågs så effektiv att man förbjöd tyskarna att tillverka fler efter kriget?

Så frågan är egentligen hur stor inverkan vapnet hade och hur många som föll offer för det. Som sagt så var det tydligen så effektivt så det förbjöds iom fredsavtalet.

Medlem
Skrivet av blackidus:
Skrivet av conthox:
Skrivet av blackidus:
Skrivet av Wilfer88:

Okej att man redan visste detta, men man tappar verkligen suget mer o mer. Sen att alla videos inkluderar folk med submachineguns gör också att det som skulle kännas "unik" med BF1 försvann ganska ordentligt.

Star Wars utan rymdstrider, WW1 utan fransmän. Ska man betala extra för sånt? Nej, det förväntar jag väl mig att ingen verkligen tycker.

Så det faktum att minst 5.000 MP18 tillverkades och användes under första världskriget ska ignoreras?

5 000 och hur många soldater då?

Har det någon betydelse när den ansågs så effektiv att man förbjöd tyskarna att tillverka fler efter kriget?

Så frågan är egentligen hur stor inverkan vapnet hade och hur många som föll offer för det. Som sagt så var det tydligen så effektivt så det förbjöds iom fredsavtalet.

Fast borde det inte egentligen vara special skit man låser upp som med flamethrowern då?
Hade varit mer logiskt än att alla springer runt med det.

Medlem
Skrivet av blackidus:
Skrivet av conthox:
Skrivet av blackidus:
Skrivet av Wilfer88:

Okej att man redan visste detta, men man tappar verkligen suget mer o mer. Sen att alla videos inkluderar folk med submachineguns gör också att det som skulle kännas "unik" med BF1 försvann ganska ordentligt.

Star Wars utan rymdstrider, WW1 utan fransmän. Ska man betala extra för sånt? Nej, det förväntar jag väl mig att ingen verkligen tycker.

Så det faktum att minst 5.000 MP18 tillverkades och användes under första världskriget ska ignoreras?

5 000 och hur många soldater då?

Har det någon betydelse när den ansågs så effektiv att man förbjöd tyskarna att tillverka fler efter kriget?

Så frågan är egentligen hur stor inverkan vapnet hade och hur många som föll offer för det. Som sagt så var det tydligen så effektivt så det förbjöds iom fredsavtalet.

Ja, det har betydelse. Om nu 1 % av soldaterna hade vapnet under kriget, så är det inte rimligt att alla har det i spelet. Och innan du säger "men det är inte menat att vara realistiskt, utan mer arkad" så är jag medveten om det. Det är som Wilfer88 var inne på ovan - "Sen att alla videos inkluderar folk med submachineguns gör också att det som skulle kännas "unik" med BF1 försvann ganska ordentligt.". Det blir alltså bara ytterligare en generisk shooter med automatkarbiner istället för den unika upplevelse som det hade kunnat bli.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Spelvärlden har blivit någon sorts pervers försökskanin för mediebolag att testa och utnyttja nya affärsmodeller på.
Halvfärdiga produkter mjölkas ut över flera års tid, så att om man vill ha tillgång till hela innehållet medans spelet är aktuellt så kostar det ofta flera ggr det ursprungliga inköpspriset. Alternativet är att köpa det långt senare i s k GOTY editions osv.

Tänk om musik eller filmbranschen kört på samma koncept?
Vill du ha med gitarrsolot i den här låten, det kostar extra.
Vill du att vissa scener, handlingar inte ska vara bortredigerade, kostar extra (precis som slutet).

Nog för att även filmbranschen t ex mjölkar på med s k directors cut's osv, men det känns inte som att man bara får en halv produkt från början.

Att som i fallet med Total War: Warhammer utelämna Chaos Warriors, eller som nu med BF1 och fransmännen, är inget annat än bedrägeri i min mening. De är grundkomponenter till respektive spelmiljö och ska aldrig vara låsta bakom en extra betalvägg.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av blackidus:
Skrivet av conthox:
Skrivet av blackidus:
Skrivet av Wilfer88:

Okej att man redan visste detta, men man tappar verkligen suget mer o mer. Sen att alla videos inkluderar folk med submachineguns gör också att det som skulle kännas "unik" med BF1 försvann ganska ordentligt.

Star Wars utan rymdstrider, WW1 utan fransmän. Ska man betala extra för sånt? Nej, det förväntar jag väl mig att ingen verkligen tycker.

Så det faktum att minst 5.000 MP18 tillverkades och användes under första världskriget ska ignoreras?

5 000 och hur många soldater då?

Har det någon betydelse när den ansågs så effektiv att man förbjöd tyskarna att tillverka fler efter kriget?

Så frågan är egentligen hur stor inverkan vapnet hade och hur många som föll offer för det. Som sagt så var det tydligen så effektivt så det förbjöds iom fredsavtalet.

Ja, det har betydelse. Om nu 1 % av soldaterna hade vapnet under kriget, så är det inte rimligt att alla har det i spelet. Och innan du säger "men det är inte menat att vara realistiskt, utan mer arkad" så är jag medveten om det. Det är som Wilfer88 var inne på ovan - "Sen att alla videos inkluderar folk med submachineguns gör också att det som skulle kännas "unik" med BF1 försvann ganska ordentligt.". Det blir alltså bara ytterligare en generisk shooter med automatkarbiner istället för den unika upplevelse som det hade kunnat bli.

Om du nu är medveten om att det är mer av ett arkad spel, vad klagar du då över? Battlefield serien har aldrig handlat om realism. Se även på BF3 och 4 där du kan välja alla vapen oavsett vilken sida du spelar på.

Skulle det vara ett spel där man ska ligga i sin skyttegrav med ett bolt-action i flera timmar och inte komma någon vart så har iaf inte jag tid att spela det och jag skulle tröttna väldigt fort. Och första världskriget var unkt som du säger då dem olika armeerna började experimentera med just automatiska vapen.

Det är ju även en av anledningarna att många tycker att det mer ser ut som ett ww2 spel, vapnen som man utvecklade och använde under första världskriget användes sedan i det andra världskriget.

Sen vet inte jag vart Dice drar gränsen för om vapnen ska vara pick-ups eller inte. Hittar inga siffor på eldkastarna men kan tänka mig att dem användes i mycket mindre utsträckning än tex en MP18.

Medlem

Meh, är jag den enda som verkligen inte bryr sig? Så länge det inte är något pay2win i spel sä är jag nöjd.

123
Skriv svar