Regn på semestern - men trevligt ändå

Flakmonkey
Regn på semestern - men trevligt ändå

Dag tre på Mallorca är avslutad och även om det kanske inte blev den idealiska semesterdagen så har i varje fall jag uppskattat den. Vädret var kanske inte något att hänge i julgranen - det öste ner på sina verkligen ner på sina ställen med översvämningar som följd - men vi hittade på annat att göra nu när stranden inte var något lockande alternativ.

Bland annat passade vi på att åka till de berömda drakgrottorna som finns här på Mallis. Nu måste jag visserligen erkänna att jag blev en aning besviken på hela upplevelsen - den utlovade "konserten" vid undervattensjön var på tok för kort - men det var ändå värt entreavgiften för att få se vad naturen kan skapa när den är på humör. Riktigt mäktiga grottor och hade det inte varit för att det stod ett gäng bittra spanska vakter och skrek "No camera!!!" stup i kvarten så hade jag fyllt minnet i telefonen med bilder. Nu valde att vara en god medborgare och följa reglerna som var uppsatta så jag kan bara säga att du bör passa på att åka dit om du åker till ön.

Utöver det så har det faktiskt inte hänt så mycket extravagant. Familijen har umgåtts och vi har ätit och druckit gott. Jag har också haft tid på mig att lira en hel del #Killzone: Liberationoch jag kan bara glatt konstatera att det lever upp till mina förväntningar. I början var styrningen en aning irriterande, men efter någon timmes lirande så sitter allt där. Det är också riktigt svårt ibland - många gånger som man får spela om samma sekvens efter att man dör - men i min bok är det bara ett stort plus eftersom jag är av den något ålderdomliga åsikten att ett spel ska bjuda på en utmaning och inte bara vara något men tar sig igenom lika lätt som en film.

Johannes vann förresten på dagens 500-parti. Han har en sån urbota tur med korten tycks det som och även en gnutta skicklighet också förstås. Roligast var dock att syrran - som heter Gabriella - också var med den här gången och hon slutade på hela 10 poäng, vilket ger henne ett snitt på under en poäng per omgång. En riktigt bedrift om jag får säga det själv ^^

Nej, dags att släcka för dagen nu. Förhoppnigsvis bjuder morgondagen på betydligt bättre väder så att man kan bättre på den i dagsläget närmast obefintliga brännan litegranna. Kommer sannolikt inte spendera hela dagen på playan - så kul är det faktiskt inte - men en hel del lär det i varje fall bli. Så får se om man ser något trevligt där man kan berätta om sen

#blogg

1
Skriv svar