E3 2009: Mässans självmål
När spel visas upp i ett tidigt skede, till exempel på spelmässor, händer det att saker och ting buggar ur. När det händer kan presentatören kanske skruva på sig lite nervöst och ge en menande blickar. Oftast brukar det bara ignoreras, det säger ju sig självt att tidig kod inte är färdig kod (att sedan väldigt många spel fortfarande dras med samma buggar när spelet väl är släppt är en annan femma). Men ibland blir felen till något mer, till nätlegender, magiska gif-animationer och youtubefenomen.
Och är det något som förtjänar att förevigas från årets E3-mässa så är det när Kudo Tsunoda, den gamle 3DO-profilen, demonstrerar Microsofts Project Natal. Natal ska göra allt det Nintendo och Sony drömmer om - utan plasttillsatser. Det kan säkert bli bra. Men hur ser det ut nu?
<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/nB_GMm5qxpM&hl=sv&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/nB_GMm5qxpM&hl=sv&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>