Fjällräven Classic - det första steget är taget

Flakmonkey
Fjällräven Classic - det första steget är taget

Jag har pratat om det sedan i somras men fram tills idag har det varit just bara prat, mitt deltagande i Fjällräven Classics 2011. För dig som inte känner till det (och det är nog de allra flesta här) så är det en tävling som Fjällräven anordnar där man ska ta sig 11 mil från Nikkaluokta till Abisko. Nu är det visserligen inte en tävling där alla tävlar då många tar det mer som en ren naturupplevelse och tar några dagar på sig, men det duger självklart inte för mig och Tobias aka Piraten som jag ska genomföra loppet med. Han har en bild av att vi ska klara det på under 24 timmar vilket just nu känns lite väl optimistiskt i mina ögon, men med bra träning i vinter, vår och sommar så ska det kanske gå. Saken är ju den att man måste kånka på tält, liggunderlag och andra saker som skulle krävas om du skulle behöva övernatta även om du inte tänkt göra det.

[ia=23005; large]
Än så länge kan jag ångra mig, har visst 15 daga på mig att betala in avgiften

Nåja, riktigt kul ska det bli iaf och en härlig utmaning. Har ju verkligen aldrig sprungit så långt förut och nu kommer det ju dessutom bli i fjällmark där första etappen visst är uppför Kebnekaise, med packning på ryggen. Känns helt enkelt som att det kommer vara läge för en hel del träning det närmsta året för att man ska kunna komma in på en bra tid, så fortsättning lär följa

#blogg

Fjällräven Classic - anmälan inskickad

Lycka till, allt jag klarar är en två minuters sprint till bussen.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Flakmonkey

Tackar, det kommer nog behövas

Bara att du börjar ta den sprinten varje dag så kommer du orka med längre och längre sprintar och sen är det bara en tidsfråga innan du kan vara med i fjällräven classic du också

1
Skriv svar