Recap – allt vi hittills vet om storyn i Destiny 2

Robot
Recap – allt vi hittills vet om storyn i Destiny 2
Medlem

Vad har vi missat som inte spelade ettan? Är det massor av story, eller är det en actionfest med minsta möjliga bakgrundshistoria?

Redaktör
Ponny

@Bennii: Rätta mig om jag har fel ni som vet (har knappt doppat tårna i Destiny), men är inte originalet till stor del kritiserat för att det är väldigt blekt på storyfronten? Borde med andra ord vara okej att starta med tvåan.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

@Bennii: Precis som Fredrik sa, du missar inte jättemycket. Om du kollar på alla Destiny-cinematics på YouTube, så får du i princip all story i spelet. Mycket av storyn i Destiny finns i form av "Grimoire Cards", där du kan läsa om klasser, fiender, raser med mera. Utöver det är det ren dialog, och vissa moment i Strikes och storyuppdrag där dialogen du har med din Ghost och övriga i rådet ger dig lite bakgrundsinformation. Har väl lagt mellan 200-300 timmar och jag är fortfarande förvirrad över en del detaljer. Väldigt subtilt med andra ord, helt olikt från Bungies tidigare Halo-epos, vilket gjorde mig lite besviken faktiskt.

Om du vill gräva ner dig lite utan att spela det första spelet, spendera några timmar här: http://destiny.wikia.com/wiki/Destiny_Wiki

Medlem

@Bennii: Destiny har en otroligt rik bakgrundshistoria, men väldigt lite av det har förmedlats via spelet. Jag spelade väldigt mycket Destiny och jag tycker det har bra story nu, efter 2 år. Men jag har läst mig till det mesta.

Medlem

Tack för svaren. Det låter som jag får ta på mig läsglasögonen om jag vill veta lite bakgrund och lore.

Medlem

@Bennii: finns annars ett par videos på youtube som kör en recap på storyn


signatur

God is dead

Medlem

@Bennii: Köpte Destiny Collection i torsdags för 230kr ungefär. Jag är glad att jag köpte det för jäklar vad jag blitt torsk på Destiny (avskydde det vid release)


signatur

Game long and prosper

Medlem

Destiny är ett sådant där underligt spel som, om man helt objektivt dissekerar det och kollar alla detaljerna var för sig, låter som ett väldigt underpresterande, tomt och tråkigt spel, men när man väl lirar det, har en underlig magi som gör att man bara älskar det. Det är svårt att förklara.

Finns mycket bakgrundshistoria om världen som det mest hintas om. Jag tycker inte storyn är dålig, men den har en underordnad roll på något sätt, vilket är synd med tanke på alla delar de har att faktiskt kunna bygga en tjock story på. Som sagt, helheten är mycket mer än alla delarna.


signatur

K9
:.:

1
Skriv svar