Dylan – Destiny-doftande nytt Bioware-spel sägs avtäckas på E3

Robot
Dylan – Destiny-doftande nytt Bioware-spel sägs avtäckas på E3

Lätt-MMO från RPG-kungarna, enligt läckta uppgifter.

#bioware, #destiny, #dylan, #mmo, #rykte, #the-division


Medlem

Vissa människor är 100 procent säkra på att Gud finns, för det har deras 100 procent trovärdiga källor berättat för dem.

Jag läser citatet ni har i artikeln och får inte direkt intrycket av någon som är trovärdig. Han låter mer som det där vittnet som försöker övertyga sina skeptiska kompisar om att något är sant:
- Jag lovar, jag såg honom göra det! Han gjorde det verkligen. Eller en kompis till mig har en säker källa som såg honom göra det! Men det var mörkt ute, men jag lovar att han lovar att hans kompis såg det som hände!

Framtiden får visa vad som stämmer och inte.

Medlem
Medlem

Bioware är enligt mig inga RPG-kungar längre. Om inga andra spelföretag kommer före Bioware, så besegrade i alla fall CD-Project Bioware för länge sedan med The Witcher 3. Sen handlar det ju lite om vad man räknar som RPG, men enligt mig ligger t e x From Software med Soulsborne-serien långt före Bioware också...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

MEG
Medlem

Låter som ett nytt Mass Effect


signatur

Death is only the beginning

Ambassadör
Xbox

Verkar ju inte jättespännande... gäsp.

Håller dessutom med ovanstående, vadå RPG-kungar? De heter CD Project Red...


signatur

Jump in.

Skrivet av T.Mani:

Bioware är enligt mig inga RPG-kungar längre. Om inga andra spelföretag kommer före Bioware, så besegrade i alla fall CD-Project Bioware för länge sedan med The Witcher 3. Sen handlar det ju lite om vad man räknar som RPG, men enligt mig ligger t e x From Software med Soulsborne-serien långt före Bioware också...

CD-project red har definitivt gått om Bioware om att vara rpg-kungar, tillsammans med Obsidian.

Däremot så tycker jag inte direkt att spelen From software gör kan ens jämföras med spelen bioware gör. Båda räknas som rollspels-studior men där slutar alla likheter.

Däremot tycker jag personligen att Bioware har blivit för stora för sitt egna bästa. Vi har tre studior med Bioware namnet, vi har originalstudion i Edmonton som faktiskt skapade alla stora bioware serier inklusive dragon age och mass effect. Saken är den att nya mass effect inte har utvecklats i den studion utan i den nyaste studion som inte ens har gjort ett eget spel innan, men som fortfarande bär Biowares namn.

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Däremot så tycker jag inte direkt att spelen From software gör kan ens jämföras med spelen bioware gör. Båda räknas som rollspels-studior men där slutar alla likheter.

Nä, spelen de har gjort kan inte jämföras med varandra, men vi pratar om RPG-utvecklare att räkna med, inte typ av spel.
Om man leker med tanken att man har två spel bredvid varandra som man inte vet något om. Det enda man vet är att ett av dem är ett nytt RPG från Bioware med ett nytt IP och ett annat RPG från From Software med ett nytt IP. Du får välja ett av dem att testa. Jag skulle utan tvekan välja det från From Software. Det gör dem till större RPG-utvecklare än Bioware enligt mig.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Spännande! BioWare/EA har inte gjort mig besviken ännu. Väntar med spänning på mer information.

1
Skriv svar