Diskussion - Vilket är det bästa svenska spelet någonsin?

Medlem

Amnesia serien + SOMA, utan tvekan...

Medlem

Mortal Online, vilket för övrigt ska streama sin nya patch idag under namnet Starvault på twitch!
Börjar väl 13:00

Medlem

Jag måste nog säga Ground Control faktiskt, det spelet har alltid haft en speciell plats i mitt spelande.


signatur

Can it wait for a bit? I'm in the middle of some calibrations.

Medlem

Tills det att Secrets of Grindea släpps sisådär 2020 får jag nog slänga min rösta på BF:BC2.

Sjukt vilken stark lista med både tripple A och indie titlar vårt lilla land har: https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Video_games_developed_...

Gnällkuk

@anon_319742: heh, nej det stod givetvis i rubriken eftersom hela inlägget hade ett tema


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

SOMA från Frictional Games tycker jag utklassar allt i hela världen när det gäller story och känsla. Chronicles of Riddick är en mycket god tvåa i min bok.

Medlem

Min spelfavorit är Fallout 4.

Medlem

World in Conflict när det kommer till svenskutvecklade spel.

Dock tänker jag ändå nämna Den Längsta Resan då den har en helt underbar svensk översättning(och Norge är väl ändå nära nog!) Föredrar den svenska versionen över den engelska utan tvekan.

Medlem

Just Cause 2 utan tvekan.

Medlem

Blood and guts - om man går efter vilken uppmärksamhet det fick. World in conflict - om man går efter det spel jag har spelat om flest gånger

Medlem

Detta är väl inget som kan diskutteras?

Avser frågan bästa mobilspel så är det överlägset Candy Crush och avser frågan bästa PC/Konsol spel så är det överlägset Minecraft.

Detta är fakta baserat på försäljningssiffror/antal spelare.

Inaktiv
Skrivet av tricky:

@veckans: heh, nej det stod givetvis i rubriken eftersom hela inlägget hade ett tema

Troligtvis så missade jag det bara men så du menar att man inte kan skriva fel bara för att inlägget har ett tema? Intressant

Medlem

Battlefield 2 !


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Ground Control


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Zerp:

Detta är väl inget som kan diskutteras?

Avser frågan bästa mobilspel så är det överlägset Candy Crush och avser frågan bästa PC/Konsol spel så är det överlägset Minecraft.

Detta är fakta baserat på försäljningssiffror/antal spelare.

Du vet att det är skillnad på personlig åsikt och ren försäljningsstatistik va?

För att svara på frågan håller jag nog "Brothers: A Tale of Two Sons" högst. Den hade en känsla som satt helt rätt.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

BF1942 - inget kommer i närheten för mig. Härliga tider.

Medlem

Mulle meck bygger bilar är ju det självklara valet!

Medlem

Hotline Miami <3


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

Crusader Kings 2! Men allt Paradox Development Studios lägger sina magiska händer över är ju guld.

Redaktör
Ponny

Soma.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Bästa svenska spel...

Måste väl bli "Stuga" men det är nog mer en nostalgisk åsikt.

Medlem

Kan bara hålla med

Medlem
Skrivet av Jones the cat:

Måste väl bli "Stuga" men det är nog mer en nostalgisk åsikt.

Satt precis och tyckte det var konstigt att ingen skrivit det än.
För mycket ungdomar här kanske


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

WOW, tack för denna. Är 25 år och har letat efter det här spelet hur länge som helst men hade glömt bort namnet, det var min barndom!!

Medlem

The last of us eller half life 2


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Medlem

Battlefield serien har många väldigt bra spel.

Medlem

Battlefield 2. 1942 på andra plats.
Senare spel i serien har inte varit mycket att hänga i granen jämfört med dessa.
Hotline Miami är grymt också, men inte riktigt på samma nivå.

Medlem

Tycker det har spårat ut lite med konstiga titelinlägg som inte alls har med Sverige att göra.

Anyway: OJ! Var Midtown Madness 3 svenskt? Det var ju grymt underhållande för sin tid, satt i många år och hoppades på uppföljare. Som sagt: DICE var bättre innan de fastnade i BF-träsket. Deras egen framgång har förstört dem.

Lite förvånad över att inte en enda nämnt Magicka-serien. Inte min grej, men det känns som en sådan där riktigt supersvensk titel om inget annat.

Medlem
Skrivet av Geber:

Min spelfavorit är Fallout 4.

När blev Bethesda svenskt?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skriv svar