Quiz - Vad kan du om fotbollsspel?

Robot
Quiz - Vad kan du om fotbollsspel?
Avstängd

9 rätt. Missa fågelperspektivet i sensible soccer.

Gnällkuk

6/10 Correct answers!
Tack för dina svar? Gick det bra, dåligt? Jämför med andra i kommentarstråden.

Vilket hån där med frågetecknet Mitt första spel som jag minns var första (tror jag) EA-spelet där de saknade spelarlicenser. De hade typ rätt utseende och tröjnummer men höftade sedan vilt med vad de tyckte kunde vara svenskklingande namn.

Tomas Brolin blev Bryan Beckstrand och Kenneth Andersson det smått fantastiska Reis Salani!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag kan lika mycket om fotbollsspel som jag kan om riktig fotboll, alltså ingenting. Jag lyckades gissa mig till 5 rätt i quizet.

MEG
Medlem

3/10 Correct answers!
Tack för dina svar? Gick det bra, dåligt? Jämför med andra i kommentarstråden.

Spelar inte fotbollsspel och kan inte ett skit om dem, lite förvånad att det gick som det brukar


signatur

Death is only the beginning

Medlem

6/10. Doh!

Några till kunde jag egentligen men jag klickade fel... säger vi

Skägg.
10 Chambers

7/10...sanslöst bra med tanke på att jag aldrig spelat något av spelen i quizzet, möjligtvis med undantaget sensible soccer.

Skrivet av Rassa:

9 rätt. Missa fågelperspektivet i sensible soccer.

Haha ja inte kunde man passa i sensible soccer


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

5 av 10, märks hur intresserad jag är haha

Medlem

8/10, hyfsat nöjd med att jag kunde det jag kunde.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Det första spelet jag köpte va ett fotbollsspel som hette "England" kort och gott tror jag.
Så Jag är ganska nöjd med 8/10

Medlem

5/10, närmaste jag kommer fotbollsspel sedan Snes tiden är rocket league.....

Medlem

2/10 Correct answers!
Tack för dina svar? Gick det bra, dåligt? Jämför med andra i kommentarstråden.

Fotboll... URK

Medlem

7/10


signatur

Meep!

Medlem

8/10 är nästan förvånad med tanke på hur lite jag kan om fotbollsspel och hur litet intresset är för spelen.

Medlem
inte helt korrekta frågor

Nu var det ju inte sensible soccer som uppfann fågelperspektivet, det var ju Kick Off som kom några år tidigare. Sensible Soccer var ju i princip en Kick Off-klon, och Kick Off borde naturligtvis ha nämnts i quizzen.

Dessutom kom första versionen av Sensible Soccer till många fler format än Atari ST + Amiga + PC.

Gen
Medlem

3/10 Correct answers!
Tack för dina svar? Gick det bra, dåligt? Jämför med andra i kommentarstråden.

Gillar inte Fotboll så det är inte speciellt konstigt. Sen var det faktiskt svårt att gissa sig till svaren vilket betyder att Quiz-skaparen gjort ett bra jobb

Skägg.
10 Chambers
Medlem

"8/10 Correct answers!
Tack för dina svar? Gick det bra, dåligt? Jämför med andra i kommentarstråden."

Oj, jag blev förvånad över mitt resultat, då jag inte är ett dugg fotbollsintresserad.
Men jag har ju testat några spel, och läst recensioner och artiklar.


signatur

autograph

Skägg.
10 Chambers
1
Skriv svar