Nördfavoriten Jolt Cola gör comeback!

Robot
Nördfavoriten Jolt Cola gör comeback!

Går att köpa i Stockholm i oktober eller november.

#jolt-cola


Medlem

Nostalgi!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Äckligaste drickan som finns, förstod aldrig de som drack den. Jag är en sån som verkligen kan dricka allt, men just denna, ugh.

Medlem

Den var inte god men man drack den ändå av någon konstig anledning.

Medlem

"Twice the caffeine"

Dubbelt så mycket som vad?

Medlem

@Bennii: Säkert dubbelt så mycket än vad dom hade innan? Det är svårtolkat.


signatur

Niet.

Medlem

Usch, Vidrigt.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

KoP
Medlem

"Jolt Colan" har funnits att köpa länge (drack ett par för nån vecka sedan) men den går under namnet Volt Cola numera. Historien kring hur och varför är komplicerad.

Saxat ifrån Wikipedia:
2013 återuppstod Jolt-colan "på riktigt" i Sverige under namnet Volt Cola, lanserat av en tidigare licenstillverkare av Jolt Cola med nästan samma smak och recept som originalet.[7]

Medlem
Skrivet av Theade:

@Bennii: Säkert dubbelt så mycket än vad dom hade innan? Det är svårtolkat.

Gissar att de jämför mot vanliga Coca-Cola?


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Gnällkuk
Skrivet av Bennii:

"Twice the caffeine"

Dubbelt så mycket som vad?

Ungefär samma. Fö sjukt goda


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

"Twice the caffeine" - men fortfarande mindre än en tiondel koffein än vanligt kaffe. Drick kaffe om ni vill ha koffein. Själv tycker jag att Jolt smakar riktigt äckligt.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Det är mycket mindre sicker i den än dagens energidrycker, smakar lite som Coca Cola gjorde på 80-talet före "kriget" med Pepsi som ökade mängden socker i läsk generellt, något ni kids aldrig hade kunnat dricka. Kom ihåg Aspartam ger dig alzheimers! True story, I heard it from people, good people, the best!

Medlem

Om man vill dricka 100 kg socker visst.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Haha jag gillade faktiskt Jolt Cola - vi brukade köpa in plattor av Jolt innan diverse LAN vi anordnade. Vore kul få dricka en eller två burkar igen.

Medlem
Skrivet av Seraium:

Om man vill dricka 100 kg socker visst.

sen när bryr sig folk om onyttigt idag? inte många..

Medlem

Den smakade ju vidrigt, så nej tack


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

sen när bryr sig folk om onyttigt idag? inte många..

Jag kanske är den enda på Fz som gillar den men jag dricker inte den för att den är så onyttig.

EDIT: Ser nu att Lowlife också har bra smak.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

annars finns ju Mountaindew Game fuel lite här å var! mums

http://mountaindew.wikia.com/wiki/Game_Fuel_(Europe)

Medlem

Jolt Colan är godaste läsken som någonsin existerat, längtar!

Medlem

Jag köpte plattor med jolt mellan 01 och 04. Fanns bara i en butik i stan då. Sen försvann den. Kanske tur det.
Skulle helt klart uppskatta om den kom tillbaka, men det skulle inte min kropp göra.

Avstängd

Så Stockholm är en månad?

Medlem

Även om det finns som Volt cola så är det inte samma grej, eftersom det är så mycket knutet till just namnet Jolt. Otaliga skämt genom tiderna har innehållit namnet Jolt.

Medlem
Medlem

Hahahahahahahahaha....
Den sämsta colan någonsin.
Gillar man hår på tungan? Köp skiten.....

1
Skriv svar