Vi tar ett quiz om 25-årsfirande Dice!

Avstängd

@fzusr:
Företaget heter
"EA Digital Illusions CE AB"
idag. Kolla Eniro, Linked in osv så ser du.

Medlem

7/10. Sen så handlar väl inte alla frågor om DICE direkt.
Att Bally är en gammal klassisk flipperspelstillverkare vet ju gamla stötar som jag, men det har ju inget med DICE att göra!?
Dessa quiz är oftast ganska kul, men det blir ibland lite väl långsiktiga frågor som går utanför själva frågeämnet.

Medlem
Skrivet av hansdidde:

Hört talas om Battlefield? Det är ett sånt där dataspel. Testa ett sånt nån gång.

Dattaspel säger man faktiskt, du hittar dem ofta på sajter på den stora vida webben.

Medlem
Medlem
Skrivet av stege99:

7/10. Sen så handlar väl inte alla frågor om DICE direkt.
Att Bally är en gammal klassisk flipperspelstillverkare vet ju gamla stötar som jag, men det har ju inget med DICE att göra!?
Dessa quiz är oftast ganska kul, men det blir ibland lite väl långsiktiga frågor som går utanför själva frågeämnet.

Tja, Digital Illusions har sina flipperspel att tacka för sin framgång och dessa var inspirerade av de maskiner som Bally hade ute i spelhallarna. Kanske lite långsökt men DICE hade troligtvis aldrig blivit vad de är idag utan Pinball Dreams och dess uppföljare.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Vetenskap, min vän. Statistiskt sett ska man få ca 3,3 av 10 om man gör quizzet i blindo tillräckligt många gånger.

Vad skumt, jag brukar altid få 2/10 så jag har nog fötts med otur...!

Nä skämt åsido. Jag snittr nog på mellan 6 och 9

Medlem

8/10.

Inte för att vara sån men vad har sista frågan med DICE att göra?


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

8/19

"Du har lirat allt från Battlefield-serien till Codename Eagle och Rallisport Challenge. Inte illa!"

Jag har faktiskt inte lirat Codename Eagle eller Rallisport Challenge.

Undrar också vad sista frågan har att göra med DICE.

Medlem

Konstigt nog fick jag hela 7/10! Svarade fel på vart deras huvudkontor låg, trots att jag va där och jobbade för 3 år sedan. Det va ju svårare att ta sig in där än på ett CIA-kontor.. Passerkort och receptionister som inte hade en aning om att man skulle komma. Minns också att doften av tyg och elektronik slog mot mig som en hadoken, när man stövlade in.

12
Skriv svar