Rekommenderar: Doki Doki Literature Club

Releasehästryttare
Rekommenderar: Doki Doki Literature Club

Ville tipsa om det här fruktansvärda hemska spelet som heter Doki Doki Literature Club, det är gratis på Steam.

http://store.steampowered.com/app/698780/Doki_Doki_Literature...

Har själv vanligtvis inga problem med horror spel som Amnesia eller Soma men va tvungen att gå ifrån datorn ett par gånger för att lugna ner mina nerver när jag spelade detta.

Kan starkt rekommendera att ni följer varningarna att inte spela spelet om ni är under 13 eller känslig!

Trailer:

Skägg.
10 Chambers

Vad är det för typ av skräck? Trailern såg ju ganska oskyldig ut.


signatur
Releasehästryttare
Medlem

@Devan: Detta var ju inget emot Nekopara (en tankeväckande Maid Cafe datingsimulator):


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Releasehästryttare

@Sipmo: Har du spelat doki doki ?

Skall ladda ner demot och testa Nekopara men enligt steam sidan och recentioner så är det en vanlig dejting simulator och inte ett horror spel som maskeras som ett dejting spel?

Medlem

@Devan: Nej, jag har varken spelat Doki Doki eller Nekopara.
Det räcker väl med att se intro-filmerna på youtube?

Jag tycker samtliga japanska anime datingspel bör listas under horror eller 18+.


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Medlem

Jag läste varningen står under de första sekundrarna i Doki Doki-filmen:

Skrivet av Doki Doki-spelet:

This game is not suitable for children or those who are easily disturbed.

Den sista halvan borde ringa in de flesta med auktoritär personlighet?

Skrivet av Wikipedia -> Auktoritarianism:

Auktoritär personlighet

Auktoritarism eller auktoritär personlighet karaktäriseras av ett stabilt, individuellt personlighetsdrag med anlag för fördomar (mot exempelvis minoriteter och oliktänkande, och kan rättfärdiga brott mot dessa) och förakt för svaghet, med en attraktion för makt, disciplin, rang och status och att blint underkasta sig myndighet.

Den auktoritära personen har en benägenhet för positiv inställning till våld, och är aggressiv genom numerärt övertag, vapen eller myndigheters uppmaning. Auktoritära individer tenderar att förespråka strängare straff och döma minoriteter hårdare.


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Releasehästryttare

@Sipmo: Bägge två spelen ligger på 97% positvt på Steam atm, enbart därför jag ens tänker testa demot på Nekopara, kan majoriteten ha fel?

Därför jag ens testade Doki doki för det första, hade det liggat på säg 70% så hade jag inte ens brytt mig, men det va ett grymt spel som definitivt kommer ligga i min personliga topp 10 lista på spel som jag spelat i år.

Vad fick dig att tipsa om det om du inte ens spelat det?

Medlem

@Devan:
Du har friheten att testa vad du vill.
Det är väl bara din egen tid och pengar som spenderas?

Skrivet av Devan:

Vad fick dig att tipsa om det om du inte ens spelat det?

  1. Nekopara är ökänt på internet...

  2. Det finns betydligt värre spel, men namnen på dessa får ej yttras (se video).


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Releasehästryttare

@Sipmo: Ja herregud vilken vile shit, man har två katt flickor som har 9 åringars kroppar med 18+ åringars bröst som slavar.

Det är ju ett spel för pedofiler!
Hur kan steam ens vara ok med att ha det på sin plattform?

Moderator | Testpilot

Spelet blir verkligen för jävla äckligt. Det startar och gör på i ganska vanlig takt ett tag, men sedan spårar det ur som fan, på ett bra sätt må jag säga


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Nekopara (ett hyfsat standard eroge, om än väldigt neko-fokuserat) går inte att jämföra med Doki Doki (psykologisk skräck-taggen på Steam är 100% accurate, listan på trigger alerts borde vara några mil). Med tanke på att det senare är F2P är det bara att dra hem och spela, på egen risk.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Medlem

Klarade enbart av att spela i 30 minuter. Tråkigare kan det nog inte bli. Kommer förmodligen fortsätta spela av ren nyfikenhet.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Spelet blir verkligen för jävla äckligt. Det startar och gör på i ganska vanlig takt ett tag, men sedan spårar det ur som fan, på ett bra sätt må jag säga

Doki Doki eller Nekopara?


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Moderator | Testpilot

@Sipmo: Doki Doki!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Är 40 minuter in och gräver snart ut ögonen ur huvudet på mig. Har sett rekommendationer för detta från två ställen, och det är typ enda anledningen till att jag inte tror att jag har blivit hårt trollad.

Ni driver inte, va? Det ÄR ett skräckspel?

EDIT: Vänta, det är inget metaskämt? "Animespel ÄR skräck"?

Releasehästryttare

@Apgalen: Nej ingen som trollar med dig, just keep going!

Medlem

Haha!
Spelade en kvart; tänkte "nu har jag blivit trollad"
Okej, jag ger det en kvart till... Då tänkte jag: "nu har jag blivit så jäkla trollad att jag måste skriva en trollig text här på forumet och späda på allt trollande, typ: "årets horror game, ge inte upp den sega starten""

Men jag gav det en kvart(+) till. Och döm om min förvåning. Jäklar vad det drog loss.
Kan varmt rekommendera detta spel, dessutom är det gratis!

Releasehästryttare

Såg precis denna, väldigt intressant när man väl tänker på det och en stor del till varför spelet är en sån framgångs saga på steam atm.

Releasehästryttare

Reddit har grävt runt i filerna och hittat galet mycket info som visar att detta bara är försmak för vad som komma skall från Team salvato.
2018 skall deras nästa spel komma och handla om "human experiments" m.m

1
Skriv svar