Tänker Valve göra en Battlegrounds-tolkning?

Robot
Tänker Valve göra en Battlegrounds-tolkning?

Tio CS:GO-patchar avslöjar Valves PUBG-planer, spekuleras det.

#battlegrounds, #counter-strike, #csgo, #inte-helt-sakert, #pubg, #rykte, #valve


Medlem

Ja det är ju klart, vore ju hemskt om Valve kom på något nytt eller tog hand om sina existerande varumärken *host*hl2*host*portal*host....

Om detta stämmer så visar det ju dock att Valve gett upp spelutveckling och bara gör sånt som går fort och är enkelt att casha in på.

Copycopycopy...

Medlem

Oj. Intressant.
Ett BR läge i csgo i förstaperson kan bli hur hett som helst.

Medlem

Finns en hemmasnickrad variant som dök upp på reddit tidigare i år, go4thekill om någon är nyfiken.
Vet inte hur bra eller dålig den är dock, har inte testat själv.

Medlem

Först hade vi en era av zombie survival spel, nu börjar battle royal dyka upp.
Undrar vad som blir hippt här näst

Medlem

Alla vet att Valve gillar pengar mer än något annat nuförtiden. Varför göra en AAA-titel för hundratalsmiljoner när man kan göra ett buggigt mulitplayerspel i EA för att spara pengar och slippa den hårdaste kritiken. Sälja spelet för någon hundring som alla spelarna kan offra, trots att hela spelet håller F2P kvalité. Sist men inte minst slänga in lite kosmetiska microtransaktioner, som hattar, vapenskins mm, säga att visa av dessa är "rare och epic".

Pengarna kommer bara spruta in!

Medlem

Bara det finns en funktion som låter mig joina ett nytt game direkt ifrån death/win skärmen så är jag rätt nöjd, PUBG har en del tid imellan matcher som får mig att tröttna ibland.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Inaktiv

@unforg0tten: det är max ca 90 sekunder mellan att man dör till att nästa match startar (i flygplanet)

Medlem

Vore ju rätt coolt.
Hoppas det blir av

Medlem
Medlem

A Royal with Valve


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Åh shit det hade varit grymt! Känslan i CS är överlägsen BG. Iofs är det mesta bättre än BG, men ändå.

Medlem

@anon_119148: Jag har inte all tid i världen, 90 sekunder här och 90 sekunder där...


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Inaktiv

Kan sourcemotorn göra stora öppna landskap med massvis med träd och hus?

Hur skulle egentligen vapnen fungera?
CS har hitscan-vapen, dvs. det finns ingen travel time och ej heller någon bullet drop. Känns ju som att man skulle behöva ändra på den delen iaf.
Om man nu inte kommer spela på ungefär vanliga CS kartor.

Medlem

Snälla gör det, så blir de ännu gladare.

Gen
Medlem
Skrivet av anon_306295:

Kan sourcemotorn göra stora öppna landskap med massvis med träd och hus?

Hur skulle egentligen vapnen fungera?
CS har hitscan-vapen, dvs. det finns ingen travel time och ej heller någon bullet drop. Känns ju som att man skulle behöva ändra på den delen iaf.
Om man nu inte kommer spela på ungefär vanliga CS kartor.

Gissningsvis är Source 2 motorn bättre på detta än Source 1 och vad jag vet används Source 2 redan i DOTA tex.

Medlem

Känns som ett spel måste vara mycket bättre, eller ha unika features, för att man skall byta från ett spel som man redan spelar till ett helt nytt. Räcker inte med andra skins och lite annan grafik.

(Btw, "Suvrival".)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Kan sourcemotorn göra stora öppna landskap med massvis med träd och hus?

Snarare "kan Valves programmerare åstadkomma det BGs programmerare inte kan?". Förmodligen ja.

Avstängd

Gärna som ett eget spel då. Har inget emot source men känns för stelt med CsGo - PUBG.

1
Skriv svar