Playstation 5-releasen flera år bort, enligt nya rykten

Robot
Playstation 5-releasen flera år bort, enligt nya rykten

Källor i branshen tippar att Sonys nästa konsol inte släpps i år.

#konsol, #nintendo, #playstation, #ps4, #ps4-pro, #ps5, #rykte, #sony, #switch, #xbox, #xbox-one


Inaktiv

CPUn är fortfarande alldeles för svag i dagens konsoler vilket jag tror blir anledningen till att vi ser en PS5a julen 2019 eller under 2020.

Medlem

2020 blir okej för mig. Det ger utvecklarna tid att få ut allt som finns i pipelinen för PS4 samt växla om o få tillräckligt med tid för att släppa något vettigt till PS5 releasen.


signatur

Nämen!

Jag tycker det är bra. Allt slit och släng med teknikprylar har gått överstyr.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Julen 2019.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Så snart som möjligt vore bra. Gärna lagom till vinterreorna 2018.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Det vore konstigt om den släpps redan i år, eller nästa. Annars kommer det ju med alla next gens och sedan pro/elite/slim/etc ut "nya" konsoler vartannat år. Å andra sidan kanske inte konstigt då de verkar sälja som smör i alla fall. Lite som CoD.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hoppas själv på 2020. Men inte längre dock då jag längtar efter en ny förbättrad PSVR

Medlem

Jag har redan en PS4 Pro, känner absolut inget behov av ny PS5 nu!

Däremot får de gärna släppa en uppdaterad PS4 med uppdaterad och inbyggd VR direkt i maskinen så man slipper massa extra sladdar och extern dosa!

Så en uppdaterad PS4 med inriktning på VR vore nice så man bara behövde plugga in headsetet i PS4:an.

Däremot för de som inte äger en PS4 men vill skaffa, så är det ju alltid välkommet med starkare hårdvara. Men PS4 Pro tycker jag räcker några år till.

Gnällkuk

Längre fram, den här generationen har mer att ge.

Förstår inte riktigt folk som väljer detta alternativ eftersom 90% av alla konsolspel fortfarande körs i 30fps :/


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag tycker att spelen till ps4an är kallas. Och känner inget sug efter ps5ans troligen små kakiga dag 1 spel. Men dom sa att ps4an skulle vara i ca 5år innan "5an" skulle komma. Något jag tog med en nypa salt såklart.

SoL
Medlem

Hoppas inte den kommer i år eller nästa, har ju för fan nyss köpt en pro. 2020 vill jag nog ha en ny

Medlem

Tidigast 2020. Behövs lite fler bra spel för att denna generation ska va "färdig".

Alternativt. Tidigare än 2020 om nya konsolerna har full bakåtkompatibilitet med denna generation. (Alltså. PS5 kan spela 100% av PS4 spel.)
Då välkomnar jag PS5 varmt!

Medlem

I told you so, dessutom förklarade jag varför. Det är inte bara ett dåligt ekonomiskt beslut att släppa i år, tekniken behöver dessutom krympas och kunna kylas för en konsol i normal storlek. Prestandan vi förväntar av PS5 går inte med nuvarande teknik med det strömtak en konsol har.

Medlem

@xverminator:
En uppdaterad ps4 skulle vara en PS5.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

@xverminator:
En uppdaterad ps4 skulle vara en PS5.

Inte nödvändigtvis. En standard PS4 blev uppdaterad till PS4 Pro...

Tänkte mer det skulle kunna bli en PS4 Pro VR typ...

1
Skriv svar