Herregud! 3,1 miljoner sålda God of War på tre dagar

Medlem

@Prixm: Kommer aldrig att ske


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av marsson90:

Tog platinum i spelet idag Helt klart ett av de spel jag haft roligast med i år, och jag har svårt att tro att något annat kommer att toppa det.

2018 har precis börjat så ingen bedrift direkt =D men ja det ser ut att vara ett riktigt bra spel och ett utav årets bästa spel men det är tidigt så

Gen
Medlem

Nog lite försent att säga detta men den videon innehåller flera spoilers.

Avstängd

@Gen: Nej, videon innehåller lika mycket spoilers som bilden i artikeln.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

@m0bzie: Jaha det hade jag ingen aning om. Startade Sony studion eller köpte de den? ( Om de köpt studion är det ju tekniskt sett en "deal" )

Santa Monica Studio startades av Sony 1999 och ingår i Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios. Dvs inget uppköp utan helägt av Sony från start.

Inaktiv

Bara jag som tyckte det spelet var ganska repetivt?
Kollade igenom hela på youtube. Det var samma rörelser och han nitade samma troll (fast med olika färger) med samma kill-move 10ggr utan att överdriva.

Kanske är ett såntdär spel som inte känns så repetivt när man väl spelar det själv och är koncentrerad på fighten.
Bossfighten i början var det enda som imponerade på mig. Kan vara så att den satte en hög ribba så jag satt å väntade på fler likadana fighter, som aldrig kom.

Medlem
Skrivet av Prixm:

3 miljoner för all del, men det kunde varit 10 om det inte var en exclusive. Men jag bara antar att det kommer att komma på PC/Xbox om ett år. Måste ju hända.

Det är nog inte speciellt troligt. Santa Monica Studios ägs av Sony och de vill nog inte ge ge guld till sina konkurrenter (Xbox). Framförallt med tanke på att Sony strängt sagt NEJ till Cross-Platform spelande mellan andra platformar när Microsoft tyckte att man skulle skrota konsolexklusivitet för att det är dåligt för spelindustrin. Detta ville ju Microsoft endast för att de förlorar, och Sony sa "nej" för att de vinner. Nu när Microsoft fått kalla handen, har de fortsatt med exklusivitet i alla fall


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av Turbodog:

Kanske är ett såntdär spel som inte känns så repetivt när man väl spelar det själv och är koncentrerad på fighten.

Ja, lite så är det. Motståndet blir dock lite hårdare när man kommit en bit, åtminstone om man spelar på de högre svårighetsnivåerna.

Fast trollen som du nämnde är rätt lätta överlag. Ganska långsamma och förutsägbara. Valkyriorna däremot, ett slags sub-bossar som dyker upp senare i spelet, där kan det bli lite kämpigare emellanåt.

Medlem
Skrivet av Turbodog:

samma kill-move

Spelets största brist. Varje fiendetyp har en kill-animation. Men utöver det tycker jag inte striderna blir mer repetitiva än andra liknande spel. Du kan variera dig en hel del när du låst upp alla kombos, runor och vapen.

12
Skriv svar