Nya Tomb Raider har varit fullt spelbart sedan ett år tillbaka

Robot
Nya Tomb Raider har varit fullt spelbart sedan ett år tillbaka
Medlem

Dags för att göra något nytt snart, kanske!?


signatur

autograph

Medlem

Va i helvete, hade ingen aning om att det var ny studio som utvecklade spelet. Å jag som redan har köpt spelet i tron om att det var ett säkert kort då jag skarpt gillade både rebooten å uppföljaren. Fruktansvärt sällan jag förköper spel å nu kan det tyvärr ha vart ett dumt drag.

Medlem
Skrivet av Divion:

Va i helvete, hade ingen aning om att det var ny studio som utvecklade spelet. Å jag som redan har köpt spelet i tron om att det var ett säkert kort då jag skarpt gillade både rebooten å uppföljaren. Fruktansvärt sällan jag förköper spel å nu kan det tyvärr ha vart ett dumt drag.

Avboka det och invänta mer info då?

Medlem
Skrivet av Divion:

Va i helvete, hade ingen aning om att det var ny studio som utvecklade spelet. Å jag som redan har köpt spelet i tron om att det var ett säkert kort då jag skarpt gillade både rebooten å uppföljaren. Fruktansvärt sällan jag förköper spel å nu kan det tyvärr ha vart ett dumt drag.

Lika bra att sluta på topp, annars blir det väl samma öde som för Core Design.
Se även hur bra Crystal Dynamics gjorde det med Tomb Raider efter de fick ta över varumärket, nu kan en annan studio få samma chans till att göra det ännu bättre kanske.

Medlem
Skrivet av Ghan:

Avboka det och invänta mer info då?

Köpt digitalt så tvivlar att man bara kan häva köpet?

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Lika bra att sluta på topp, annars blir det väl samma öde som för Core Design.
Se även hur bra Crystal Dynamics gjorde det med Tomb Raider efter de fick ta över varumärket, nu kan en annan studio få samma chans till att göra det ännu bättre kanske.

Ja du har helt rätt, blev bara så förvånad att det var ny studio. Inget säger ju att det måste bli skit för det men hade ju vart mer stabilt med samma utvecklare. Men givetvis så hoppas man på samma kvalité som dom tidigare i rebooten, eller kanske ännu bättre ja.

Medlem

Vänta med köp ny utvecklare kan betyda vad som!

Skribent
Skrivet av Divion:

Köpt digitalt så tvivlar att man bara kan häva köpet?

Är det via Steam är det bara att be om en refund. Du kan även vänta tills spelet är släppt, lira mindre än två timmar och sedan lämna tillbaka det om du känner att det inte håller måttet.

Medlem
Skrivet av Myran22:

Är det via Steam är det bara att be om en refund. Du kan även vänta tills spelet är släppt, lira mindre än två timmar och sedan lämna tillbaka det om du känner att det inte håller måttet.

Det är tyvärr köpt på GMG när dom hade 25% på alla PC-spel. Fördelarna är många å köpa på Steam men dom har sällan bra priser på nya spel. Betalade 400kr för spelet vilket jag tycker är ett acceptabelt pris.

Medlem
Skrivet av Divion:

Köpt digitalt så tvivlar att man bara kan häva köpet?

Kolla på deras hemsida alternativt skriv iväg ett e-mail till deras support, se om det går att häva.
Den support jag har behövt haft med dom (länge sedan nu dock) har alltid funkat bra.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Lika bra att sluta på topp, annars blir det väl samma öde som för Core Design.
Se även hur bra Crystal Dynamics gjorde det med Tomb Raider efter de fick ta över varumärket, nu kan en annan studio få samma chans till att göra det ännu bättre kanske.

Utvecklare byter studios över tid. En studio spelar lika mycket roll för ett spel som ett skivbolag för en artist.

Medlem

Var inte all lika engagerad av del 2 sommjag var av del 1 i rebooten. Så en ny studio kan vara precis vad som behövs i det här läget. Håller tummarna.

Medlem

@employed: Kan helt missuppfatta vad du menar men får en känsla av att du pratar om publisher och inte utvecklare. Är inte en studio utvecklarna?

Medlem

Jag har redan förköpt collectors edition och tror att spelet blir minst lika bra som de tidigare två.

1
Skriv svar