Kvällssnack: Vilka är de bästa spelskurkarna genom tiderna?

Robot
Kvällssnack: Vilka är de bästa spelskurkarna genom tiderna?

Efter dagens quiz om superhjältar – vilka är era favoritbusar?

#fz-community, #kvällssnack


Medlem

Jon Irenicus!

Avstängd

Colonel Volgin I Metal Gear Solid 3: Snake Eater, en mer brutal spelskurk får man leta efter.

Medlem

Spike i Wrecking Crew. Kunde göra en galen.

Medlem

Joker från Batman Arkham serien !


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

Handsome Jack var en klart intressant variant av spelskurk.

Releasehästryttare
Medlem

Ganondorf minns jag att jag hyste genuint avsky mot som barn 😁


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Jon Irenicus.

Medlem

Nuff said.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Vaas Montenegro från Far Cry 3.

Medlem

Joneleth Irenicus från Baldur's Gate 2.

Det var det första och sista jag tänkte på.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Shodan är bäst.

Medlem

Den enda "skurken" som egentligen fastnat är Sovereign, eller egentligen hela Reapers som helhet från Mass Effect.

Finns väl andra skurkar med bättre dialoger och som är roligare att lyssna på, men det var hela den mystiska grejen som gjorde dem till en bra skurk.

Medlem

Gravemind som introducerades i Halo 2 och var en av huvudantagonisterna i Halo 3 var en riktig best!

Medlem
Medlem

Hade vi inte en sådan här omröstning/diskussion angående bästa spelskurk för ett tag sedan?

Har för mig att jag då nämnde "Sovereign" från Mass Effect samt "The Transcendent One" från Planscape Torment som var riktigt djup.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Shodan. E.o.D.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Jag röstar också på Shodan.
Jag kan inte komma på någon annan som ens är i närheten för mig.

Medlem

Kane. För den sadistiskt kyliga humorn han utstrålade.

LeChuck. Bara för att ingen glömmer bort LeChuck.
"I will then take your bones, still alive and in great pain, and make them into a chair. I will call it My Screaming Chair. Every day I will sit in it and listen to you scream. Any questions? "

Psycho Mantis. För han kunde läsa ditt Playstation


signatur

Nämen!

Medlem

Kane


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Frank Horrigan, Fallout 2.

Semper Fi...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Xero eller va fan han hette i Q3 på nightmare gjorde en galen innan man fick upp sina railskillz!
Satan va de hagla svordomar. Annars skuggan i Link/Zelda 2 var en stor chock back in the days.

Medlem

Faith i Far Cry 5. Det är lätt att fylla en spelvärld med en neddrogad religiös kult, det är en helt annan sak att skriva en antagonist som effektivt visar vad medlemmarna ser i kulten. Första mötet med Faith när hon ger sin historia och förklarar kulten ur sitt perspektiv är rakt genom fantastiskt.

Medlem

Nuff said!

Come Nerevar, friend or traitor, come. Come and look upon the Heart and Akulakahn, and bring Wraithguard, I have need of it. Come to the Heart chamber, I wait for you there, where we last met, countless ages ago. Come to me through fire and war, I welcome you!
Welcome Moon-and-Star, I have prepared a place for you! Come, bring Wraithguard to the Heart chamber, together, let us free the cursed false gods! Welcome Nerevar, together we shall speak for the law and the land and drive the mongrel dogs of the Empire from Morrowind! Is this how you honor the 6th house and the tribe unmourned? Come to me openly, and not by stealth.
Dagoth Ur welcomes you Nerevar, my old friend... but to this place where destiny is made, why have you come unprepared?
Welcome, Moon-and-Star, to this place where YOUR destiny is made. What a fool you are, I'm a god! How can you kill a god? What a grand and intoxicating innocence! How could you be so naive? There is no escape, no recall or intervention can work in this place! Come! Lay down your weapons! It is not too late for my mercy...

Medlem

Sovereign, som så många andra är inne på, kan jag bara hålla med om. Känslan när man först samtalar med den/det är i det närmaste oslagbar.

The Crones I Witcher 3 tål också att nämnas. Fantastiska kvinnor i all sin förskräckliga härlighet. Kombinationen av uråödrighet, ondska och dekadens är fantastisk.

Fienden (namn glömt) i Horizon: Zero Dawn Var dessutom riktigt fin. Gav mig mer än lite Mass Effect-vibbar.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

fatal1ty pvp
bowser pve


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Sith-Kejsaren i Old Republic.

Medlem

Gillar illusive man i mass effect. Härlig mystik kring honom med oklar agenda. Sen gör ju Martin Sheen honom väldigt bra också

12
Skriv svar