Recension – Fallout 76

Robot
Recension – Fallout 76

Bethesda har tagit Fallout online, FZ sätter betyg. Spoiler: vi har satt högre.

#bethesda, #fallout-76


Releasehästryttare

2 av 5 är ändå galet generöst

Medlem

Bra betyg, blir ett köp genast🤔

Redaktör
Skrivet av Devan:

2 av 5 är ändå galet generöst

I stora drag funkar ju spelet, även om det är trist och buggigt. Vi ska ju betygsätta spelet för vad det är och inte utifrån brustna förväntningar. Ettorna sparar vi till sånt vi tycker är genuint uselt.


signatur
Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Som jag skrivit tidigare i forumet: Prestandan på PS4 (ej Pro) var för mig helt usel. Kolla gameplay/DF-video/låna av polare innan ni funderar på köp.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

I stora drag funkar ju spelet, även om det är trist och buggigt. Vi ska ju betygsätta spelet för vad det är och inte utifrån brustna förväntningar. Ettorna sparar vi till sånt vi tycker är genuint uselt.

Har ni delat ut noll någon gång tompa?


signatur

"High life on low budget"

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av bent toe:

Har ni delat ut noll någon gång tompa?

Kul att du frågar! Satt nämligen precis och skummade igenom den här gamla sågningen.

https://fz.se/recension/431-tenchu-z


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Redaktör
Skrivet av bent toe:

Har ni delat ut noll någon gång tompa?

Förr hände det nån gång, men numera nöjer vi oss med 1-5. 1 säger ju ganska tydligt att spelet är skit, lägre än så blir ju mer av ett lustmord.


signatur
Moderator | Testpilot

@Tomas Helenius: Stor förbättring med återkoppling till del 1. Bra jobbat gänget!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

I stora drag funkar ju spelet, även om det är trist och buggigt. Vi ska ju betygsätta spelet för vad det är och inte utifrån brustna förväntningar. Ettorna sparar vi till sånt vi tycker är genuint uselt.

Du menar som Operation Flashpoint: Dragon Rising? 😂🤣🤣😂🤣

Redaktör
Skrivet av Tivook:

Du menar som Operation Flashpoint: Dragon Rising? 😂🤣🤣😂🤣

Har aldrig hört den förut.


signatur
Gen
Medlem
Skrivet av Devan:

2 av 5 är ändå galet generöst

0,76 av 5 kanske hade passat bättre?

Ambassadör
Xbox

Bra recension, bra med förtydligande av uppdelningen.

Det är lite tragiskt att se Fallout, en av mina absoluta favoritserier, bli dragen i gyttjan av Bethesda på det här viset. Det verkar onekligen som om utvecklingen har sprungit förbi Bethesda och deras good will har tagit slut. De har ju alltid släppt trasiga spel, men det har man haft överseende med för att magin har ju funnits där ändå. Nu tog de bort allt det som skapat magin och kvar finns bara ett trasigt skal av tristess.


signatur

Jump in.

Medlem

Men detta kan ju inte stämma, jag har ju kul i det så det är ju en klar 5/5!

Medlem

Tycker också det är tråkigt att dra ner fallout-standarden med det här spelet..

Tack för recension!

Medlem

Är det bara jag eller är grafiken mycket sämre i Fallout 76 än i Fallout 4 på PS4?

Medlem
Skrivet av Gen:

0,76 av 5 kanske hade passat bättre?

Vem vet, hade du spelat spelet hade du kanske gett det 3,76 😉

Medlem

Ett väldigt dyrt early-access spel är vad Fallout 76 är. Totalt slöseri med tid och resurser.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skribent

@Querth:
Varsågod.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Jag har oväntat kul i spelet (jag spelar solo) så för mig är det en 7:a av 10. Inga större buggar och spelet flyter på fint efter senaste patchen för PC (vem spelar Fallout på konsol?)

Medlem

Har bara spelat spelet i några timmar hos en kompis, och det tilltalar mig inte. Jag som älskade Fallout och Fallout 2 ser detta som något helt annat än Fallout. Utöver det så är det buggigt (även med senaste patchen) och väldigt, väldigt långtråkigt.

FInns inget annat att göra än att springa runt, runt, runt.

Men hade man gett dem 1år till och några små förändringar som att faktiskt ha med NPCs så vem vet, kanske hade varit värt pengarna då.

Medlem

Väntat att spelet skulle få max en tvåa. Bethesda kan inte komma undan med att släppa halvfärdiga spel som de kunde göra tidigare. Med andra open world spel (Witcher 3, Red Dead 2 osv) har vi nu större förväntningar.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Väntat att spelet skulle få max en tvåa. Bethesda kan inte komma undan med att släppa halvfärdiga spel som de kunde göra tidigare. Med andra open world spel (Witcher 3, Red Dead 2 osv) har vi nu större förväntningar.

Vad är det som är halvfärdigt?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Vad är det som är halvfärdigt?

Men seriöst, har din mamma varit med och gjort spelet eller? Du har gått och spytt samma sak i samtliga trådar om spelet.

Vid sidan av alla buggar så är det ju uppenbart att de inte ens själva är nöjda med mängden innehåll om man tänker på uttalandet de gjorde innan spelet släpptes. Bethesda själva är inte nöjda, det borde räcka som argument.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Men seriöst, har din mamma varit med och gjort spelet eller? Du har gått och spytt samma sak i samtliga trådar om spelet.

Vid sidan av alla buggar så är det ju uppenbart att de inte ens själva är nöjda med mängden innehåll om man tänker på uttalandet de gjorde innan spelet släpptes. Bethesda själva är inte nöjda, det borde räcka som argument.

Jisses, dags att växa upp?

Varför är det uppenbart? Det finns buggar, men det är typiskt för Fallout, så jag frågar igen: Varför är det halvfärdigt?

Kan du inte bete dig behöver du inte svara.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag kan tycka att dom viktigaste bitarna i ett riktigt episkt spel finns i Fallout 76.
Bra atmosfär
En stor intressant värld - Skulle man lägga till NPC´s så blir det episkt
Go spelkänsla

Det som saknas är tekniken, dåligt optimerat och allmänt buggig ofärdig kod.
Dom skulle väntat några månader med att släppa detta och gjort det färdigt, då hade betygen kunnat se totalt annorlunda ut.

Jag har dock fortfarande kull i Fallout 76 men jag lär sluta ha kul VÄLDIGT snart om dom inte fixar stashlimit innan december

Medlem

Väldigt generöst
Själv skulle jag ha gett det en 1, max.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Dunder:

Jisses, dags att växa upp?

Varför är det uppenbart? Det finns buggar, men det är typiskt för Fallout, så jag frågar igen: Varför är det halvfärdigt?

Kan du inte bete dig behöver du inte svara.

En annan vinkel är ju isåfall att Bethesda alltid släpper halvfärdiga spel

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Väldigt generöst
Själv skulle jag ha gett det en 1, max.

Det är ju skönt att se att media i alla dess former faktiskt vågar säga att spelet är på gränsen till skräp. AAA utvecklare och främst Bethesda har fått "arbeta" rätt ostört upp tills nu även fast det alltid funnits kritiska röster från t ex youtubare.

Älskar Fallout 1,2 och New Vegas, men hoppas lite på att IP:et begravs likt Mass Effect efter det senaste bottennappet. Ser hellre att det dör ut med lite värdighet.

Medlem

Det värker i hjärtat att se en så personligt älskad spelserie, som varit dyrköpt och så tarvligt behandlad av Bethesda, skickad till graven. Dom har piskat ihjäl den undernärda hund dom lovade att nära till utställningsvovve. Nu är ju Betehsda såpass stora, att dom inte lär gå under av det här, vare sig i utgifter för tillverkning eller uteblivna intäkter, men jag hoppas verkligen att dom tvingas till utveckling rörande sin spelutveckling.
Tack för en fin recension!

Skriv svar