Ekonomin i Red Dead Online är ett skämt menar ilskna spelare

Robot
Ekonomin i Red Dead Online är ett skämt menar ilskna spelare

Tar 96 timmar att färga din pistol svart.

#read-dead-online, #rockstar


Medlem

Inte så förvånande med tanke på ekonomin i GTAO.

Medlem

Man vill heller inte som utvecklare göra det för lätt för spelare att låsa upp allt eftersom det skulle sluta med att spelare tappar intresse.

Eller så tappar man intresset för det tar sådan tid. Svårt att finna balansen där.

Medlem

Borde finnas två lägen i spelen för olika åldersgrupper. Typ "Snorvalp" och "Bättre begagnad" eller nått.
Jag är för dammig för att kunna lägga mer än några timmar i veckan på spel.
Blir ju inte så kul att spela de flesta spelen längre då..


signatur

- pixelfantast

Skrivet av Exxo:

Man vill heller inte som utvecklare göra det för lätt för spelare att låsa upp allt eftersom det skulle sluta med att spelare tappar intresse.

Eller så tappar man intresset för det tar sådan tid. Svårt att finna balansen där.

Exakt, och så döljer kanske MTX det faktum att MP delen i ett spel är så där. Spelade hur mycket Quake och CS som helst när det begav sig och tröttnade aldrig, där fanns inga mikrotransaktioner alls.

Tråddemonen
Testpilot

Det som är trist är att priset på allt är sjukt dyrt, men det går att skaffa in pengar om ett gäng på 4 presterar bra i story missions om man får guld i slutresultat. Fick guld på ett uppdrag med ett riktigt bra gäng och efter det var klart så hade jag blivit 200 dollar rikare.

Medlem

Hela poängen är väl att det ska ta så mycket tid att folk inte ids nöta ihop till såna grejer utan köper för riktiga pengar istället.(Framförallt folk som är lite äldre och har mindre tid men oftast mer pengar). Var samma med GTA 5.

Medlem

Köpte det till PS4, orkade inte med skiten.. väntar på PC och mods.

Medlem

Det tar lång tid men det tycker jag är najs. Som de säger, får man allt direkt så tröttnar man. Jag fick 200 dollar nånting fför jag hade två treasure maps. man får hitta sina sätt liksom. Om de öka pengarna från story missions till 20 dollar istället för 7-10 de hade ja varit okej med. mer än det så går de för fort.

Medlem

Det var exakt det här jag var rädd för. GTA Online är utformat på samma sätt, och det har varit en riktig guldgruva för Rockstar.

Medlem

Jag la aldrig ned någon tid på GTA Online då jag har jobb och andra spel att ägna mig åt, och det var aldrig roligt att bara hoppa in och ströspela med polarna då man alltid låg så långt efter i GTA.
Kommer RDR2 till PC så lär jag inte köpa det för onlinefunktionen om de är SÅ giriga, så då lär det bli ett köp från någon billig rysk obskur sida för att bara lägga ut pengarna på singelplayer delen.

Medlem

Det här är värre än gta online. Jag tror så här. Dom höjer priserna så ofantligt högt nu och håller på så att det blir löjligt. Dom testar oss. Vad accepterar vi och så. Jag tror att det kommer anpassas lite bättre sen. Jag säger bara vad jag tror. Jag vet alltså inte. Alla får tro vad dom vill.

Medlem

Mot den här typen av online spel.
Känns så "mobilspel" på nå sätt.
Gta iv för övrigt var riktigt kul online, hur kunde dom slarva bort det


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Geeks Gaming

GTA online va ett skämt. Pay2win all the way. Och extremt Toxic då folk gick över eld och vatten för att sabba för alla andra.

Avstängd

Jag hoppas att spelarna talar ut mer denna gång i det rådande spelklimatet så kanske det blir en minimal förbättring.

Å andra sidan så kan jag tycka att om man spelar onlineläget för att kunna få färga om sin pistol och när det inte går som man vill att det ska så undrar jag ens varför man spelar onlineläget?

Måste verkligen ALLA "onlinespel" idag bestå av 90% skin(s) hunting och 10% faktiskt spelande? Det blir ju lite som om man loggar in av "fel anledning".

RDR2 online är väl till för att kunna åtnjuta samarbete med 3 andra vänner och göra episka rån osv och få ut spelglädje ut av processen istället för att hoppas på regnbågsfärgade pistoler vid slutet av uppdraget?

Medlem

Synd om legendaren R* ska bli ett framtids hat likt EA. De svänger lite mer o mer åt det hållet.

Förresten, går det att lira detta online utan PS Plus nu under betan?


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Synd om legendaren R* ska bli ett framtids hat likt EA. De svänger lite mer o mer åt det hållet.

Förresten, går det att lira detta online utan PS Plus nu under betan?

Hur kan du ens göra den jämförelsen? Visst, onlineläget är där för att dra in pengar kontinuerligt till Rockstar. Men det är inte så att de släpper halvfärdiga produkter varje år och mjölkar sina IP även om de kunnat göra det. RDR2 är väl den matigaste single-player upplevelsen du kan köpa i år.

Jag kunde aktivera 2 dagar gratis ps plus när jag gick in i betan. Vet inte om det var specifikt för RDR2 eller om det var något annat erbjudande jag inte löst in.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Hur kan du ens göra den jämförelsen? Visst, onlineläget är där för att dra in pengar kontinuerligt till Rockstar. Men det är inte så att de släpper halvfärdiga produkter varje år och mjölkar sina IP även om de kunnat göra det. RDR2 är väl den matigaste single-player upplevelsen du kan köpa i år.

Jag kunde aktivera 2 dagar gratis ps plus när jag gick in i betan. Vet inte om det var specifikt för RDR2 eller om det var något annat erbjudande jag inte löst in.

Nej, långt ifrån EA så klart. Men sedan GTA 5 och dess online läge kom så börjar deras mtx bli något dryga. Men så verkar många spelföretag gå mot.

Ok, tack för infon. Får testa sen. Håller på med single player läget just nu. Efter en långsam start så har jag kommit in i äventyret nu och spelet är sjukt häftigt. Äventyr runt alla hörn. Det tog ett tag o komma in i det något långsammare tempot men jag är äntligen där nu. Kom från Assassin's Creed Odyssey så det blev en omställning.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Nej, långt ifrån EA så klart. Men sedan GTA 5 och dess online läge kom så börjar deras mtx bli något dryga. Men så verkar många spelföretag gå mot.

Ok, tack för infon. Får testa sen. Håller på med single player läget just nu. Efter en långsam start så har jag kommit in i äventyret nu och spelet är sjukt häftigt. Äventyr runt alla hörn. Det tog ett tag o komma in i det något långsammare tempot men jag är äntligen där nu. Kom från Assassin's Creed Odyssey så det blev en omställning.

Ja så länge dom gör välgorda singleplayer så får dom imo göra vad dom vill med MP.
det är helt enkelt inte mig dom vänder sig till utan det är den här skinjagar folket dom vänder sig till
Finns nog inget EA gjort så.välgjort och med så mycket hjärta på länge, EA är mer "spelfabrik"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Vadå skapa en ekonomi!! Bullshit,.. dom kan gott skippa mikrotransaktionerna..!! Giriga kapitalister

Medlem

Jag är glad att det inte bara är jag.
Det är så jävla segt att de knappt värt att spela atm imo.
Vem över 20+ har tid att grinda 15192359 timmar för att ens få tillgång till lite olika vapen.
Det ser ut att bli exakt samma visa som GTA Online.
Förmodligen satsar de härmed all fokus på detta.
Singleplayer dlc är ba att drömma om...

Medlem

Gillar man inte hur onlinedelen är utformad är det väl bara att inte spela online?

Medlem

Ekonomin kommer säkert bli bättre när spelet kommer till telefon sedan.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Fy fan vad girigt av dom. Helt skevt designat. Men tappat förtroendet för Rockstar de sista 10 åren.

Medlem

Dyker in i GTA Online ibland på PS4 för att det kan vara kul, men skulle aldrig få för mig att grinda. De ger bort duktigt med pengar då och då och jag försöker passa på så man har lite business att leka med när andan faller på, men... Priserna är verkligen way over the top jämfört med mycket annat man spelat.
...men som sagt single-player innehåller så himla mycket mer än många andra spel. Synd de verkar lagt det mer åt sidan. (dvs inga riktiga DLC typ Gay Tony.) Multiplayer races är ju bara det tillräckligt bra för att vara ett eget spel. Hade jäkligt kul när tron-varianterna kom även om det blir rätt enformigt snabbt. Tennisen i spelet är ju för fasen bättre än många "riktiga" tennis-spel. Ska bli spännande och samtidigt fullständigt ointressant att se varthän det barkar med RDR2O. Knappast EA, men good old days var att föredra.

Medlem

Jag gjorde några uppdrag i betan och man tjänar ingenting. Fick i regel, max 3 dollar per uppdrag och en ny bössa kosta flera hundra dollar. Att loota sina fiender hjälper inte, eftersom man fick ändas några cent.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Inaktiv

Bara en observation men känns allmänt som att R* mikrotransaktioner är mer accepterade än tex BFV. Jag försvarar inget av företagen men innan BFV släpp så var det ett väldigt gnäll om att de inte släppte Battle Royale läget med spelet och när i princip samma sak sker med RDR2 online så är folk mycket mer välvilliga.

Äger inte BFV då det inte intresserar mig för tillfället och RDR2 spelade jag genom så fort jag fick chansen. Tycker bara att det är ironiskt.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja så länge dom gör välgorda singleplayer så får dom imo göra vad dom vill med MP.
det är helt enkelt inte mig dom vänder sig till utan det är den här skinjagar folket dom vänder sig till
Finns nog inget EA gjort så.välgjort och med så mycket hjärta på länge, EA är mer "spelfabrik"

Lirar också bara single player i stort sett men jag är allergisk mot girighet som finns i företag. Tycker synd om de som lirar multiplayer här.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Ambassadör
Xbox

Hade det inte varit ett fullständigt makalöst episkt singleplayer-spel också så hade det varit värre, nu är ju online-delen bara ett påhäng så då stör det mig inte lika mycket.

Jag skulle aldrig få för mig att spendera pengar på online-delen dock, vem gör sådant? Det är intressant hur olika man kan reagera på samma sak. Någon betalar ju trots allt för virtuella kläder, färger och liknande... För mig är det obegripligt, haha.

Som det är nu är de höga priserna på grejer i online-delen bara avtändande för min del, vilket bara kommer ha som resultat att jag spelar det mindre. Jag kommer säkert härja runt med lite roligt folk och jaga achievements, men sen är det nog bra med det.

Hade föredragit ett trevligt co-op läge, eller någon form av privat server så att man slapp alla miffon. Upptäcka världen tillsammans: Ja! Immersion-breaking miffospelare: Nej tack.


signatur

Jump in.

Medlem

Dom vill väl styra folk till shark cards eller vad dom kallas.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

12
Skriv svar