Planer för God of War-dlc skrotades pga för ambitiöst

Robot
Planer för God of War-dlc skrotades pga för ambitiöst

Sony Santa Monica-regissören hade stora planer.

#god-of-war, #santa-monica-studios


Medlem

"Why release it as a DLC when we can release it as a full fledged 60 dollar title?!"
Sony: Make it so


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Synd att det inte byggdes ut med en sån titel isåfall. Typ 300 - 400 kr för en påbyggnad på story och lore vore svinkul!

Medlem

Tolkning:

Vi kanske får ett God of War: The Lost Chapter sent 2019 och sedan kommer God of War: Ragnarök till PS5 2020/2021 ?


signatur

Nämen!

Medlem

@Godofcheese: Fast det är ju just det som dom inte gör. Left Behind och Lost Legacy släpptes som stand alone spel och kostade inte i närheten av 60 dollar.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

@Godofcheese: Fast det är ju just det som dom inte gör. Left Behind och Lost Legacy släpptes som stand alone spel och kostade inte i närheten av 60 dollar.

Är det lika ambitiöst som det här som dom ville göra till God of War då? ^^
Lite svårt att veta....


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Pratar vi Blood and wine storlek? Eller större?


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

*foliehatt på* dom kanske vill spara det till PS5?

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

"Why release it as a DLC when we can release it as a full fledged 60 dollar title?!"
Sony: Make it so

Lol. Tyst


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Lol. Tyst

no u.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Prissätt DLC't efter hur stort arbete dom har lagt på det. Jag och många andra hade betalat.

Medlem

Jag tolkar det som att den diskussionen fördes efter spelet var klart vilket glädjer mig, inte den där gamla "Men den där biten av spelet kan vi sälja efter nån vecka istället"


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Spelet släpptes väl i April 2018 och de har redan ett DLC tillräcklig för ett eget spel? Blir lätt så när man håller tillbaka content.

Klart det ska mjölkas ordentligt!


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av Haziza:

Spelet släpptes väl i April 2018 och de har redan ett DLC tillräcklig för ett eget spel? Blir lätt så när man håller tillbaka content.

Klart det ska mjölkas ordentligt!

osäker om du skämtar eller inte kan läsa.

Medlem

Synd! Sedan Hearts of Stone och Blood and Wine har jag svårt för DLCs som inte levererar en full length story. Tycker att fler utvecklare borde gå den vägen - och prissätta därefter.

Även Last of Us: Left Behind, som han nämner, kändes lite i futtigaste laget, tyckte jag.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Inaktiv

Tolkar mest det här uttalandet som att det blir ett till God of War till PS4...

Medlem
Skrivet av Haziza:

Spelet släpptes väl i April 2018 och de har redan ett DLC tillräcklig för ett eget spel? Blir lätt så när man håller tillbaka content.

Klart det ska mjölkas ordentligt!

Hur är det med läskunnigheten? Det framgår rätt tydligt att de diskuterade ett eventuellt koncept för ett DLC men att det skulle bli för stort. Handlar inte om att de håller tillbaka innehåll. Och sen kan man undra hur folk som dig resonerar när huvudspelet lätt ger 50 timmars speltid. Är du en sån där entitled gamer?

Medlem

Är faktiskt helt ok med detta. GoW känns som en komplett upplevelse som det är. Santa Monica kan gå vidare till nästa projekt istället.

Avstängd
Skrivet av Sillgam:

Hur är det med läskunnigheten? Det framgår rätt tydligt att de diskuterade ett eventuellt koncept för ett DLC men att det skulle bli för stort. Handlar inte om att de håller tillbaka innehåll. Och sen kan man undra hur folk som dig resonerar när huvudspelet lätt ger 50 timmars speltid. Är du en sån där entitled gamer?

Folk läser bara rubriken.

Medlem
Skrivet av Striva:

osäker om du skämtar eller inte kan läsa.

Nej, men du verkar ha svårt för det helt klart!


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Hur är det med läskunnigheten? Det framgår rätt tydligt att de diskuterade ett eventuellt koncept för ett DLC men att det skulle bli för stort. Handlar inte om att de håller tillbaka innehåll. Och sen kan man undra hur folk som dig resonerar när huvudspelet lätt ger 50 timmars speltid. Är du en sån där entitled gamer?

De är väl precis det dom gör? Säger en del hur unkna de är!


signatur

AYY LMAO

Medlem

Glad att läsa att det finns mera att bygga.

jbx
Medlem

This is for the pla... money.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Haziza:

De är väl precis det dom gör? Säger en del hur unkna de är!

Ärligt talat förstår jag inte vad du menar. Får anta att du trollar helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Haziza:

Nej, men du verkar ha svårt för det helt klart!

Medlem

signatur

AYY LMAO

Medlem

@Haziza: Härligt, då fick vi det avklarat. Du har lässvårigheter. Bäst att fråga din mamma att läsa åt dig nästa gång.

Medlem
Riktigt korkat och idiotiskt

God of war är ett riktigt bra spel men... VARFÖR FINNS DET 3 OÖPPNADE REALMS SOM MAN BARA KAN TITTA PÅ OCH INTE GENOM GÅ??

1
Skriv svar