Medlem

Jag dog just xD

Men ut och drick med er som har åldern inne och sluta klaga

Medlem
Skrivet av Kuci:

Jag är 18, jag snackar om när man behöver dricka för att ha kul.

Alltså, att man måste vara påverkad för att ha kul.

Om ni dricker en öl till maten eller vid datorn för att det är gott ger jag blanka fan i =P men när man måste vara "full" för att ha roligt har det gått för långt imo

Man har kul och dricker, drickandet gör det roligare.
Sen så är det ju i regel också gott det man dricker, om man nu inte är någon som bongar ölen hela tiden!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Youtube-proffs

Jag dricker max 3 öl sedan blir jag bakfull.
Blir värre om jag dricker 6 öl.

Men HEMLIGHETEN är (och det kan variera mellan personer).

*trumvirvel*

Resorb, vatten och en huvudvärkstablett.

Drick resorben innan du börjar dricka och när du går och lägger dig, samt hinka vatten, helst varannan vatten och ta en huvudvärkstablett innan du ska sova. Så gör jag och det funkar ALLTID.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Själv blir jag väldigt sällan... wait, aldrig bakfull. Vad beror det på?


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av SeniiL:

Själv blir jag väldigt sällan... wait, aldrig bakfull. Vad beror det på?

Vet inte. Däremot kom jag aldrig ihåg att jag var bakis när jag var yngre. Antar att man kört ner levern lite.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av SeniiL:

Själv blir jag väldigt sällan... wait, aldrig bakfull. Vad beror det på?

Vet inte. Däremot kom jag aldrig ihåg att jag var bakis när jag var yngre. Antar att man kört ner levern lite.

För min del är det tvärtom. Ett par öl så var jag bakis som satan back in the day, nu blir jag sällan bakfull men då jag blir är det inte alls av samma kaliber som förr.

Vad har ändrats? Jag är äldre men dricker säkert en smula klokare samt att jag är mycket mer vältränad nuförtiden. Förmodligen som resultat av en 30-års kris... det säger arbetskamraterna i alla fall.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av Neco246:
Skrivet av CastorFiber:

Ja, det funkar skitbra - springa bort skiten går också.

https://www.youtube.com/embed/M3KCjIAhSPc

Älskar det där avsnittet:up:


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av SeniiL:

Själv blir jag väldigt sällan... wait, aldrig bakfull. Vad beror det på?

du blir inte förgiftad som alla andra/dricker inte tillräckligt/tillräckligt fort.

Den värsta baksmällan för mig är de första sekunderna då jag öppnar ögonen och kommer på mig själv, det är lite pinsamt, just den känslan av att nåt har hänt och så sucket "fan, jag söp ner mig igår kväll/imorse", känslan av att man var helt ovetande om vad man höll på med infinner sig.
För tabben känner jag skuldkänsla och bestämmer mig för att försöka vara så oberörd som möjligt under dagen.


signatur

thank you, come again

Medlem

Jag har två kompisar (bröder som aldrig blir backfulla, oavsett hur mycket de dricker. jag är välldigt avdundsjuk
jag blir riktigt dålig om jag trycker i mig lite för mycket.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av huxflux:
Skrivet av SeniiL:

Själv blir jag väldigt sällan... wait, aldrig bakfull. Vad beror det på?

du blir inte förgiftad som alla andra/dricker inte tillräckligt/tillräckligt fort.

Den värsta baksmällan för mig är de första sekunderna då jag öppnar ögonen och kommer på mig själv, det är lite pinsamt, just den känslan av att nåt har hänt och så sucket "fan, jag söp ner mig igår kväll/imorse", känslan av att man var helt ovetande om vad man höll på med infinner sig.
För tabben känner jag skuldkänsla och bestämmer mig föer att försöka vara så oberörd som möjligt undr dagen.

Super man så pass mycket kanske man ska ta en en tänkare? ... eller stänkare...

Har hur pass mycket man blir förgiftad nånting med kroppsstorlek att göra? eller är det annan genetik som är i görningen?


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Tror det har med blodet att göra, ju större man är, då brukar man generellt ha mera blod i kroppen.

Och alkoholen går väl ut i blodet? Ifall det är så, då borde mer blod = mer resistant.

Medlem

Dricka öl eller sprit är ju gott i måttliga mängder, och ett glas eller 2 gör ju att man blir extra avslappnad och fin och får dessutom det där lilla extra modet att ta en svängom med tjejen man alltid tyckt extra mycket om.

Dessutom är sprit i måttliga mängder bra,
typ rödvin är ju bra för hjärtat när man blir äldre,

och övrig sprit vad man hört är bra för blodet, det tunnar ut blodet och man löper mindre risk att få blodpropp och demens,

om det stämmer vet jag inte, men man får ju både nöje och mycket troligt nytta av en viss förtäring av eldvatten.

Medlem

kaffe brukar hjälpa tycker jag


signatur

I am the liquor

12
Skriv svar