Bekräftat - Red Dead Redemption 2 kommer till pc!

Medlem

Önskar man kunde ta bort minnet att man spelat det här spelet och få uppleva det på nytt. Ett av de bästa spelen som gjorts.

Inaktiv
Skrivet av marsson90:

Maken till segt spel får man leta efter... Men känner jag mig själv så bra som jag tror att jag gör kommer jag förmodligen att köpa det igen till Steam...

Jag personligen är ett stort fan av detaljerad realism i både spel och film så jag lyckades njuta hela vägen fram till strax innan slutet, då började man sitta å stampa med foten hahaha. Så ja, är man det minsta stressad får man nog byta till Doom Eternal.

Jag köpte ett PS4 Pro förra året och körde igenom RDR2 och alla andra exklusiva titlar jag tyckte var intressanta (Uncharted 4 och Spiderman, försökte med Horizon Zero Dawn men tyckte inte om det alls) och sen lyckades jag sälja konsollen igen fär ungefär lika mycket som jag köpte den för.
Ska bli sjukt nice att skaffa det till PC i december och ha över 60fps och att kunna sikta som en riktig cowboy. Och njuta av allt jag missade i SP.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Minns releasen av GTA V. Så lite skeptisk är väl klart man är.

Kommer nog bli rätt segt att tanka det dag ett misstänker jag ja. Bra att ha GTA V-releasen i åtanke så att man inte blir lika besviken om man inte lyckas få ner det (och den obligatoriska Dag ett-patchen) på releasedagen, kommer ju vara rätt många andra som tankar då.

Medlem

Då släpps det säkert i tre omgångar. Först till ps4 och xbone. Sen pc med nya uppdrag och annat så konsolägarna köper det igen tillsammans med pc-spelarna. Sen lär det komma till ps5 och nya Xbox med lite nyheter så konsolägarna köper det en tredje gång tillsammans med nya ägare. Now that's how you sell a game!

Medlem
Skrivet av Mirage:

Du stödjer EGS, men R* är på något sätt onda. Alrighty then.

Kan vända på det argumentet också, men vad skulle vara poängen, inte så att någon rationell diskussion hade uppstått oavsett.
Och jag "stödjer" inte någon alls särskilt, det finns bra och dåliga saker angående de flesta spelföretagen, mitt problem med kritiken mot Epic Games är att det mesta bara är skitsnack utan några belägg och att många får det att låta som att Valve är gudomligt i jämförelse när de är precis likadana, finns mängder med giltig kritik överallt emot, och för, alla parter.

Och sist jag kollade så hade inte Epic Games semi-obligatoriska möten på strippklubbar eller orsakar att föräldrar missar viktiga stunder med sina barn. Så, ja, kan nog beskriva dem som "onda".

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Och sist jag kollade så hade inte Epic Games semi-obligatoriska möten på strippklubbar eller orsakar att föräldrar missar viktiga stunder med sina barn. Så, ja, kan nog beskriva dem som "onda".

"föräldrar missar viktiga stunder med sina barn"

lol =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Kommer definitivt köpa detta på nytt endast för att spela igenom det i 60FPS+

Medlem
Skrivet av Hipshot:

"föräldrar missar viktiga stunder med sina barn"

lol =D

Ja, alltså utvecklarna för att de varit tvungna att jobba sjuka tider (även med spelindustrins mått mätt), inte folk som spelar deras spel.

Medlem

I ena stunden klagar folk på exklusiviteter, i nästa köper folk samma spel en gång till när det äntligen släpps till "rätt" plattform.

Jisses Amalia.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Avstängd

Grattis pc-gamers. Jag har kört igenom det tre gånger redan så känns inte värt att köra på PC.

Är ju gammalt nu.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Ni är välkomna att liva upp RDR2 tråden då det kommer.

https://www.fz.se/forum/trad/432337-red-dead-redemption-2-off...


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Kommer bli ett köp både till Rockstar Game Launcher nu den 5e November och till Steam nu i December! Fan vad man längtar att dra igenom spelet igen.

Medlem
Skrivet av f0rsakn:

Kommer bli ett köp både till Rockstar Game Launcher nu den 5e November och till Steam nu i December! Fan vad man längtar att dra igenom spelet igen.

Kommer du köpa den till Epic Game Store när det kommer dit i januari också? Lätt värt i alla fall 4 ex, eller?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Ja, alltså utvecklarna för att de varit tvungna att jobba sjuka tider (även med spelindustrins mått mätt), inte folk som spelar deras spel.

Nej jag förstår det. Men dom som gör "day-to-day content" på Fortnite jobbar nog mycket också. Men visst.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Nej jag förstår det. Men dom som gör "day-to-day content" på Fortnite jobbar nog mycket också. Men visst.

Ja, det har också kommit fram (inte riktigt lika illa som på Rockstar men också sjuka tider), så det är givetvis också extremt dåligt.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Ja, alltså utvecklarna för att de varit tvungna att jobba sjuka tider (även med spelindustrins mått mätt), inte folk som spelar deras spel.

Jag läste i en intervju med Sam Houser att det citatet blåstes upp av media, och att påståendet om att folk jobbade 100 timmar i veckan gällde en väldigt liten skara av utvecklarlaget, och att det var något de själva valde att göra.
Jag säger inte att det är fakta, för jag har för lite information att gå på - men menar att bör ta vad man läser med en nypa salt innan man hoppar på tåget.

Ungefär som när media skriver om hur Hideo Kojima lider av storhetskomplex när han säger att Death Stranding bara var hans förtjänst - när det i själva verket handlade om en miss i översättningen.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag läste i en intervju med Sam Houser att det citatet blåstes upp av media, och att påståendet om att folk jobbade 100 timmar i veckan gällde en väldigt liten skara av utvecklarlaget, och att det var något de själva valde att göra.
Jag säger inte att det är fakta, för jag har för lite information att gå på - men menar att bör ta vad man läser med en nypa salt innan man hoppar på tåget.

Ungefär som när media skriver om hur Hideo Kojima lider av storhetskomplex när han säger att Death Stranding bara var hans förtjänst - när det i själva verket handlade om en miss i översättningen.

Absolut, men vet inte om man kan lita på chefen över företaget i fråga, han kommer ju såklart säga att allt är frid och fröjd oavsett (övertid sägs ju alltid vara "valfritt"), det har ju kommit mängder av källor som bekräftar vad som sagts från många olika håll.

Medlem

Hur är online delen av detta?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

jbx
Medlem
Skrivet av Fiddi:

Ja, alltså utvecklarna för att de varit tvungna att jobba sjuka tider (även med spelindustrins mått mätt), inte folk som spelar deras spel.

Då kan ju alla gå på socialbidrag och hänga med barnen dygnets alla timmar.. Som jämförelse med att anställda jobbar över någon månad eller två inför en gigantisk release...


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av jbx:

Då kan ju alla gå på socialbidrag och hänga med barnen dygnets alla timmar.. Som jämförelse med att anställda jobbar över någon månad eller två inför en gigantisk release...

Ja det finns bara dom två valen


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Hur är online delen av detta?

Jag gillar det.
Det är en helt annan känsla om man jämför med Grand Theft Auto Online. Allting är mer slow-paced, karaktärernas utstyrsel är tidsenlig och sällan överdriven, spelare är inte lika hotfulla och elaka, och det finns saker att göra både som ensamvarg och med vänner. Det är ganska lätt att leva sig in i världen precis som i singleplayer-delen av spelet. Jag tycker om att hitta ställen att fiska på, att jaga djur i skogen, spela poker, och jaga bounties.
Den senaste uppdateringen introducerade Bounty Hunting, Collecting, och Trading, som tre karriärer man kan välja att fokusera på. Bounty Hunting är ganska rakt på sak - du väljer bounty från sheriffen, och letar sedan upp målet/målen för att döda eller hämta in dem.
Trading går ut på att jaga djur för att erhålla material till din personliga camp. Materialen levererar du sedan till andra köpare för att därigenom tjäna pengar.
Collecting går ut på att hitta en mängd olika objekt som finns utspridda i världen, som till exempel smycken, fågelägg, sällsynt sprit, samlarkort, och så vidare. Antingen gömt i naturen, nedgrävt i marken, i NPCs personliga ägo, i hushåll, och så vidare.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Det är en helt annan känsla om man jämför med Grand Theft Auto Online. Allting är mer slow-paced, karaktärernas utstyrsel är tidsenlig och sällan överdriven,

Det där låter jäkligt lovande, mitt största problem med GTA Online var just hur jäkla urballat allt blev, trist att spela på publika servrar och vilja leva sig in lite i att vara kriminell när det kommer 12åringar på flygande raketmotorcyklar med målsökande missiler efter en stup i kvarten...

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Det där låter jäkligt lovande, mitt största problem med GTA Online var just hur jäkla urballat allt blev, trist att spela på publika servrar och vilja leva sig in lite i att vara kriminell när det kommer 12åringar på flygande raketmotorcyklar med målsökande missiler efter en stup i kvarten...

Ja, det var en stor anledning till varför Grand Theft Auto Online aldrig klickade för mig. I Red Dead Online är det värsta att någon dyker upp i bar överkropp eller en mössa gjord av en pungråtta.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

jävlar, redan! jag har inte ens spelat klart singleplayer än och aldrig rört multi, ville inte förstöra upplevelsen


signatur

//monster

Medlem

Fantastiskt detaljerat och välgjort spel, ett av mina absolut bästa spelupplevelser genom tiderna.

Dock så vet jag inte om jag är redo att ta mig an segheten igen så snart. Det är en av anledningarna till att jag tycker att ettan är det bättre spelet mellan de två!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Jozo:

Fantastiskt detaljerat och välgjort spel, ett av mina absolut bästa spelupplevelser genom tiderna.

Dock så vet jag inte om jag är redo att ta mig an segheten igen så snart. Det är en av anledningarna till att jag tycker att ettan är det bättre spelet mellan de två!

Just "segheten" som många verkar reta sig på är en av mina absoluta favoritaspekter av spelet. Tyvärr (för min del) verkar jag vara i en minoritet, så risken är väl att Rockstar i framtiden kör på en mer "arkadig" stil.

Blir intressant att se hur styrningen är på PC.

Medlem
Skrivet av conthox:

Kommer du köpa den till Epic Game Store när det kommer dit i januari också? Lätt värt i alla fall 4 ex, eller?

Defensivt inte.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Tvivlar starkt på att detta kommer ut på gog, varför skulle 2k ens släppa det där?

Det var Rockstar själva som publishade spelet har jag för mig
De må vara ägda av take2 men tror dom har lite kontroll själva nu när det var dom själva som publishade det

Men gog kommer inte vara på bordet för spelet kommer troligen ha Denuvo och Vmprotect och man är tvungen att fortfarande använda rockstars launcher även om du köper det på en annan affär


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Avstängd

Var själv extremt hypead och köpte spelet strax efter release. Och vilket mästerverk tänkte jag dom första 10-20 timmarna. Efter det började det mest kännas lite jobbigt att spela. Långa sträckor att färdas blandat med en 1 åring som sov dåligt så blev det mesta jag hade tid med per session att rida mellan mission-markers och då tröttnade jag snabbt.

Så vill man kunna njuta av spelet till fullo så rekommenderar jag att varje spelsession bör vara minst 3 timmar oavbrutet (helst 5 eller längre) och att man inte är småbarnsförälder


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Efter fiaskot med GTA V MP så klarar jag mig bra utan.

Samt att som vanligt bli prioriterad sist.

Skriv svar