Recension – Bleeding Edge
Ninja Theory avrundar konsolgenerationen med en kaxig brawler som snabbt glöms bort för bättre titlar.
Jag tycker de borde hålla sig till de genrer de behärskar bäst; det verkar som om detta var ett litet felsteg? De har ju ingen stor utvecklingsstudio heller, så jag undrar hur många jobbade med denna titel (?)
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
@Walter S.A. Iego: Håller med. Nu vänder vi blad till Hellblade 2 istället.
En Bamseponny av folket
Instämmer. Jag provade Bleeding Edge några timmar häromdagen och undrade hela tiden varför jag inte bara spelade Overwatch istället. Det må vara snart fyra år gammalt men det är bättre och större på alla sätt och vis.
Mitt största problem med Bleeding Edge var bristen på content. Elva hjältar, typ tre maps och två gamemodes? Nä, det duger inte. Sedan var själva skjutandet väldigt besvärligt, auto-aimen stjälpte betydligt mer än den hjälpte på PC där jag hellre siktar själv.
H-How can she slap, kupo!?
Vad jag har förstått så var det en liten grupp hos studion som gjorde detta spelet, medan resten jobbar med Hellblade II. Känns som ett spel där en studio med pengar i kassan helt enkelt vill pröva vingarna med något de haft i tankarna. Tråkigt att det inte gick vägen, men så är det ibland. Får vibbar av Battleborn, ett intressant spel som inte räckte hela vägen i något avseende.
If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.
Alltså det estetiska i spelet är fantastiskt. Ljudet lika så men som sagt. Har vi inte sett arena brawlers förut? Tycker spelet är helt ok, en 3a men galet snyggt. Trevligt att de är gratis för XBGP prenumeranter.
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
Hmm...en ganska svår marknad att slå sig in på tror jag. På ett sätt är det ju kul att Ninja Theory försöker men jag tycker att de har betydligt intressantare titlar på gång.
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6
Jag tycker de borde hålla sig till de genrer de behärskar bäst; det verkar som om detta var ett litet felsteg? De har ju ingen stor utvecklingsstudio heller, så jag undrar hur många jobbade med denna titel (?)
@Walter S.A. Iego: Håller med. Nu vänder vi blad till Hellblade 2 istället.
Man kan ju också se det som att teamet nu har fått utlopp för något annat, vilket de kanske behövde, för att göra ett än bättre Hellblade.
Som kock kan jag verkligen känna igen mig, ofta står man ju och lagar samma saker dag ut och dag in, och då kan man behöva göra något helt annat bara för en kväll, för att få lite ombyte.
Ad hoc addendum
Jag tycker de borde hålla sig till de genrer de behärskar bäst; det verkar som om detta var ett litet felsteg? De har ju ingen stor utvecklingsstudio heller, så jag undrar hur många jobbade med denna titel (?)
15-20 personer ungefär. Rahni Tucker (Combat director på DMC: Devil May Cry) är lead på projektet, det är hennes "bebis" om man säger så. Ett litet team som fick göra spelet de ville göra till slut nu när det finns resurser. Sådant där som är bra för moralen på en studio, precis som Grounded på Obsidian.
Jump in.
Det är väl detta som är risken med tjänster som Game Pass - spel släpps utan att de känns färdiga. MS har i och för sig haft det problemet hela generationen.
Man ser många som ursäktar brister i spel med: "Det är ju "gratis" med Game Pass" - vilket kan skapa en negativ trend inom spelutveckling. Spel skapas för att vara tillräckligt "bra" för att ingå I Game Pass - inte för att kunna stå på egna ben.
@Mortaigne: OK, tack för informationen. Visste inte det var så många ändå.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Spelad en del via game pass, men tröttnade väldigt snabbt. Som sagt är striderna enformiga och så fort laget splittras upp är det över. Blir även tokig på kameravinklarna som är under all kritik. Verkar inte som att Xbox hade särskilt mycket förhoppning om spelet heller då jag nästan inte sett någon marknadsföring.
Skribent på FZ och allmänt olycklig.