Bästa spelet som förblev utan uppföljare?
Just nu pågår en diskussion på forumet om bästa/sämsta uppföljaren. Men vilket är egentligen bästa spelet som aldrig fick en uppföljare eller serie? Att ett spel får en uppföljare talar ju lite för väl mottaget ett spel blev, att utvecklarna spinner vidare på samma koncept. Samtidigt finns det kvalitativa, uppskattade titlar som förblir ensamma i sitt slag. Är det kanske till spelets fördel eller suktar du dagligen efter en uppföljare?
Förtydligad: Spelet ska inte vara del av en existerande serie.
Jag drar till med Singularity (no pun intended)
Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.
Sin Episodes - var så illa som folk angav tyckte jag, skulle varit roligt med fortsättning där.
Alien Swarm - Blev lite döfött med efter att Valve tog över det. En riktig uppföljare som inte är modd hade varit trevligt.
Kommer säkert på mer spel, men orkar inte titta igenom hela mitt bibliotek just nu.
Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.
Alien: Isolation
Visst så vet inte helt hundra om det kommer en uppföljare eller inte, men efter Disneys köp av Fox så verkar en uppföljare inte så trolig. Skulle gärna vilja se ett till Isolation och se hur det skulle kunna utvecklas eftersom det är ett av de bästa skräckspelen någonsin!
Tycker att tråden bör ha en regel till - man får inte nämna ett spel som är en uppföljare heller.
Yes, det var tanken att spelen inte skulle vara del av en serie heller. Ska förtydliga trådstarten.:)
Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.
Freelancer.
Allt som behöver sägas.
Amen
Freelancer.
Allt som behöver sägas.
Vi får sätta vårt hopp till Star Citizen om nu skiten kommer ut någon gång.
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
Arcanum.
Bubblare: L.A. Noire, Freedom Fighters och Alan Wake.
Tidigare hade Bloodlines varit en given vinnare, men nu är det ju ofattbart nog en uppföljare runt hörnet.
L.A. Noire är verkligen inte ett spel utan brister, men det var vad jag tänkte på när jag läste trådstarten. Tråkigt att det aldrig blev något av Whore of the Orient.
Trottoarkantssnubblande insjögangster.
L.A. Noire är verkligen inte ett spel utan brister, men det var vad jag tänkte på när jag läste trådstarten.
Precis, det är inte fullt så mycket LA Noire i sig som jag tänkte på som det var på potentialen hos en uppföljare. LA Noire var lite av en diamond in the rough - en vidareutveckling av konceptet hade kunnat ge något riktigt vasst.
Dark Messiah of Might and Magic utan tvekan.
Singleplayer-kampanjen var suverän. Att det var gjort i source-motorn var också fantastiskt då man kunde lyfta på objekt och använda som vapen, sparka och putta in fiender i olika spikväggar, lägga is på marken med magi så de halkar ned för stup - och tonvis med annat kul. Striderna var härliga, helt okej level-system och så multiplayer-läget! Otroligt kul att fäktas med folk online, smyga runt som en rogue eller snipea folk med archer-klassen.
Det bästa är väl egentligen fysiken man får via source-motorn då man har en enorm frihet i hur man ska tackla uppdrag. De olika sätten att spela på förgyller motorn och spelets gameplay ännu mer. Vill du smyga runt? Springa rätt in i smeten? Använda dig av magi? Omgivningen? Bland alltihopa? Det är otroligt fritt.
Sist men inte minst har vi närstriderna med svärd, stav och knivar. De är otroligt underhållande! Helst i multiplayer när man försöker parera eller få in ett bra slag på en fiende. Hade man två "Warriors" som slogs mot varandra hände det ofta att folk bara satt och tittade på (Trotts att det var Deathmatch eller Team Deathmatch) bara för att det var så spännande att se vem som skulle gå segrande ur striden.
Helt klart ett underskattat spel och en uppföljare hade varit GULD VÄRT!
Första videon här kan kännas lite löjlig med musiken, men visar vad för mycket kul man kan åstadkomma:
@uberpwnage2.0: Jag spelade aldrig kampanjen i Dark Messiah, men multiplayern lade jag väldigt många timmar i på den tiden det fanns spelare på servrarna, hade ruskigt kul.
If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.