Den senaste TV-serien du såg klart?

Medlem

Avenue 5 och The outsider, båda riktigt bra.

Medlem

Har just sett klart första säsongerna av ZeroZeroZero respektive Taboo.
Två mycket bra serie som båda kan ses på HBO.

https://se.hbonordic.com/series/taboo/eaac8564-f4e1-4e5e-8ded...
https://se.hbonordic.com/series/zerozerozero/4bcb59a8-9c82-4c...


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Izombie! Liv Moore är en zombie som jobbar som rättsläkare på ett bårhus i Seattle. När hon äter en hjärna så får hon personens tankar och känslor. Med den infon kan hon tillsammans med sin vänner hitta mördaren.
Och så har hon massor av problem att dölja för andra att zombies finns.

Kan ses på Netflix. De har just släppt säsong 5 som är sista säsongen.

https://www.whats-on-netflix.com/news/izombie-season-5-netfli...

KoP
Medlem

Blir en trippel:

Tunn is, Hamilton och Farliga beronden.

Medlem

Tales from the Loop

Riktigt bra, om än lite väl seg i vissa avsnitt.
Fångar känslan från bilderböckerna perfekt utan att det känns påtvingat eller löjligt. Rekommenderas starkt!

Va dock beredd på att serien inte är så mycket "feelgood", jag hade förväntat mig nått i stil med Stranger Things men serien är betydligt närmare Dark och riktigt vemodig i vissa stunder. Inte för att jag klagar, älskar Dark!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skägg.
10 Chambers

Unorthodox: bra miniserie på fyra avsnitt om en tjej som försöker bryta sig loss från ett ultra-ortodoxt judesamhälle. Tre hårmössor av fem möjliga.

Tiger King: dokumentären som är på allas läppar just nu. Svårt att känna sympati med någon människa under de tio avsnitten men fascinerande i alla fall. Tre av fem tigrar.

Ozark, säsong 3: stabil tredje säsong men hoppas samtidigt att den fjärde blir den sista. Karaktärerna är fortfarande grymma men lite vattentrampning.


signatur
Medlem

Barry
Nu har jag sett båda säsongerna av Barry.

Avsnitten landar på runt 30-25 minuter, man plöjer igenom dem snabbt. Gillar man inte serien efter 3-5 avsnitt så kan man söka sig vidare. Bill Hader är för mig en av favoriterna från staterna, en komisktallang som här visar en seriösare sida av sitt register. Han har även bidragit med manus till serien. Förutom honom, så är det så sjukt sköna guldkornskaraktärer som fått roller i den här serien utöver vad han gestaltar.

Har man sett TV-serien Dexter så får man lite av den, men med en god näve svart komik. Mörkret i serien ligger i Barry's jobb, där han avrättar folk mot betalning som han så gärna vill ta sig ur. Där i blir det också skruvat och kul sina gånger.

Preview säsong 1

Preview säsong 2

Medlem

Devs: Helt ok sci-fi serie som var lite seg men bra. Den går ut på att det jobbas med en algoritm som kan göra så vi förutser vad som händer i framtiden, samt bakåt.

Medlem

Såg klart Devs igår (HBO). Intressant grepp, särskilt om man gillar filosofi/sci-fi. Klart på 8 avsnitt vilket kan kännas skönt då man kan kolla hela serien ganska snabbt och gå vidare.

Medlem
Skrivet av Diddy:

Såg klart Devs igår (HBO). Intressant grepp, särskilt om man gillar filosofi/sci-fi. Klart på 8 avsnitt vilket kan kännas skönt då man kan kolla hela serien ganska snabbt och gå vidare.

Såg också den. Skönt koncept. Lite antiklimax på säsongsfinalen kan jag tycka dock. Men överlag helt klart sevärd!

Medlem

Sett klart House of cards på Netflix.
Bra serie men sista säsongen var svag.
Jag fick känslan att man hade en ide att starta om serien med en hel del nya karaktärer men ändrade sig mitt i.
Det kändes inte som om man visste vart man ville ta vägen heller.
Resultatet blev att man blev lämnad med en uppsjö av lösa trådar.

Medlem

Macgyver var senaste serien jag såg klart. Nostalgitripp, men den håller än idag!

Medlem
Skrivet av JRico:

Sett klart House of cards på Netflix.
Bra serie men sista säsongen var svag.
Jag fick känslan att man hade en ide att starta om serien med en hel del nya karaktärer men ändrade sig mitt i.
Det kändes inte som om man visste vart man ville ta vägen heller.
Resultatet blev att man blev lämnad med en uppsjö av lösa trådar.

IMO så borde House of Cards ha tagit slut med finalen i säsong två då Frank knackar i bordet. Hade varit ett perfekt slut. Men de ville väl fortsätta mjölka.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Cagaster of an insect cage (Netflix)

Serie där handlingen kretsar kring en "exterminator" som utspelar sig i en postapokalyptisk värld där gigantiska insekter dominerar skyarna.

En serie som jag började titta på med synnerligen låga förväntningar, men som jag till egen förvåning gillade.

Tre av fem


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

is it wrong to try to pick up girls in a dungeon (Netflix, en säsong)

Ganska simpel story med viss cringe faktor. Dock finns också en viss charm.
Känns ofta som att den framför allt riktar sig till en tonårspublik.

Eftersom jag trots allt såg färdigt säsongen (allt som i skrivande stund finns på Netflix) så ger jag den Två av Fem.

En trailer, som med all önskvärd tydlighet demonstrerar vad jag menar med cringe faktorn kommer här.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Attack on Titan säsong 3. Mycket bättre än sömnpillret säsong 2.

Medlem

Såg klart Servant på Apple TV+ i går. Ingen jättebra serie direkt, men den var okej.
Började kolla Tales From The Loop i lördags. Lite halvdåligt skådespeleri, men miljöerna och stämningen uppväger mer än väl.
Kollar Unorthodox med frun. Mycket bra.
Sedan har jag sett första avsnittet av Ozark säsong 3, men det var väl inte så jättebra. Känner inget större sug att kolla vidare.

Medlem

Det näst senaste serien jag kollade slut på som jag vill tipsa om är Mr Robot s4 i så fall. Otroligt bra serie som jag tycker är bättre än de tidigare säsongerna, vissa avsnitt är nog det bästa jag någonsin har sett i en serie.

Jag såg senast slut på Homeland som också hade deras sista säsong och den var väl sådär, tydligen så är Carrie Mathison världens snabbaste resenär och flyger överallt på en kvart. Nej..

Redaktör
Skrivet av Zontos:

Jag såg senast slut på Homeland som också hade deras sista säsong och den var väl sådär, tydligen så är Carrie Mathison världens snabbaste resenär och flyger överallt på en kvart. Nej..

Skräpsäsong. Flera karaktärer var närmast kariaktyrer, helt svartvita. Saker händer hela tiden dramaturkiskt perfekt, som att de råkar gå förbi en tv-skärm precis när något väsentligt visas. Och slutet var ett dåligt skämt.
Serien har aldrig varit lika bra som i början, men den har varit sevärd tycker jag. Men det här var ett riktigt kasst avslut.


signatur
Medlem

Säsong 3 av Future Man - Inte lika rolig som föregående säsonger, så ca 3/5


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Skräpsäsong. Flera karaktärer var närmast kariaktyrer, helt svartvita. Saker händer hela tiden dramaturkiskt perfekt, som att de råkar gå förbi en tv-skärm precis när något väsentligt visas. Och slutet var ett dåligt skämt.
Serien har aldrig varit lika bra som i början, men den har varit sevärd tycker jag. Men det här var ett riktigt kasst avslut.

Nej håller med, jag tyckte slutet var lite genomtänkt ändå.

Alltså att Carrie gjorde en Snowden och drog till Ryssland och man hade förståelse för hennes val eftersom USA hela tiden sabbade chanserna att rädda den svarta lådan, de fick väl skylla sig själva.

Men det mest ologiska scenen var ju ändå att hon helt plötsligt var i sin dotters sovrum och hämtade grejer hon gömt som om Franny aldrig skulle hittat det eller någon annan i familjen.

Medlem
Skrivet av Akronym:

is it wrong to try to pick up girls in a dungeon (Netflix, en säsong)

Ganska simpel story med viss cringe faktor. Dock finns också en viss charm.

Ah, Danmachi. Jag kände nåt liknande när jag såg första säsongen - det finns potential men den drunknar i hypersexualiserad cringe. Andra säsongen ska gå ännu längre åt fel håll har jag hört så jag har inte brytt mig.

Jag har nyligen börjat konsumera löjliga mängder anime igen och försöker febrilt hitta serier som har en okej balans mellan cringe faktor och bra berättande. Av nyare serier så är Bunny Girl Senpai (trots titeln) det bästa jag hittat hittils, ska även ta mig igenom Demon Slayer. Annars blir det en till vända igenom klassikerna Steins;Gate och Fullmetal Alchemist: Brotherhood.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Fragtjuv

Såg klart Fleabag på Prime Video i helgen och kan rekommendera till alla. Garvade riktigt mycket samtidigt som den emellanåt kunde vara ganska mörk.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Redaktör
Skrivet av Zontos:

Nej håller med, jag tyckte slutet var lite genomtänkt ändå.

Alltså att Carrie gjorde en Snowden och drog till Ryssland och man hade förståelse för hennes val eftersom USA hela tiden sabbade chanserna att rädda den svarta lådan, de fick väl skylla sig själva.

Men det mest ologiska scenen var ju ändå att hon helt plötsligt var i sin dotters sovrum och hämtade grejer hon gömt som om Franny aldrig skulle hittat det eller någon annan i familjen.

Visst, det finns väl en tanke att slutet följer serien och Carrie i stort - hon går sin egen väg, går på instinkt. Men jag vill nog mena att det är rätt jäkla ologiskt att ryssarna ger en avhoppad mångårig CIA-agent tillgång till ytterst farliga uppgifter om väsentliga svagheter i deras vapensystem. Övervägde de inte risken att hon hade sympatierna för USA kvar?

Sen har säsongen som sagt andra tunga brister, t.ex. presidenten (är han fem år?) och hans rådgivare. De ska väl reflektera Bush och Trump antar jag, men de har ju noll nyanser. Samma med den omvända talibanledaren: det bara sker, plötsligt är han god.


signatur
Medlem

@Tomas Helenius: Ja lite så faktiskt.

Medlem
Skrivet av Arzei:

Ah, Danmachi. Jag kände nåt liknande när jag såg första säsongen - det finns potential men den drunknar i hypersexualiserad cringe. Andra säsongen ska gå ännu längre åt fel håll har jag hört så jag har inte brytt mig.

Jag har nyligen börjat konsumera löjliga mängder anime igen och försöker febrilt hitta serier som har en okej balans mellan cringe faktor och bra berättande. Av nyare serier så är Bunny Girl Senpai (trots titeln) det bästa jag hittat hittils, ska även ta mig igenom Demon Slayer. Annars blir det en till vända igenom klassikerna Steins;Gate och Fullmetal Alchemist: Brotherhood.

The seven deadly sins?

Inte helt cringe befriad, och man bör gilla humor av det lite fånigare slaget, men jag skulle ändå säga att för egen del så är den en personlig favorit inom genren.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Westworlds tredje säsong var överraskande bra, med tanke på hur dålig den andra säsongen var. Såg sista avsnittet i går och säsongen var bra in i kaklet. Slutet öppnar för fortsatta spännande händelser och serien har ju fått klartecken för en fjärde säsong. Men jag vet inte om jag verkligen känner att det behövs en säsong till.

Medlem
Skrivet av Akronym:

The seven deadly sins?

Inte helt cringe befriad, och man bör gilla humor av det lite fånigare slaget, men jag skulle ändå säga att för egen del så är den en personlig favorit inom genren.

Ska kika på den! Ja alltså jag har egentligen inga problem med lite fånigheter och humor (t.ex. så älskar jag Konosuba) så länge det håller en viss nivå och inte bara är poänglös fanservice.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Over the Garden Wall

Flickvännen tipsade om denna serien och jag är jäkligt glad att jag gav den en chans. Den är allt som allt typ 1 timme och 40 minuter (10 avsnitt á 10 minuter) lång men ack så fylld med spänning och humor. Inte ofta jag kan tänka mig att se om en serie men i och med dess längd så kan jag mycket väl tänka mig göra det i framtiden.

Medlem

Man in The high castle

Utspelar sig i ett dystopiskt USA på 60-talet efter att Nazityskland och Japan vann ww2 och har delat upp landet mellan sig.

4 säsonger som börjar Riktigt bra men tycker att den tappar i den 3e och 4e.

3/5


signatur

Ducati Streetfighter 848

Skriv svar