FZ-läsarna: Black Flag är bästa Assassin's Creed-spelet

Robot
FZ-läsarna: Black Flag är bästa Assassin's Creed-spelet

Men kanske viktigast inför Valhalla: formkurvan pekar uppåt för serien.

#assassins-creed, #formkurvan, #fz


Medlem

Jag har kört både Black Flag och Odyssey, undrar om alla som röstat på Black Flag har kört Odyssey även?

Black Flag hade bra story och va bra på sin tid, men Odyssey är ju ett steg långt utöver Black Flag.

Jag sätter Odyssey först och Black Flag som 2:a

Medlem

För mig blev odyssey den stora vinnaren. Det var stort, härlig story. Tog aldrig slut kändes det som. Jag blev helt fångad i spelvärldens grepp. Det var det mest otroliga spelupplevelse jag haft efter red dead 2. Nånting fick mig att bara fastna.

Medlem

Förvånande för min del att Blackflag ligger så högt upp, spelade det en del men aldrig klart det. Kan inte minnas exakt men berodde troligen på att man åkte så mycket båt och därför inte kändes som AC.
Konstigt nog älskar jag Odyssey och skulle nog placera det i topp, även om det har en hel del båtresor... kanske borde köpa Blackflag när det är riktigt billigt någon gång och prova igen.

Samtidigt, inga direkta bottenbetyg, att sistaplatsen ändå lätt kan avrundas till 3/5 poäng är inte dåligt

Medlem

Har klarat 3an (gjorde t om piratsakerna) tröttnade på black flag , klarat unity nästan å syndicate testade jag lite gran

Medlem
Skrivet av Dergo218:

Förvånande för min del att Blackflag ligger så högt upp, spelade det en del men aldrig klart det. Kan inte minnas exakt men berodde troligen på att man åkte så mycket båt och därför inte kändes som AC.
Konstigt nog älskar jag Odyssey och skulle nog placera det i topp, även om det har en hel del båtresor... kanske borde köpa Blackflag när det är riktigt billigt någon gång och prova igen.

Det kostar väl 59 kr just nu på playstation store. Vet inte om det kommer bli så mycket billigare?

Medlem

Det är ju rätt sjukt hur ett spel som är populärt blir rankat bäst.

Unity är helt klart underskattat som fan. Riktigt mycket customization från kläder, enhands-vapen, tvåhands, pistoler, gevär. Simpel och bra RPG levling mechanics. Helt klart det bästa klättringssystemet, med parkour och controlled descent.
Bra och givande sidequest (allra flesta iaf)
Huvudkaraktären var rolig och Elise en av de bästa sidokaraktärerna.
Frankrike under franska revolutionen är klockren miljö och staden var superb.

Finns säkert något toppen jag missat skriva men vad jag kommer på på rak arm iaf.

Efter Unity var AC3 min favorit också.

Medlem

Hur kan ettan hamnat så högt? Jag genomled det i samband med att det fick sin XboneX-patch, men det var ruggigt enformigt hela vägen igenom.

Medlem

black flag var den enda jag spelade i mer än några timmar, mest för dedär med skeppen och så, fann friheten häftig. senare blev det odyssey också tills jag kom till stad 2, där tröttnade jag på den extrema grinden. vill ha upplevelser, inte 25 timmar grind och 1 kvick upplevelse. kvalitet över kvantitet


signatur

//monster

Medlem

Fan, glömde rösta. Aja, Assassins Creed 2 är min favorit hittills. Började på 1:an och är nu på Origins. Inte så övertygad än så länge. Tycker det är tråkigt att de gått ifrån "storyn" gillade verkligen de första människorna/gudarna/civilisationen med Desmond som man fick uppleva.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Jaaay2k:

Fan, glömde rösta. Aja, Assassins Creed 2 är min favorit hittills. Började på 1:an och är nu på Origins. Inte så övertygad än så länge. Tycker det är tråkigt att de gått ifrån "storyn" gillade verkligen de första människorna/gudarna/civilisationen med Desmond som man fick uppleva.

Själv så blev jag sjukt less på Desmond. Inte för att Layla direkt är så mycket bättre.

Vill helst inte ha de moderna delarna alls 😛


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Black Flag var ju knappt ett "äkta" AC-spel. Men visst det var bra! Håller dock Brotherhood och Origins högst.

Skrivet av xverminator:

Jag har kört både Black Flag och Odyssey, undrar om alla som röstat på Black Flag har kört Odyssey även?

Black Flag hade bra story och va bra på sin tid, men Odyssey är ju ett steg långt utöver Black Flag.

Jag sätter Odyssey först och Black Flag som 2:a

Jag har spelat både Black Flag och Odyssey. Tycker att BL är mycket bättre än Odyssey.

Medlem

@xverminator: Antagligen har folk inte kört Odyssey, och röstar ner det pga att det pratats dåligt om det.
Själv röstade jag inte på dom jag inte spelat, vilket alla borde gjort..

Redaktör
Ponny

@Nocternity: Håller med. Det har inte åldrats särskilt bra i min bok, och det var i tvåan allt (eller i alla fall mycket) föll på plats. En vacker dag hoppas jag på en rejäl remake av ettan, för berättelsen förtjänar det.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av m4gnify:

@xverminator: Antagligen har folk inte kört Odyssey, och röstar ner det pga att det pratats dåligt om det.
Själv röstade jag inte på dom jag inte spelat, vilket alla borde gjort..

Tror många tycker att Odyssey är för stort och repetitivt. Jag tillhör i varje fall den skaran.
Fantastiskt roligt en tid, men efterhand känns det som att man bara gör samma sak om och om igen med minimal variation. Ska dock sägas att det är det enda AC-spelet som jag spelat och röstat på, så jag kan inte direkt jämföra det med övriga spel. Men en solid 3/5. Värt pengarna, fick trots allt femtio timmars nöje, men spelade inte färdigt.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Avstängd

Odyssey och Origins är så mycket bättre än Black Flag. Jag spelade nyligen igenom Black Flag igen och det har inte åldrats bra. Stridssystemet är helt B, man behöver bara kontra så kan man döda 20 st på en gång. Så var det iofs med alla gamla AC-spel. Världen är inte öppen heller, jag skulle vilja se en remake på det med en öppen värld likt Odyssey och samma stridssystem och armorsystem.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Odyssey och Origins är så mycket bättre än Black Flag. Jag spelade nyligen igenom Black Flag igen och det har inte åldrats bra. Stridssystemet är helt B, man behöver bara kontra så kan man döda 20 st på en gång. Så var det iofs med alla gamla AC-spel. Världen är inte öppen heller, jag skulle vilja se en remake på det med en öppen värld likt Odyssey och samma stridssystem och armorsystem.

Origins var ju tråkigt orkade bara ca 3timmar innan andra spel lockade mer, hur är Odyssey?

Håller med om att Unity är grymt underskattat

Sen fattar jag inte hur folk överhuvudtaget gillade Syndicate med sina nergraderade animationer och arcadiga stil kontra Unity

Håller Första högt då det var banbrytande


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Har bara spelat första assassin's creed, men har en kompis som sätter black flag på nummer 1. Han är dock en totalidiot, så vet om jag kan lita på den bedömningen 😆😆😆😆😆😆 <3.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Håller Första högt då det var banbrytande

Jo, klättra i torn och hoppa i hö har satt sina avtryck 😆

Ase
Medlem

Inte så bra spel men en bra punkgrupp (i alla fall från början)

Medlem

Odyssey en harang av blueballing och bortglömda questlines. Inte bara repetitivt, utan spelet skiter fullständigt i många av de valen du gör och konsekvenserna de bör ha. Det värsta med hela spelet är att man spenderar dryga 60h för att "bli klar" med spelet, utan att ens få ett värdigt avslut på någonting. Det är väldigt uppenbart att det är deras första satsning på ett rpg med alternativ i konversationer, speciellt när de inte ens lyckas med något som väldigt många spel har gjort bättre i snart 20 år.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Gillar serien, de spel som jag har spelat fler än 1 gång och värderar högt är Black Flag, Rouge och Origins.

Avstängd
Skrivet av Belfry:

Odyssey en harang av blueballing och bortglömda questlines. Inte bara repetitivt, utan spelet skiter fullständigt i många av de valen du gör och konsekvenserna de bör ha. Det värsta med hela spelet är att man spenderar dryga 60h för att "bli klar" med spelet, utan att ens få ett värdigt avslut på någonting. Det är väldigt uppenbart att det är deras första satsning på ett rpg med alternativ i konversationer, speciellt när de inte ens lyckas med något som väldigt många spel har gjort bättre i snart 20 år.

Vad snackar du om? Vad jag vet finns det tre olika slut i Odyssey och jag har testat "göra" alla tre.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Dergo218:

Förvånande för min del att Blackflag ligger så högt upp, spelade det en del men aldrig klart det. Kan inte minnas exakt men berodde troligen på att man åkte så mycket båt och därför inte kändes som AC.
Konstigt nog älskar jag Odyssey och skulle nog placera det i topp, även om det har en hel del båtresor... kanske borde köpa Blackflag när det är riktigt billigt någon gång och prova igen.

Jag skulle också vilja testa på Assassin's Creed Black Flag men tekniken o gameplayet har åldrats så mycket. Allt har blivit så otroligt mycket smidigare i dagens AC titlar. Rörelsen, smygandet, klättrandet. Det började i början på dagens generation med AC Unity och har förbättrats fram till perfektion med de 2 senaste Origins och Odyssey.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Spelade klart hela ettan iaf på 360n när det kom. Tyckte det var jättebra då, men lär inte hålla idag.

Sedan har jag kört typ två timmar BF och kanske fyra timmar Unity, plockade dem när de var gratis på uplay. Nu har jag dock börjat på Origins och tycker det är riktigt bra.

Skrivet av Weeks_death:

Jo, klättra i torn och hoppa i hö har satt sina avtryck 😆

Animationerna , friheten och ja. Klättra överallt


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Asscreed 3, med connor och amerikanska revolutionen och ezio audiatore i renässansen.
Resterande i triologin är meh.

12
Skriv svar