Den första gameplay-videon från Star Wars Squadrons är här!

Robot
Den första gameplay-videon från Star Wars Squadrons är här!

I en galax långt, långt borta utspelar sig ursnygga rymdstrider.

#Electronic-arts, #Star-wars-squadrons


Medlem

Blev förvånad när spelet listades på Steam för 40€, trodde det skulle vara fullpris.

Medlem
Ambassadör
Xbox

Gillart!


signatur

Jump in.

Medlem

Huh, glatt överraskad måste jag säga.


signatur

Bara gör det.

Medlem

Mnja, det ser väl inte superdåligt ut, men inte heller vad jag hade hoppats på fullt ut. :/ (Jag hade personligen väldigt gärna sett strider på planetnivå som i Rogue Squadron, helst utöver rena rymdstrider.) Tur att det har någorlunda vettigt pris (för att vara ett EA-spel), så det kan eventuellt vara värt det i alla fall.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

TIE Fighter!!! <3 <3 <3


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Kul. Jag längtar efter detta men hade gärna sett mer ren gameplay.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Ser trevligt ut, cockpit-vyerna ger mig flashbacks till barndommen med X-Wing, Tie Fighter och X-Wing Alliance. Det enda tråkiga är väl att det inte är singleplayer-fokus, återstår att se sen hur lång och intressant singleplayer-kampanjen faktiskt är. Glädjer mig åtminstone mycket åt att återigen se ett Star Wars-spel med rymdfokus efter typ 20 år.

Ser helt okej ut, önskar dock att man hade representerat mer av filmuniversumet än originaltrilogin. Säga vad man vill om prequeltrilogin men jag älskar verkligen designen på skeppen där, speciellt Naboo Starfigther.

Det var lite det som jag tycke var charmen med Rouge-spelen, att man kunde ta vilket skepp som helst ut till striderna, även unika skepp som typ Millenium Falcon och Slave 1.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Bästa nyheterna var att det går att spela i VR!

Skägg.
10 Chambers

Det där såg ju ball ut!


signatur
Skrivet av PeTTs0n:

Mnja, det ser väl inte superdåligt ut, men inte heller vad jag hade hoppats på fullt ut. :/ (Jag hade personligen väldigt gärna sett strider på planetnivå som i Rogue Squadron, helst utöver rena rymdstrider.) Tur att det har någorlunda vettigt pris (för att vara ett EA-spel), så det kan eventuellt vara värt det i alla fall.

Agreed.

Men de lär ju pytsa ut nya kartor och uppdrag med jämna mellanrum för hålla spelet igång.

Om du köper Season Pack Gold Edition innan spelet kommer ut så kan du få nya kartor under de två kommande åren 7 dagar innan alla andra 😁 1199 kr

För övrigt ser spelet identiskt som X-Wing VS TIE-Fighter som kom ut för 20 år sen.

Medlem

Så NÄR kommer mikrotransaktionerna? De pratar ju om komponenter och kosmetiska saker så vi vet ju att de inte kommer kunna hålla sig.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Skrivet av Maddox:

Så NÄR kommer mikrotransaktionerna? De pratar ju om komponenter och kosmetiska saker så vi vet ju att de inte kommer kunna hålla sig.

På samma sätt som de kosmetiska sakerna i Fallen Order?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Maddox:

Så NÄR kommer mikrotransaktionerna? De pratar ju om komponenter och kosmetiska saker så vi vet ju att de inte kommer kunna hålla sig.

Vi får hoppas att de inte längre vågar.

Medlem

Hoppa man får modifiera sin karaktär när man ska spela multiplayer.
Inte direkt sugen på att spela någon av deras förvalda ”diverse” karaktärer.

Förutom det ser det jäkligt nice ut! Kommer bli VR hela vägen!

Skrivet av Espresso_Bengt:

För övrigt ser spelet identiskt som X-Wing VS TIE-Fighter som kom ut för 20 år sen.

Jag tror inte ”identiskt” betyder vad du tror det betyder 😅

Medlem

Jag måste säga att detta troligen är det första spelet jag ser som ligger i linje med x-wing vs tie-fighter /Alliance. Allt annat som kommit mellan dessa åren har aldrig varit i närheten. Om det blir lika roligt som det ser snyggt ut så blir nog detta första EA spelet jag köper sedan battlefield bad company 2 😁


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Kan bli ett köp enbart för att kunna köra det helt i VR

Medlem

Kan bli riktigt skoj att lira i VR, och priset var inte så farligt heller. Vill dock veta mer om hur många uppdrag man kan förvänta sig, och variationen på dessa samt vilka planeter som finns.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

På samma sätt som de kosmetiska sakerna i Fallen Order?

Han är faktiskt inte så illa! Han köpte rosor till mig igår! Lämna mig ifred! Jag ramla ner för trappen!

Avstängd

Väldigt ljudligt i rymden. 🤔

Medlem

Meh...EA hittar nog något sätt att förstöra detta spel som dom alltid gör med sin girighet!


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Många som redan nu verkar tro att detta innebär att spelet är mer i stil med X-Wing eller Tie-Fighter. Jag är inte lika övertygad, som sagt EA upp till bevis. Kommer det verkligen vara ett spel av samma kaliber som Tie-Fighter, ett spel som ofta hamnat på listan över de bästa spelen som gjorts och det vara inte bara det grafiska som imponerade, det var antalet uppdrag och hur varierande de var. För mig hade det räckt med att göra en remake i en annan motor på Tie-Fighter (utan att göra några ändringar för att tilltala en större massa) och det hade varit ett givet köp.

Men det är iaf det första Star Wars spelet som EA ligger bakom som jag iaf har en viss förhoppning om. Detta är er allra sista chans EA, om det visar sig vara ett spel med vacker yta men utan något vidare "djup" så kommer jag inte ge er en enda chans till, ni har redan fått för många.

Medlem
Citat:

Man meddelade dessutom att spelet kommer att vara crossplay mellan alla plattformar samt att singleplayer-kampanjen kan åtnjutas rakt igenom med virtual reality.

Fast de säger väl i trailern att hela spelet kan spelas i VR, och inte bara single-player? Eller tolkar jag citerade texten fel?

I vilket fall, jag vart taggad för spelet. Har tidigare ägt PSVR (sålde det relativt tidigt eftersom spelbiblioteket var extremt liten just då), men spel som denna får mig att bli intresserad att skaffa det igen, plus att andra bra VR-spel har hunnit komma ut vid det här laget.
Sen får man hoppas att PSVR2 blir en verklighet, och att spelet får stöd för det så att det blir ännu snyggare i VR

Medlem
Skrivet av kebbe:

Blev förvånad när spelet listades på Steam för 40€, trodde det skulle vara fullpris.

Vi kanske ska kalla det för ett dyrt demo istället?

Skrivet av Espresso_Bengt:

Agreed.

Men de lär ju pytsa ut nya kartor och uppdrag med jämna mellanrum för hålla spelet igång.

Om du köper Season Pack Gold Edition innan spelet kommer ut så kan du få nya kartor under de två kommande åren 7 dagar innan alla andra 😁 1199 kr

För övrigt ser spelet identiskt som X-Wing VS TIE-Fighter som kom ut för 20 år sen.

Där kom det. Hela spelet kostar alltså 1.199 kr? Inte särskilt billigt. Rätt säker också på att det inte finns single player kampanjer i tilläggen tyvärr.

Skrivet av PcGamer:

Många som redan nu verkar tro att detta innebär att spelet är mer i stil med X-Wing eller Tie-Fighter. Jag är inte lika övertygad, som sagt EA upp till bevis. Kommer det verkligen vara ett spel av samma kaliber som Tie-Fighter, ett spel som ofta hamnat på listan över de bästa spelen som gjorts och det vara inte bara det grafiska som imponerade, det var antalet uppdrag och hur varierande de var. För mig hade det räckt med att göra en remake i en annan motor på Tie-Fighter (utan att göra några ändringar för att tilltala en större massa) och det hade varit ett givet köp.

Men det är iaf det första Star Wars spelet som EA ligger bakom som jag iaf har en viss förhoppning om. Detta är er allra sista chans EA, om det visar sig vara ett spel med vacker yta men utan något vidare "djup" så kommer jag inte ge er en enda chans till, ni har redan fått för många.

Håller med dig, har sagt det tidigare. Det är helt obegripligt att EA inte cashar in när de vet att folk vill ha ett nytt X-wing eller TIE Fighter. Uppenbarligen är de fortfarande övertygade om att det är pvp som säljer spel, i alla fall som en billigare investering. Ändå positivt att det finns en single player kampanj. Battlefront II hade ju en rätt ok kampanj, så kanske... Jag ar inget emot 5v5 pvp i sig, har haft mycket kul i EVE Valkyrie och Elite Dangerous arena, men det är ju något sorgligt i att EA med sina väldigt snygga spel ändå inte kan komma i närheten av X-wing-serien, Dark Forces/Jedi Academy eller ens Force Unleashed efter alla dessa år. Tänk att de bästa spelen vi har idag är LEGO Star Wars... Inget ont om dem, men det är ju en direkt förolämpning mot EA att de inte klarar av att vara åtminstone lika underhållande. Visst var Fallen Jedi.. um.. ok.. Men jäkligt opolerat, verkligen inte en klassiker.

Men kanske kanske kan detta få dem att återuppliva Wing Commander och ge oss det där som Star Citizen och Sq42 uppenbarligen INTE kommer att leverera. Just nu är väl annars Everspace2 mitt tveksamma hopp.

Skribent
Skrivet av Shamanfox:

Fast de säger väl i trailern att hela spelet kan spelas i VR, och inte bara single-player? Eller tolkar jag citerade texten fel?

I vilket fall, jag vart taggad för spelet. Har tidigare ägt PSVR (sålde det relativt tidigt eftersom spelbiblioteket var extremt liten just då), men spel som denna får mig att bli intresserad att skaffa det igen, plus att andra bra VR-spel har hunnit komma ut vid det här laget.
Sen får man hoppas att PSVR2 blir en verklighet, och att spelet får stöd för det så att det blir ännu snyggare i VR

Du har helt rätt. Så går det när man ska försöka lyssna på livestreamen och skriva nyheter samtidigt

Skrivet av ulrik.borg:

Där kom det. Hela spelet kostar alltså 1.199 kr? Inte särskilt billigt. Rätt säker också på att det inte finns single player kampanjer i tilläggen tyvärr.

Det är lite fint ändå att du accepterar allt som Espresso_Bengt säger rakt av.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Skrivet av Jiminy:

Jag tror inte ”identiskt” betyder vad du tror det betyder 😅

Haha, okej, de kanske har hottat upp grafiken lite

Skrivet av ulrik.borg:

Där kom det. Hela spelet kostar alltså 1.199 kr? Inte särskilt billigt. Rätt säker också på att det inte finns single player kampanjer i tilläggen tyvärr.

Priset var mer ironi från min sida men en deluxe version kan säkert gå på det.

Du har rätt i att vi nog inte kan förvänta oss fler SP uppdrag ja.

Medlem

Hur bra är PS VR? Jag har Xbox men barnen har en PS4. Kan det vara värt att skaffa VR till den? Såg att det kostar lver 3000kr. Kommer använda främst för detta spel men det ska tilläggas att jag är galen i Star Wars och framförallt de äldre X-Wing-spelen.
Är upplösning och sånt bra jämfört med övriga ännu dyrare headsets till PC?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

12
Skriv svar