Eve Online-spinoff släppt på mobiler

Robot
Eve Online-spinoff släppt på mobiler

Eve Echoes ska ge mobilspelare en munsbit av Eve-upplevelsen.

#eve-echoes, #eve-online


Medlem

Har börjat testa, och det mesta funkar ganska bra. Striderna har automatiserats lite och dess UI har gjorts riktigt bra.
Kommer behövas fixas en hel del om de vill få någon popularitet, men det är en bra start.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Ska ladda hem å testa iaf, brukar spela mobilspel några dagar sen tröttnar jag oftast


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Riktigt bra spinoff av Eve online.

FInns det mesta men förenklat så man faktiskt orkar spela det

Spelat konstant sedan släpp

Medlem

Upptäckte inte att det släpps förrän i lördags när jag fick mejl om det. De har verkligen fått med känslan och de centrala delarna (för inledande spelande i alla fall), men....
är det bara gamla, lytta jag som reagerar på att texten är i princip oläslig? Ljusgrå text på ljus bakgrund osv, och väääldigt liten text. Visst, som gammal EO-spelare går det rätt bra ändå, men i praktiken spelar jag via "My phone"-appen på min Windows-dator och då kan jag ju lika gärna spela "riktiga" EO. Även på min SGS9+ med glasögon på får jag fasen "kämpa". Under betan blåste jag upp spelet på TV:n med Chromecast, men båda lösningarna är ju "laggiga".

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Upptäckte inte att det släpps förrän i lördags när jag fick mejl om det. De har verkligen fått med känslan och de centrala delarna (för inledande spelande i alla fall), men....
är det bara gamla, lytta jag som reagerar på att texten är i princip oläslig? Ljusgrå text på ljus bakgrund osv, och väääldigt liten text. Visst, som gammal EO-spelare går det rätt bra ändå, men i praktiken spelar jag via "My phone"-appen på min Windows-dator och då kan jag ju lika gärna spela "riktiga" EO. Även på min SGS9+ med glasögon på får jag fasen "kämpa". Under betan blåste jag upp spelet på TV:n med Chromecast, men båda lösningarna är ju "laggiga".

Det finns bluestacks och andra emulatorer om du inte vill ha en "laggig" lösning. Fördelen är ju att man inte är fast vid sin PC för att spela spelet.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Logga in med Twitter konto

Är detta normalt?
Verkar lite galet att dom ska få tillgång till allt det...

Medlem
Skrivet av apanbajs:

Logga in med Twitter konto
https://i.imgur.com/bXiKlT3.png

Är detta normalt?
Verkar lite galet att dom ska få tillgång till allt det...

Har aldrig använt Twitter för att binda konton, så har ingen aning om det är normalt. Jag skulle dock inte tillåta allt det där. Det finns andra alternativ, som tur är.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

1
Skriv svar