Hands-on – Cyberpunk 2077

Moderator | Testpilot
Skrivet av noyart:

Orättvist på vilket sät? De kan fortfarande säga vad de tycker från vad de spelat och sen göra en riktig recension när spelet släpps. Skulle vilja veta själv hur själva Combat/skjutandet är i spelet då det är sett väldigt arkadigt ut från Gameplay man har sett.

Givetvis. Min poäng var bara att jag tycker man ska vänta på recensionen och inte döma spel efter dessa "hands on" för mycket. Även om de är är bra och har mycket information så bör man alltid vara lite försiktig själv som läsare kan jag tycka.

En riktigt recension kommer då människan som skrivit texten kommer ha suttit flera timmar med spelet, och inte bara 1-2 timmar. Det finns otaliga exempel, som nämnt innan, där ett spel kan vara bra första timmarna och sämre sedan, eller tvärt om.

Så här i efterhand känner jag att det inte riktigt var relevant till det jag svarade på i första början, men aja, jag skyller på att det är helg och jag är seg i huvudet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag förblir fortsatt ohajp på detta spel. Att påstå att CDPR är mästare på världsbygge är väl också att ta i? Rätt säker på att rockstar håller den titeln.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Mm, läst det med. Men vill man inte uppleva det så bra som möjligt? Jag har ändå en dödligt lång backlog så klarar mig nog. Det är inte att jag inte är hypad, skulle lätt köpa gold edition eller vad de kallar det.

Då är det ju PC som gäller. Om man vill uppleva det så bra som möjligt alltså.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Känns som cyberpunk kommer få top betyg just pga witcher, oavsett om det är bra eller dåligt.
Tappat mycket förtroende för skribenter efter days gone. Betala för bra betyg, såga spel om man inte får betalt medans gamers ger ärligt betyg.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Mm, läst det med. Men vill man inte uppleva det så bra som möjligt? Jag har ändå en dödligt lång backlog så klarar mig nog. Det är inte att jag inte är hypad, skulle lätt köpa gold edition eller vad de kallar det.

Ja, jag sitter i samma sits själv (fast gällande PS4/PS5). Vill egentligen vänta till det släpps på PS5 på riktigt, och har en öiten backlog. Har dessutom cyberpunkfilmer och -böcker att läsa innan jag tänker spela. Det kliar trots detta rejält i mina fingrar.

Medlem
Skrivet av Zainter:

Känns som cyberpunk kommer få top betyg just pga witcher, oavsett om det är bra eller dåligt.
Tappat mycket förtroende för skribenter efter days gone. Betala för bra betyg, såga spel om man inte får betalt medans gamers ger ärligt betyg.

Vad var felet med recensionerna till Days Gone? Jag hade kul med spele, men det fanns ändå en hel del med brister. Det var inte ett dåligt spel men ändå långt ifrån något mästerverk. Typiskt 3/5, vilket verkar vara samma som 7/10 over there (där man inte använder hela skalan). Fick inte spelet typ 7/10?

Redaktör
Ponny
Skrivet av C64:

Jag har altid varit skeptiskt till när spelrecensent får en exlusiv titt o får spela....det luktar 90 talet
man kan ju inte säga spelet är skit när man har exlusivt har fått prova spelet....

Helt ärligt: jag får säga precis vad jag vill om spelet, men att dra slutsatser om att det blir både si eller så gör jag inte. Däremot kan jag förmedla vad jag upplevde under de 2 första timmarna, förhoppningar, farhågor och så vidare. Och ja, det känns oerhört lovande på många plan, och CD Projekt Red har visat vad de kan tidigare – även om jag fortfarande har frågetecken kring dess speliga strider (som jag skriver). Har ju dessutom bara skrapat lite, lite på ytan. Sedan får man alltid vara beredd på att utgivare och utvecklare vill visa en positiv bild av spelet, men här fick jag starta från början, och välja vilken av de tre livsvägarna jag ville. Fria tyglar. Det kändes ändå rättvist för att få, just, ett rättvist första intryck.

Fortsättning följer, kort sagt.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Zainter:

Känns som cyberpunk kommer få top betyg just pga witcher, oavsett om det är bra eller dåligt.
Tappat mycket förtroende för skribenter efter days gone. Betala för bra betyg, såga spel om man inte får betalt medans gamers ger ärligt betyg.

Smaken är som baken men fz gav days gone 2/5 och på meta critic har skribenterna gett det 71 och spelare 8.2.

Eller menade du att days gone inte betalade för bra recensioner?

Sen ska man ju läsa recensionerna istället för att kolla en siffra. Skribenterna kan ju dra av för saker som man själv inte har några problem med och vice versa.

Och till sist drar man för långtgående slutsatser av en förhandstitt får man skylla sig själv.

Edit: och att spelare skulle ge enbart ärliga betyg hoppas jag inte att du menar?

Medlem
Skrivet av Proximately:

Det beror nog på hur man bedömer dem. Red Dead Redemption 2 har betydligt mer dynamik än The Witcher 3, men jag tycker nog att tempot i The Witcher 3 är bättre. Intressanta quests också, sällan jag ger mig an så många sidouppdrag som jag gjorde där.

Och om jag skulle spela Witcher inom ett år kommer det inte kännas som en utdaterat spel? Den är väl ändå rätt gammal nu?

Medlem
Skrivet av Andreas88:

Och om jag skulle spela Witcher inom ett år kommer det inte kännas som en utdaterat spel? Den är väl ändå rätt gammal nu?

Gav spelet mitt första ärliga försök att spela igenom i somras på ps4. Och jag tycker det funkar väldigt bra än.

Medlem

Är skjutandet arkadigt eller finns det lite blood & gore i spelet?

Jag hoppas också att det inte blir för GTA aktigt, att man ska ta bilen och åka hit och åka dit fetch quests osv. Men jag misstänker att det barkar nog ditåt, får hoppas att RPG elementen höjer spelet utöver GTA inslagen.


signatur

Galne Gunnar köper så gärna!

Redaktör
Ponny
Skrivet av kintobe:

Är skjutandet arkadigt eller finns det lite blood & gore i spelet?

Det lilla jag har sett talar för att det inte väjer för blod och sånt. Sedan är jag nyfiken på stealthen, som känns mer naturlig än "siffror som sprutar ur kropparna".


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Andreas88:

Och om jag skulle spela Witcher inom ett år kommer det inte kännas som en utdaterat spel? Den är väl ändå rätt gammal nu?

2015. Måhända att tekniken kan upplevas åldrad, men jag vågar påstå att du inte kommer tänka på det. Storyn och världen och deras quests kommer inte ha åldrats på något märkbart sett.

Finns mycket fina mods som hottar upp grafiken bla.
Tror att det finns en hel del om det på forumet.

Du kan ju läsa Calles speldagbok just om Witcher 3.

Du står inför ett av spelvärldens stora äventyr - kan inte annat än att säga grattis! Jag vill gärna uppleva det för första gången igen, helt magnifikt.


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av rosski:

Gav spelet mitt första ärliga försök att spela igenom i somras på ps4. Och jag tycker det funkar väldigt bra än.

Grymt. Får satsa på det när jag får hem PS5 då.

Medlem
Skrivet av Theade:

2015. Måhända att tekniken kan upplevas åldrad, men jag vågar påstå att du inte kommer tänka på det. Storyn och världen och deras quests kommer inte ha åldrats på något märkbart sett.

Finns mycket fina mods som hottar upp grafiken bla.
Tror att det finns en hel del om det på forumet.

Du kan ju läsa Calles speldagbok just om Witcher 3.

Du står inför ett av spelvärldens stora äventyr - kan inte annat än att säga grattis! Jag vill gärna uppleva det för första gången igen, helt magnifikt.

Hehe grymt! Ska prövas, men utan mods dä jag inte är en PC spelare

Medlem

Jag känner mig hypad just för att det är ett open world-rollspel av en stabil utvecklare, däremot att det är mycket framtidsteknik brukar vara dåligt. Alltid om jag spelar nåt spel där jag har möjlighet att hacka saker, så struntar jag i den funktionen helt. Även då man har typ nån special-arm som man kan göra special-saker med så brukar jag ruttna på det. Får se om de positiva sidorna lyckas tränga sig förbi allt det! En bra grej med den här settingen är dock att det kan bli mycket lättklätt, sånt saknar man ju bland medeltida skynken.

Medlem

2 timmar är inte mkt nog alls för ett spel som detta, han borde fått en heldag att lira istället


signatur

//monster

jbx
Medlem
Skrivet av Andreas88:

Hehe grymt! Ska prövas, men utan mods dä jag inte är en PC spelare

Det är aldrig för sent att komma över!


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av jbx:

Det är aldrig för sent att komma över!

Haha! Nej, det blir PS5 för mig och inget mer

Medlem

Nej tack. Verkar lika ointressant nu som jag har tyckt hela tiden.

Medlem

Jag hade slutat läsa och kolla på trailers om detta spel tills jag inte kunde motstå denna text (Bra skriven Freddy). Shit så suget kom tillbaka nu som jag hade försökt sänka genom att inte läsa något om spelet på ett bra tag. Kollade en video om "lifepaths". Tanken var att lira som "Street Kid" först men efter att ha sett de andra 2 (Nomad och Corpo) blir valet svårt. Alla 3 ser helt fantastiska ut. Måtte nu spelet komma nu i november och inte försenas ännu en gång...

::::EDiT::::

Förresten. Har ni på FZ bestämt vem som ska få recensera CyberPunk 2077 ännu? Kommer spelet få en 2a åsikt också kanske?


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Har tyvärr tappat sugen ju mer jag sett och hört. För mycket GTA för min smak, och blev lite mer skraj nu när det står att det verkligen är mer GTA, mindre Witcher.

Jag hoppas på en häftig och djup historia, gärna med mycket Akira / Neuromancer-känsla.

Anywho, hoppas på det bästa. Ska inte säga nej innan jag spelat det!

Medlem

@aasecond: Jag tror det kommer bli en variant av GTA med tunga inslag av RPG. Dom kanske får till balansen men man är lite osäker just nu, ett klart givet köp oavsett men rent affärsmässigt så tror jag tyvärr att är det stora inslag av GTA i spelet så har dom en enorm marknad på multiplayer aspekten.


signatur

Galne Gunnar köper så gärna!

Medlem

Känns som en titel med oändligt potential, om de fortsätter vårda det över tid. Jag är inte mycket får solo-äventyr, men det känns som jag kan bli tvungen att göra ett undantag här.

I övrigt ser jag grymt mycket fram emot vad de har för avsikter med flerspelar-delen.

Sjukt mysiga och välregisserade trailers.

Medlem
Skrivet av Andreas88:

Haha! Nej, det blir PS5 för mig och inget mer

Det är bra med begränsningar eller tydliga gränser.
Jag äger de flesta konsoler, även fast PC är mitt primära underhållningsverktyg. Men alla dessa exklusiva titlar man bara MÅSTE spela.. TLOU bland annat. Jag vill ju även spela Days Gone, Spider-Man m.m.


signatur

Niet.

Medlem

det känns att vi fått ett fågelperspektiv av spelet, och jag är säker att hypen höjer ribban på vad vi förväntar oss. Om man sänker det, och funderar varför man skulle vilja spela det i första hand, så tror jag att detta kan bli en upplevelse bortom all förväntan, krav och tryck.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Många som är oroliga över strider osv. Var ju inte direkt Witcher 3's gebit att ha grymma strider, blev lätt enformiga. Men övriga världen och alla side-quests vägde upp det hela så enormt! Och tog man sig tid att läsa böcker, notiser o allt möjligt så finns det mycket att gotta sig i.

Tror det är något liknande fenomen vi kommer att få uppleva i Cyberpunk och jag ser det inte som något negativt vill jag påstå!

HItta logs om olika ripper-docs, fixers osv. Bakgrund till dom olika gängen, kan bli hur mustigt somhelst! Dock ska det tilläggas att fläskigt gunplay är ju alltid uppskattat.


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Världens bästa spel. Hmm. Vad är världens bästa spel. Inget hittils från denna studio. Kanske blir bra det här. Kommer nog köpa det och fastna rejält. Men senaste videos så tycker jag animationerna är helt värdelösa. Jackie(namn?) som står i en dörröppning redan och ska gå in i baren, går ut och går runt i nån hackig stil. Det imponerar inte. Bara ett av många exempel jag sett.

Hoppas slutprodukten blir bättre. Vad jag har sett nu så är lip sync åt pipan i vissa videos. Kanske är kvaliten på videon som gör det. Förmodligen, jag kan inte straffa ett spel innan jag har spelat det själv. Jag har mina tankar men jag kommer spela det med ett öppet sinne. Det är bara rättvist att göra så. Kul kommer det garanterat bli. En titel som förändrar spelvärlden? Knappast.

Det här är mina tankar och dom speglar ingen verklighet alls förutom min egen. Är spelet coolt för dig så är det så. Alla gillar olika.

C64
Medlem

@Fredrik Eriksson:
Det är ju kanon Vad hade du för dator när du spelade

C64
Medlem

@Fredrik Eriksson:
Sifror ur kropparna !! Är det Bubble Bobble du spelat

123
Skriv svar