PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Fick mail 17:41 från Bring att min XSX är skickad

Medlem
Skrivet av Frenil85:

Elgiganten Nordstan i Göteborg kommer ha enheter för köp i butik enligt butikssäljare jag frågade nyss. Först till kvarn var det.

Verkar vara klyftigt att ha det i butiken i dessa Corona tider (speciellt i den regionen). Har hört att andra butiker har sagt att de inte kommer sälja via fysiska säljkanaler utan bara digitalt.

Medlem

Fick mail från Webhallen, min XSX finns att hämta.
Någon annan blir glad då jag avbeställde. Blir en P5S för mig om en vecka.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem
Fick tag på en!

Har förhandsbokat både XSX och PS5 hos webhallen, men eftersom de inte kunde leverera som de lovat kollade jag med min lokala elgigantenaffär på vinst och förlust kring All Axcess erbjudandet och XSX, efter att ha läst om det här. Först ville han inte låta mig reservera redan, men efter lite argument om att jag inte hade tid pga jobbet och småprat så fick jag boka en 17:45 ca. Så ska hämta imorgon efter jobbet och slipper vänta till någon gång i december.

Medlem

Vilka spel tänker man spela på xbox series x då? Själv köper jag nog konsolen vi nästa revision av konsol kommer då den nuvarande inte får plats I tv bänken 😒

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Vilka spel tänker man spela på xbox series x då? Själv köper jag nog konsolen vi nästa revision av konsol kommer då den nuvarande inte får plats I tv bänken 😒

Jag börjar med AC Valhalla och sedan Cyberpunk.

Har en ganska saftigt backlog med andra AC titlar, RDR, Bioshock etc. Finns gott om spel att lira.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Vilka spel tänker man spela på xbox series x då? Själv köper jag nog konsolen vi nästa revision av konsol kommer då den nuvarande inte får plats I tv bänken 😒

Då får du nog vänta nåt år. lol

Min XSX är på väg iaf.

Medlem
Skrivet av Learion:

Verkar vara klyftigt att ha det i butiken i dessa Corona tider (speciellt i den regionen). Har hört att andra butiker har sagt att de inte kommer sälja via fysiska säljkanaler utan bara digitalt.

Ja det är synnerligen feltänkt tycker jag. Särskilt i denna regionen precis som du säger.

Medlem

Nytt från Dustin och PS5 var inte skittidig och inte slitsen med beställningen... Den kommer närmres kommer.

Hej!

Här kommer lite information till dig som har en förhandsbokning av Playstation 5.

Just nu har vi dessvärre ingen information om leveranstid för din order xxxxxxxxx. Det har varit en extrem efterfrågan på marknaden kring PS5 och väldigt mycket beställningar till oss. Vi jobbar med Sony och våra distributörer för att få klarhet i leveranssituationen och du kommer att få ett uppdaterat leveransbesked så snart vi får den informationen. Du kan också se estimerat leveransdatum under orderhistorik på "Mitt Konto"

Beställningar kommer att prioriteras i den ordning de kom in till oss och vi kommer bara att skicka 1 enhet per order för att så många som möjligt ska få hem sin Playstation. Trots det kan det vara så att du som förhandsbokat kan behöva vänta ett tag på din enhet, senare förhandsbokningar kommer troligtvis skeppas ut under 2021.

Vi jobbar på att lösa situationen så snart som möjligt och ber om er förståelse!

Vänliga hälsningar,
Dustin

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Jag börjar med AC Valhalla och sedan Cyberpunk.

Har en ganska saftigt backlog med andra AC titlar, RDR, Bioshock etc. Finns gott om spel att lira.

Sista ac spelet jag körde igenom var 4an. Det körde jag igenom helt. Spelen som kommit sekön har jag tröttnat alldeles för mycket på. Jag försökte med syndicate och origins men det är för mycket samma samma 😒
Vad hände med en styrd mainstory? Tomb raider och god of war lyckades ju fint med en sådan spelvärld.

Medlem
Skrivet av Taskman:

Fick mail från Webhallen, min XSX finns att hämta.
Någon annan blir glad då jag avbeställde. Blir en P5S för mig om en vecka.

Det var lustigt Min har varit sedan imorse att den väntar på speditör
Då jag kollade varför den ligger hela dagen sade han att den hämtas imorgon för vi får inte skicka den idag för Microsoft Så blir lite konfunderad då du säger att din kunde hämtas redan
Jag har Budbee och bor i Stockholm

Medlem
Skrivet av John1988:

Har förhandsbokat både XSX och PS5 hos webhallen, men eftersom de inte kunde leverera som de lovat kollade jag med min lokala elgigantenaffär på vinst och förlust kring All Axcess erbjudandet och XSX, efter att ha läst om det här. Först ville han inte låta mig reservera redan, men efter lite argument om att jag inte hade tid pga jobbet och småprat så fick jag boka en 17:45 ca. Så ska hämta imorgon efter jobbet och slipper vänta till någon gång i december.

Grattis!
Kommer bli en lång dag på jobbet imorgon

Medlem
Skrivet av Laban:

Jag var inne och bokade en Series X med Xbox All Access på giganten idag. Får hämta ut den imorgon vid release.

Kan det verkligen stämma ??? 🤔

Medlem
Skrivet av PixelNoise:

Kan det verkligen stämma ??? 🤔

Återstår att se, var inne hos min lokala butik idag, och dom kunde reservera en till mig imorgon. Dock inte all access vad jag tror. Får se vad som händer imorgon.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Sista ac spelet jag körde igenom var 4an. Det körde jag igenom helt. Spelen som kommit sekön har jag tröttnat alldeles för mycket på. Jag försökte med syndicate och origins men det är för mycket samma samma 😒
Vad hände med en styrd mainstory? Tomb raider och god of war lyckades ju fint med en sådan spelvärld.

Origins är ju ganska styrd mainstory, men med en open world. Men förstår vad du menar, inte riktigt samma som god of war.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Det var lustigt Min har varit sedan imorse att den väntar på speditör
Då jag kollade varför den ligger hela dagen sade han att den hämtas imorgon för vi får inte skicka den idag för Microsoft Så blir lite konfunderad då du säger att din kunde hämtas redan
Jag har Budbee och bor i Stockholm

För att förtydliga. Mailet skickas efter butikerna stängt så kan inte kan hämta den dagen. Fick mailet 19:14 för att hämta imorgon.
Det var Sveavägen i Stockholm.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Är lite nojig att mitt paket med SX från CDON inte kommer imorgon.

PostNord
Idag 07:26
PostNord har fått elektronisk information om din leverans som nu är hos avsändaren eller på väg till PostNords terminal. Spårningsinformationen uppdateras när leveransen har ankommit terminal

Inte rört på sig sedan dess.

Medlem

@r4v3nl0rd Brukar röra på sig ganska mycket under natten/morgonen, no worries!

NuZ
Testpilot

Fick ett sms om att hämta konsolen nu. Snart får man sätta tänderna i next gen


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Lokander:

@r4v3nl0rd Brukar röra på sig ganska mycket under natten/morgonen, no worries!

Hoppas!

Medlem
Skrivet av NuZ:

Fick ett sms om att hämta konsolen nu. Snart får man sätta tänderna i next gen

Så här sent på kvällen?

Medlem
Skrivet av Taskman:

För att förtydliga. Mailet skickas efter butikerna stängt så kan inte kan hämta den dagen. Fick mailet 19:14 för att hämta imorgon.
Det var Sveavägen i Stockholm.

Ok då är jag med 👍

NuZ
Testpilot
Skrivet av r4v3nl0rd:

Så här sent på kvällen?

Haha ja Så när Elgiganten öppnar imorgon så blir det en ”tidig lunch” från jobbet

Hej. Er bokade produkt finns nu att hämta i vårat servicecenter på Elgiganten i Uppsala. Vänligen medtag kvitto/idhandling vid avhämtning. Mvh Elgiganten Uppsala.

Skickades 22:43


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Sista ac spelet jag körde igenom var 4an. Det körde jag igenom helt. Spelen som kommit sekön har jag tröttnat alldeles för mycket på. Jag försökte med syndicate och origins men det är för mycket samma samma 😒
Vad hände med en styrd mainstory? Tomb raider och god of war lyckades ju fint med en sådan spelvärld.

Massive Openworld leder till repetitiva uppdrag (och sidouppdrag) men man leds ofta ganska snitslat genom storyn om man håller koll på 'klumpigt påklistrade' hints. Ubisoft är rätt stabila här.

Jag tror inte vi får se ett nytt Tomb raider i samma mall, det spelet bygger på konceptet laddskärm för nytt område, men Sony och ps5 kommer iaf ta fram story drivna spel.

Medlem

Avundas alla er som får sin nextgen konsol idag! Jag får förhoppningsvis min PS5 nästa vecka, och kan knappt hålla mig. Ha en fantastisk dag!

Medlem

Tänker ej köpa xsx på launch day men nån gång nästa år iaf. Även om den inte har nåt Halo så finns ju en massa annat gott. Nej jag har inte förbeställt.

Medlem

Webhallen vet fortfarande inte när de ska meddela folk om ps5-releasen. ”Troligtvis i slutet av veckan” säger de.

Medlem

Idag blir det upp till bevis för Sveriges speditörer! Känns konstigt att inte få leveransbesked innan release... Men Elgiganten har hävdat att man ska få den idag om man har blivit tilldelad en till release! BRING it on

Medlem

Fick nyss ett mail av Media Markt att min Series X + Valhalla kan plockas upp i butik när de öppnar idag
Peppen steg ett par steg!

Medlem
Skrivet av majep:

Webhallen vet fortfarande inte när de ska meddela folk om ps5-releasen. ”Troligtvis i slutet av veckan” säger de.

Tycker det är helt fantastiskt hur de inte kan ha några föraningar alls om hur många enheter de får in när andra återförsäljare verkar ha det.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Skriv svar