PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Beställde PS5 ca 12:07 i Torsdags på Elgiganten, ingen expressfrakt, fick precis sms & e-post att paketet förbereds för leverans^^

Medlem

Fattar ingenting, BRING har inte uppdaterat koli sedan fredag 06.00, nu på elgiganten så är statusen " skickad " har inte fått något sms att det ens är påväg

Medlem

Kan ju hoppas nu när så många knep maskiner i torsdags. Att fler avbokar på WH!

Medlem

Samma som många andra verkar det som, fick leveransbekräftelse 06.41 igår, har dock inte hänt något alls där sedan dess då den fortfarande står som ingen sändning mottagen. Enda som hänt är att statusen på elgiganten ändrats till skickad och digitalt kvitto skickades natten mellan fre/lör. Beställde hemleverans express.

Medlem
Skrivet av Auditor:

Har du sett om kollit plockats upp av transportören ännu också eller är det bara registrerat? Mitt Bringpaket jag fick kollinummer på innan lunch på fredag har inte fått sin första scanning ännu.

Elgiganten skriver att det kommer skickas idag, och Bring skriver att de ska hämta paketet hos dom. Har även fått faktura nu från Klarna.

Ingen status om att Bring har plockat upp ett än.

Medlem
Skrivet av Vennersten:

Elgiganten skriver att det kommer skickas idag, och Bring skriver att de ska hämta paketet hos dom. Har även fått faktura nu från Klarna.

Ingen status om att Bring har plockat upp ett än.

Vart har du denna källa? att det kommer skickas idag?

Medlem

Det jag funderar på är om alla dessa leveranser som kommer nu inom det närmsta dagarna är standardversionen. Har någon med digital fått bekräftelse att paketet är på väg? (Med elgigantens 9 och 12 bokningar)

Medlem

Så det verkar alltså som att Elgiganten inte skickade iväg någon leverans till Bring över huvud taget igår? Det är ju sjukt dåligt, speciellt med tanke på att man beställde med Expressfrakt i torsdags ("skickas samma dag vid beställning innan 18") vid 09.
Om Bring faktiskt hade fått in paketen igår kväll så hade man ju haft en chans att få paketet levererat hem eller till ombud nu på lördag eftersom de har körningar idag. Rätt surt, hade hoppats på att spela lite under helgen åtminstone.

Medlem
Skrivet av QueenPrincess:

Beställde PS5 ca 12:07 i Torsdags på Elgiganten, ingen expressfrakt, fick precis sms & e-post att paketet förbereds för leverans^^

Jag beställde två minuter innan dig, en digital version och min kommer 8:e december. Fattar inte i vilken ordning dessa ordrar hanteras.

Medlem
Skrivet av Anzwer:

Jag beställde två minuter innan dig, en digital version och min kommer 8:e december. Fattar inte i vilken ordning dessa ordrar hanteras.

12.04 beställde jag får min den 7 december

Medlem
Skrivet av Cirez:

Vart har du denna källa? att det kommer skickas idag?

Står såhär i mitt mail,

"LEVERANSBEKRÄFTELSE
Tack för din beställning hos Elgiganten!
Produkt/produkterna skickas från vårt lager idag"

Och det var i mailet som jag fick för en timma sedan. Sen kom fakturan från Klarna och info osv från Bring.

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

Kan ju hoppas nu när så många knep maskiner i torsdags. Att fler avbokar på WH!

Ja verkligen.
Eller ännu hellre Inet som är framme vid April 2020 för sina bokningar jämfört med WH som jag gissar är sämsta möjliga stället någonsin att boka på (Oktober 2019)

Medlem
Skrivet av e3henri:

Ja verkligen.
Eller ännu hellre Inet som är framme vid April 2020 för sina bokningar jämfört med WH som jag gissar är sämsta möjliga stället någonsin att boka på (Oktober 2019)

Tack för påminnelsen!

Medlem

Nu vet jag att denna tråden handlar om ps5 men hoppas detta är okay, någon som sett något ställe man kan få tag på playstation pulse headsetet? Kollat runt på netonnet, inet, mediamarkt och elgiganten men de verkar alla få in olika månader q1 2021.

Medlem

Hej alla!

Nyreggad här på forumet men har följt alla inlägg sedan några dagar tillbaka. Fint att alla verkar vilja hjälpas åt och stilla varandras oro kring ps5an, genom att tipsa om släpp och ge leveransinfo osv.

Jag jagade själv ihjäl mig från midnatt den 19e fram till lunch, på alla sidor såsom Amazon, Power, Netonnet och EG. Lyckades beställa hem en SE kl. 12.17 från Elgiganten men inte hört något sen dess. Ringt kundtjänst flera gånger och fått olika besked om leveranstid och även ett digitalt kvitto efter begäran.

Är det någon som har koll på när den kan tänkas komma? På orderbekräftelsen står det 4/12, och under ordern står det ”reserverad”. Spårar jag leveransen står det 7/12. Sjukt oklart detta, man vill ju så gärna ha den nu...

Medlem
Skrivet av stribb:

Nu vet jag att denna tråden handlar om ps5 men hoppas detta är okay, någon som sett något ställe man kan få tag på playstation pulse headsetet? Kollat runt på netonnet, inet, mediamarkt och elgiganten men de verkar alla få in olika månader q1 2021.

Tyckte jag såg de på Amazon, kolla där!

Medlem
Skrivet av Chrizkillah:

Är det någon som har koll på när den kan tänkas komma? På orderbekräftelsen står det 4/12, och under ordern står det ”reserverad”. Spårar jag leveransen står det 7/12. Sjukt oklart detta, man vill ju så gärna ha den nu...

Det verkar som att de flesta här som bokat senare än precis efter 12 kommer få sin konsol i December, som det står på din order. Egentligen skulle alla som bokade efter 12 få i December, men de som var tidiga hade tur nog att få en konsol från den första batchen.

Medlem
Skrivet av Chrizkillah:

Tyckte jag såg de på Amazon, kolla där!

Mycket riktigt, glömde bort Amazon.! Tack
Leverans på tisdag. Det kommer 2 veckor innan ps5an då.

Sitter med extra kontroll, charging station och nu då headset. December 12 kan inte komma snart nog. Sjukt nog ser jag nästan mest fram emot astrobot. Rescue mission står som mitt favorit vr spel och detta verkar göra något liknande för dualsense kontrollen. Tycker också det är rätt skönt att det är en kortare upplevelse.!

Medlem
Skrivet av Fredede:

Det verkar som att de flesta här som bokat senare än precis efter 12 kommer få sin konsol i December, som det står på din order. Egentligen skulle alla som bokade efter 12 få i December, men de som var tidiga hade tur nog att få en konsol från den första batchen.

Jag hade bokningen klar 12:02. inte fått något sms eller Mail om leverans, bara bekräftelse och status, reserverad. Känns nästan mer som att Lotta ut vilka som får i nov eller dec

Medlem
Skrivet av Chrizkillah:

Hej alla!

Nyreggad här på forumet men har följt alla inlägg sedan några dagar tillbaka. Fint att alla verkar vilja hjälpas åt och stilla varandras oro kring ps5an, genom att tipsa om släpp och ge leveransinfo osv.

Jag jagade själv ihjäl mig från midnatt den 19e fram till lunch, på alla sidor såsom Amazon, Power, Netonnet och EG. Lyckades beställa hem en SE kl. 12.17 från Elgiganten men inte hört något sen dess. Ringt kundtjänst flera gånger och fått olika besked om leveranstid och även ett digitalt kvitto efter begäran.

Är det någon som har koll på när den kan tänkas komma? På orderbekräftelsen står det 4/12, och under ordern står det ”reserverad”. Spårar jag leveransen står det 7/12. Sjukt oklart detta, man vill ju så gärna ha den nu...

Exakt samma status som dig,
Nog bara att chilla, den kommer 🙂

Inaktiv

Min som beställdes kl 9 på EG skickades idag !

Medlem
Skrivet av Chrizkillah:

Hej alla!

Nyreggad här på forumet men har följt alla inlägg sedan några dagar tillbaka. Fint att alla verkar vilja hjälpas åt och stilla varandras oro kring ps5an, genom att tipsa om släpp och ge leveransinfo osv.

Jag jagade själv ihjäl mig från midnatt den 19e fram till lunch, på alla sidor såsom Amazon, Power, Netonnet och EG. Lyckades beställa hem en SE kl. 12.17 från Elgiganten men inte hört något sen dess. Ringt kundtjänst flera gånger och fått olika besked om leveranstid och även ett digitalt kvitto efter begäran.

Är det någon som har koll på när den kan tänkas komma? På orderbekräftelsen står det 4/12, och under ordern står det ”reserverad”. Spårar jag leveransen står det 7/12. Sjukt oklart detta, man vill ju så gärna ha den nu...

4/12 är när dom får in den i lager. 7/12 är sista dagen du ska ha den levererad. Till mig sa dom i kundtjänst att jag borde ha den 6/7 dec

Medlem

Ännu en snyltläsare här som blivit medlem nu 😂
Jag fick tag på en från Elgiganten vid 12:14, leverans i december! Så nöjd blev jag.

Lite senare när amazon öppnade upp för enheter med okänt leveransdatum så fick jag till en så å till min vän! Är det någon som varit i kontakt med amazon om när de kan tänkas få in enheterna? Eftersom de bara haft öppet för beställning när de haft enheter så borde det väl inte vara alltför långt fram och en säker leverans? Jag har mailat men inte fått svar än, jag uppdaterar när jag får svar!

Medlem
Skrivet av Geistman:

Ännu en snyltläsare här som blivit medlem nu 😂
Jag fick tag på en från Elgiganten vid 12:14, leverans i december! Så nöjd blev jag.

Lite senare när amazon öppnade upp för enheter med okänt leveransdatum så fick jag till en så å till min vän! Är det någon som varit i kontakt med amazon om när de kan tänkas få in enheterna? Eftersom de bara haft öppet för beställning när de haft enheter så borde det väl inte vara alltför långt fram och en säker leverans? Jag har mailat men inte fått svar än, jag uppdaterar när jag får svar!

Inte varit i kontakt men väntar med spänning på om du får någon respons då!

Ja, de stängde ganska kvickt igen beställningarna igen förstod jag det som.

Medlem
Skrivet av MLundin:

Inte varit i kontakt men väntar med spänning på om du får någon respons då!

Ja, de stängde ganska kvickt igen beställningarna igen förstod jag det som.

Ja, det var inte så länge beställningarna var öppna. Kanske var ett misstag eller så vet de något som sagt! Uppdaterar direkt jag får svar. Inom 6-12 timmar stod det att de skulle svara på. Det är jag skeptisk till 😂

Medlem

Alltså, ni som gnäller på webhallens release. Jag fick min på releasedagen. Inget krångel!

Elgiganten har slarvat både vid Xbox releasen och ps5. Leveranserna går ut sent.

Jag fick tag i en till ps5 kl 9 på Elgiganten. Expressfrakt och man förväntar sig att den borde dyka upp senast fredag. Men skiten är fortf bara registrerad hos Bring. Makalöst dåligt.

Medlem
Skrivet av Linusenen:

Alltså, ni som gnäller på webhallens release. Jag fick min på releasedagen. Inget krångel!

Elgiganten har slarvat både vid Xbox releasen och ps5. Leveranserna går ut sent.

Jag fick tag i en till ps5 kl 9 på Elgiganten. Expressfrakt och man förväntar sig att den borde dyka upp senast fredag. Men skiten är fortf bara registrerad hos Bring. Makalöst dåligt.

Jag håller med om Elgiganten och Bring. Egentligen skulle man ta och reklamera de där extra 79 kr som inte gav någon snabbare leverans.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av Anwest:

Jag håller med om Elgiganten och Bring. Egentligen skulle man ta och reklamera de där extra 79 kr som inte gav någon snabbare leverans.

Ja faktiskt! Hoppas fler orkar bråka om 79kr bara för att.

Sen att som som köpt senare vid 12 slaget fått sina skickade tidigare är ju bara ruttet.

Tur man redan sitter och lirar på en maskin

Hoppas ni andra löser snarast

Medlem
Skrivet av Linusenen:

Alltså, ni som gnäller på webhallens release. Jag fick min på releasedagen. Inget krångel!

Elgiganten har slarvat både vid Xbox releasen och ps5. Leveranserna går ut sent.

Jag fick tag i en till ps5 kl 9 på Elgiganten. Expressfrakt och man förväntar sig att den borde dyka upp senast fredag. Men skiten är fortf bara registrerad hos Bring. Makalöst dåligt.

Jag tror inte det är många som gnäller på Webhallens hantering av releasen. Däremot tror jag att vi är många som är lite snopna och besvikna över hur de valt att kommunicera tillgången. De påstår att de varit tydliga med att det kommer bli stor efterfrågan och att man därför kan bli placerad i kö. När jag kollar på deras produktsida så ser jag bara en liten fotnot där detta står, medan annan text är i fetstilt. Reflekterade inte vid bokning att någon sådan information stack ut heller. Jag kan tycka att de borde ha varit betydligt tydligare med detta i sådana fall. Jag kan också tycka att de borde valt att kommunicera i tid att de inte skulle klara av att täcka alla sina förhandsbokningar - inte på långa vägar.

Jag har haft min förhandsbokning hos dem liggande i ett drygt halvår och även om det inte är jättelänge jämfört med hur länge den varit igång så är det ofta dubbelt så länge som dem som valde att boka hos andra återförsäljare betydligt senare och fick sina på releasedagen. Jag har handlat hos Webhallen i över 15 år och kan önska att de hade valt att vara lite mer transparenta. När de med sina första leveranser inte ens lyckas täcka ETT ÅR bakåt i tiden då förstår man att något har gått snett. Istället låter de sina lojala kunder tro att de sitter lugnt i båten och kommer få en inom rimlig framtid, när det istället handlar om uppåt ett halvår senare.

Misstänker att många trodde att när Webhallen stängde sin förhandsbokning så innebar det att de gjorde bedömning att nu har vi tagit in så många som vi kan hantera under en rimlig tid. Därför valde jag och många andra med mig att inte boka på något annat ställe. Naivt kanske, särskilt med facit i hand. Hur som helst, väldigt glad att chansen dök upp att beställa från en annan ÅF och jag hoppas att WH lärt sig att communication is key. Tycker de varit exemplariska när det kommer till 3000-seriens grafikkort till exempel. Här visar de hur många order som ligger på varje modell, hur många som kommer att inkomma och hur många leveranser som är på G. Då får du som kund en uppfattning om hur läget ligger. Vet att Sony inte givit ÅF denna info men då handlar det också om att kommunicera det.

Nåja, färdigtgnällt från min sida. Nästan. Tycker nog bara att det inte är rimligt att man ska behöva boka en produkt innan det finns någon information what so ever för att ha en chans att få den på releasedagen. Och sedan dessutom ligga ut med någon sjablonsumma allokerad på sin kredit eller med egna pengar som inte justeras när de fått reda på det faktiska priset. Nej, Webhallen gjorde mig besviken denna gång men med tanke på hur bra de varit innan så förtjänar de såklart en andra chans.

My two cents

Grattis till konsolen för övrigt! 🙌🏻🎮Hoppas den lever upp till förväntningarna!


signatur

Mvh,
Michael Claesson

Medlem
Skrivet av Anwest:

Jag håller med om Elgiganten och Bring. Egentligen skulle man ta och reklamera de där extra 79 kr som inte gav någon snabbare leverans.

Ja, jag tänker faktiskt höra av mig till dem och klaga om inte konsolen dyker upp på måndag. Men hoppet lever väl ännu, haha.


signatur

Mvh,
Michael Claesson

Skriv svar