Första teaser från Victor Leijonhufvuds nya podcast - kan Calle tvingas i exil?

Robot
Första teaser från Victor Leijonhufvuds nya podcast - kan Calle tvingas i exil?

Victor bjuder på en första öronglimt av Virtuellt.

#Victor-Leijonhufvud, #overkligt, #virtuellt


Inaktiv

Detta blir definitivt att följa! Blir kul att återigen få höra Victors röst

Medlem

Vet inte vem viktor är men varför behöver en podcast finansieras av kickstarter?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Rakoon:

Vet inte vem viktor är men varför behöver en podcast finansieras av kickstarter?

Om man har ambitioner på att leva på arbetet kring den och inte har andra finansiärer?


signatur
Medlem

La han ner spelutvecklingen?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

La han ner spelutvecklingen?

Spelet är släppt, eller ja, en episod av det i alla fall.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Spelet är släppt, eller ja, en episod av det i alla fall.

Skulle bli förvånad om några fler kom, det verkar inte ha sålt särskilt bra och vad jag förstått så var det en ganska dyr/lång utvecklingsprocess. Tror inte spelet är dåligt i sig, men det verkar ha misslyckats marknadsföringsmässigt ironiskt nog. Man tycker ju att Viktor borde ha goda kontakter, kanske inte globalt då om jag måste spekulera.

Medlem
Skrivet av Molotov:

La han ner spelutvecklingen?

Dom jobbar på två episoder till.

NuZ
Testpilot

Härligt att höra @vicachu ’s röst igen. Intressanta ämnen också


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Inaktiv
Skrivet av Påskmust:

Dom jobbar på två episoder till.

Jag kan även passa på att nämna för den som är nyfiken att spelet har 55% rea just nu i ca ett dygn till och kostar 46 kr.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag kan även passa på att nämna för den som är nyfiken att spelet har 55% rea just nu i ca ett dygn till och kostar 46 kr.

Och spelet heter? Samt, vart kan man få tag i det?

Skrivet av Rakoon:

Vet inte vem viktor är...

Kolla på läs mer sektionen precis under artikeln 😉


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem
Skrivet av totalwarplayer:

Kolla på läs mer sektionen precis under artikeln 😉

Är ju länkar till artiklar om kickstartern och någon annan podcast? Kan du inte bara skriva vad den heter?

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Är ju länkar till artiklar om kickstartern och någon annan podcast? Kan du inte bara skriva vad den heter?

Hänger inte riktigt med på vad ni söker efter men:

Namn: Victor Leijonhufvud
Ny Podcast: Virtuellt
Tidigare Podcast: Overkligt

Om det är mer du söker finns ju Google till hands.


signatur

Niet.

Inaktiv
Skrivet av Divion:

Och spelet heter? Samt, vart kan man få tag i det?

Äh lite detektivarbete får man göra själv Rain of Reflections: Set Free heter det och finns på Steam

Medlem

Ja, det är han från P3 Spel podden, som för övrigt kommer läggas ner i årsskiftet 👎

Medlem
Skrivet av Mox+:

Skulle bli förvånad om några fler kom, det verkar inte ha sålt särskilt bra och vad jag förstått så var det en ganska dyr/lång utvecklingsprocess. Tror inte spelet är dåligt i sig, men det verkar ha misslyckats marknadsföringsmässigt ironiskt nog. Man tycker ju att Viktor borde ha goda kontakter, kanske inte globalt då om jag måste spekulera.

Sverige är ingen marknad för spel om man vill sälja något, han var lite i samma båt som alla andra där. Jag tror inte det blir mera episoder av detta spelet, det har sålt dåligt, utvecklingen skall ju ha varit "sådär" (folk snackar på fyllan) och det finns väl inga kvar på företaget direkt som utvecklar något och alla pengar var lånade?

Bara att spelet hette "episode 1" på steam först och nu inte gör det borde vara ett tecken på att man är ganska klar med att om inte ett mirakel sker, så blir det inga fler episoder.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Sverige är ingen marknad för spel om man vill sälja något, han var lite i samma båt som alla andra där. Jag tror inte det blir mera episoder av detta spelet, det har sålt dåligt, utvecklingen skall ju ha varit "sådär" (folk snackar på fyllan) och det finns väl inga kvar på företaget direkt som utvecklar något och alla pengar var lånade?

Bara att spelet hette "episode 1" på steam först och nu inte gör det borde vara ett tecken på att man är ganska klar med att om inte ett mirakel sker, så blir det inga fler episoder.

Har också hört lite blandat om utvecklingen, men vad jag förstod så var inte pengarna lånade på klassiskt vis. De fick lite fria tyglar från någon med pengar, utan större förväntan. Rykten, givetvis...

Skägg.
10 Chambers

signatur
Medlem
Skrivet av Mox+:

Har också hört lite blandat om utvecklingen, men vad jag förstod så var inte pengarna lånade på klassiskt vis. De fick lite fria tyglar från någon med pengar, utan större förväntan. Rykten, givetvis...

Jag lyssnade på podcasten Spelskaparna som Victor gästade förra månaden och då sa han att dom söker efter finansiärer och att det är oklart om det blir fler episoder.

Skrivet av Arcadia:

Är ju länkar till artiklar om kickstartern och någon annan podcast? Kan du inte bara skriva vad den heter?

Du säger att du inte vet vem Viktor är - jag svarar med bästa sättet du kan ta reda på vem han är. Fragzone-programmet.


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Äh lite detektivarbete får man göra själv Rain of Reflections: Set Free heter det och finns på Steam

Nädu, här skall allt vara serverat på silverfat. Skämt åsido: Tack för infon.

1
Skriv svar