Todd Howards inblandning i Indiana Jones-spelet påverkar inte Starfield eller Elder Scrolls VI

eld
Medlem
Skrivet av antor:

Ja?

Jag har svårt att se någon relevans i en gammal recension för Skyrim i en diskussion där jag pratar om att det är hög tid för Bethesda att de utsätts för samma kritik och drev som CDPR. En recension är alltid subjektiv. Jag har personligen problem med de betyg FZ gett både Skyrim och Cyberpunk, inget av dem förtjänar i min mening betyget "mästerligt", men precis som jag nyss skrev så är recensioner alltid subjektiva.

Min poäng ligger snarare i det att det CDPR utsatts för i media och av folk i allmänhet är någonting som Bethesda även de förtjänar och har gjort så sedan åtminstone Oblivion. Tar vi Skyrim som exempel så hade det spelet i sig många av de problem som även Cyberpunk har, med urusel AI, trasiga quests, meningslösa NPCs som bryter mot "immersion", var mer eller mindre helt trasigt på vissa av den generationens konsoler, stundtals medioker grafik (de som designat snön kan ju aldrig upplevt riktig snö ffs), dåliga karaktärsmodeller etc.

Spelet släpptes, blev hyllat och sålde bra. Och finns alltid en liten skara som vill se bethesda bli straffade för saker som de flesta inte tycker är viktiga.

Recensioner är subjektiva som sagt, och de flesta med deras subjektiva åsikt tyckte att spelet var fantastiskt.

Fast ibland får man helt enkelt inse att man går emot den stora massans intressen och önskningar, att försöka inse att det inte är något större fel på skyrim och att spelet har fått den publik och försäljning det förtjänat.

123
Skriv svar