Nya Splinter Cell kunde ha blivit väldigt annorlunda

Robot
Medlem
Nya Splinter Cell kunde ha blivit väldigt annorlunda

dumpa xbox dra in ps'3


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

alternativt dumpa konsollerna helt.


signatur

Retro.

Inaktiv

dumpa dåliga kommentarer


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Dumpa splinter cell, det spelet har gjort sitt!

Medlem

Jag var fan fett sugen på '07 builden av conviction, det verkade skitballt att använda sig av omgivningen för att slutföra sina uppdrag.
Smäll av en bomb på ställe x, ta dig in på ställe y när vakterna springer därifrån.
Kommer det vakter så kan man använda objekt för att bli av med dem etc etc.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Skrivet av Sleep:

Dumpa splinter cell, det spelet har gjort sitt!

dumpa dumma kommentarer.

Spelet kunde vart extremt dåligt såsom max payne 3


signatur
Medlem
Citat:

Ursprungsidén med Conviction var att göra ett anti-Splinter Cell-spel. Det var superintressant och det fanns många Bourne Identity-influenser, men projektet innebar väldigt många risker. Att ta en känd serie med vissa kärnvärden och förväntningar och säga att du ska göra en 180-graders på det är väldigt, väldigt riskfyllt. Om du gör ett Splinter Cell-spel så måste du bygga på kärnvärdena.

Inte nödvändigtvis.
Jag föreställer mig något liknande vad Capcom gjorde med Resident Evil serien(fyran och framåt). Zombies är inte zombies längre, du kan köpa och uppgradera vapen, tredjepersonsvy och ingen survival(av den tidigare bemärkelsen där du var tvungen att räkna dina kulor etc).

Det blev ju inte Resident Evil av den gamla skolan, men en ny typ som många har kommit att älska lika mycket eller mer.

Vad jag vill säga är att stora förändringar lika gärna kunde gjort Splinter Cell riktigt kick ass.


signatur

//Schmoo

Medlem

Jag tycker att det är alldeles för annorlunda som det blev, det känns knappt Splinter Cell längre, även om det är ett jävligt roligt spel.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Hade aldrig förbokat eller köpt conviction om det var ett actionspel à la Bourne. Splinter Cell har alltid varit om stealth och gadgets. Utan dessa element kunde de lika väl göra ett nytt IP, för inte skulle det vara Splinter Cell.

Från vad jag har sett så kan man spela igenom i stort sett hela Conviction utan någon vidare stealth om man vill, men stealth-delen ska finnas med i ett Splinter Cell spel.

Så säger de alltid, och lätt säga innan vi har hunnit testa riktigt, så vad vet vi?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Sleep:

Dumpa splinter cell, det spelet har gjort sitt!

dumpa dumma kommentarer.

Spelet kunde vart extremt dåligt såsom max payne 3

Dumpa denna kommentaren......

Medlem

Jag fick ett dåligt första intryck av SC serien..för det första så var det tredjeperson och för det andra så var det helt(?) linjärt...

Får dock ta o testa chaos theory någon dag när man orkar.

Medlem

Demot var ju bra... men det är inget splinter cell längre.. Det är mycket mer action baserat, mycket mindre stealth. Vilken serie ska dom våldta härnäst? Dom har förstört både rainbow six och splinter cell. I mitt tycke åtminstone.

Skrivet av Fargo:

Demot var ju bra... men det är inget splinter cell längre.. Det är mycket mer action baserat, mycket mindre stealth. Vilken serie ska dom våldta härnäst? Dom har förstört både rainbow six och splinter cell. I mitt tycke åtminstone.

Rainbow six har ju bara blivit bättre. Mer taktik och sånt skit än förra spelen. SC har också blivit bättre i och med conviction.


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Fargo:

Demot var ju bra... men det är inget splinter cell längre.. Det är mycket mer action baserat, mycket mindre stealth. Vilken serie ska dom våldta härnäst? Dom har förstört både rainbow six och splinter cell. I mitt tycke åtminstone.

Rainbow six har ju bara blivit bättre. Mer taktik och sånt skit än förra spelen. SC har också blivit bättre i och med conviction.

Vad har du druckigt?
Hur fan kan du ens påstå att det är mer taktik än i tidigare R6 spel o SC? Jag blir mer o mer förvånad över människans sätt att tolka saker.
I Rougue Spear kunde man planera ut på en karta och dra streck o allt tillsammans med sina LAN spelare, välja ofantliga mängder vapen och verkligen tänka igenom vilken utrustning som passade bäst för uppdraget. Samma gäller Raven-Shield.
Den sanna "unika" spänningen i SC serien fösvann för mig (ett grymt realism/taktik fan) med Chaos Theory, efter det tog spänningen slut, även om Double Agent var hyffsat. Men jag provade Conviction-demot på xboxen och jag kräktes nästan över enkelheten.

Skrivet av -=anders=-:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Fargo:

Demot var ju bra... men det är inget splinter cell längre.. Det är mycket mer action baserat, mycket mindre stealth. Vilken serie ska dom våldta härnäst? Dom har förstört både rainbow six och splinter cell. I mitt tycke åtminstone.

Rainbow six har ju bara blivit bättre. Mer taktik och sånt skit än förra spelen. SC har också blivit bättre i och med conviction.

Vad har du druckigt?
Hur fan kan du ens påstå att det är mer taktik än i tidigare R6 spel o SC? Jag blir mer o mer förvånad över människans sätt att tolka saker.
I Rougue Spear kunde man planera ut på en karta och dra streck o allt tillsammans med sina LAN spelare, välja ofantliga mängder vapen och verkligen tänka igenom vilken utrustning som passade bäst för uppdraget. Samma gäller Raven-Shield.
Den sanna "unika" spänningen i SC serien fösvann för mig (ett grymt realism/taktik fan) med Chaos Theory, efter det tog spänningen slut, även om Double Agent var hyffsat. Men jag provade Conviction-demot på xboxen och jag kräktes nästan över enkelheten.

noobigt ju. R6 vegas är ju über bra i jämförelse med gamla skitspelen.


signatur
Medlem

Jag ser inget fel med det dom har gjort med SC-serien. Det kan inte bara vara samma sak hela tiden. Jag tycker det är strongt av dem att göra så.

Inaktiv
Skrivet av -=anders=-:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Fargo:

Demot var ju bra... men det är inget splinter cell längre.. Det är mycket mer action baserat, mycket mindre stealth. Vilken serie ska dom våldta härnäst? Dom har förstört både rainbow six och splinter cell. I mitt tycke åtminstone.

Rainbow six har ju bara blivit bättre. Mer taktik och sånt skit än förra spelen. SC har också blivit bättre i och med conviction.

Vad har du druckigt?
Hur fan kan du ens påstå att det är mer taktik än i tidigare R6 spel o SC? Jag blir mer o mer förvånad över människans sätt att tolka saker.
I Rougue Spear kunde man planera ut på en karta och dra streck o allt tillsammans med sina LAN spelare, välja ofantliga mängder vapen och verkligen tänka igenom vilken utrustning som passade bäst för uppdraget. Samma gäller Raven-Shield.
Den sanna "unika" spänningen i SC serien fösvann för mig (ett grymt realism/taktik fan) med Chaos Theory, efter det tog spänningen slut, även om Double Agent var hyffsat. Men jag provade Conviction-demot på xboxen och jag kräktes nästan över enkelheten.

Han har knappaste spelat de gamla spelen utan bara sett de på bild.

Skrivet av semjonov:
Skrivet av -=anders=-:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Fargo:

Demot var ju bra... men det är inget splinter cell längre.. Det är mycket mer action baserat, mycket mindre stealth. Vilken serie ska dom våldta härnäst? Dom har förstört både rainbow six och splinter cell. I mitt tycke åtminstone.

Rainbow six har ju bara blivit bättre. Mer taktik och sånt skit än förra spelen. SC har också blivit bättre i och med conviction.

Vad har du druckigt?
Hur fan kan du ens påstå att det är mer taktik än i tidigare R6 spel o SC? Jag blir mer o mer förvånad över människans sätt att tolka saker.
I Rougue Spear kunde man planera ut på en karta och dra streck o allt tillsammans med sina LAN spelare, välja ofantliga mängder vapen och verkligen tänka igenom vilken utrustning som passade bäst för uppdraget. Samma gäller Raven-Shield.
Den sanna "unika" spänningen i SC serien fösvann för mig (ett grymt realism/taktik fan) med Chaos Theory, efter det tog spänningen slut, även om Double Agent var hyffsat. Men jag provade Conviction-demot på xboxen och jag kräktes nästan över enkelheten.

Han har knappaste spelat de gamla spelen utan bara sett de på bild.

Du jag äger varenda en av de SKITspelen så lägg ner med ert fanboys snack.:down:


signatur
Medlem

seriöst?
sitter ni här och påstår att de senaste R6 spelen har blivit mer taktiska? och bättre?

ibland skrämmer ni mig...

Medlem
Skrivet av Loading:

Jag ser inget fel med det dom har gjort med SC-serien. Det kan inte bara vara samma sak hela tiden. Jag tycker det är strongt av dem att göra så.

Håller med. De gamla Splinter Cell-spelen, och särskilt Chaos Theory, kommer jag alltid minnas med värme, men ännu ett spel med exakt samma gameplay hade faktiskt känts som en tråkig upprepning.

En spelserie behöver faktiskt förnya sig då och då, ta in lite nytt blod. Jag gillade demot, så jag tror det här kan bli riktigt bra. Väntar på PC-verren dock, så ska det bli coop av med en god vän.

Medlem

Conviction är underhållande, det har inte samma känsla som tidigare spel, känns smutsigare på något sätt, mer öppet rått våld

kul helt enkelt

Jag ger det en 4 av 5


signatur

Denon / Pioneer

Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Sleep:

Dumpa splinter cell, det spelet har gjort sitt!

dumpa dumma kommentarer.

Spelet kunde vart extremt dåligt såsom max payne 3

...För alla vet ju att Max Payne 3 kommer vara dåligt?!! ^^...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Sleep:

Dumpa splinter cell, det spelet har gjort sitt!

dumpa dumma kommentarer.

Spelet kunde vart extremt dåligt såsom max payne 3

...För alla vet ju att Max Payne 3 kommer vara dåligt?!! ^^...

Ja de flest vet det iallafall.


signatur
Medlem

Är det någon som spelar splintercell? Tacka vet jag Colin mcrae dirt 2

Medlem
Skrivet av blabbs:

Är det någon som spelar splintercell? Tacka vet jag Colin mcrae dirt 2

Hahaha:up:

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av -=anders=-:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Fargo:

Demot var ju bra... men det är inget splinter cell längre.. Det är mycket mer action baserat, mycket mindre stealth. Vilken serie ska dom våldta härnäst? Dom har förstört både rainbow six och splinter cell. I mitt tycke åtminstone.

Rainbow six har ju bara blivit bättre. Mer taktik och sånt skit än förra spelen. SC har också blivit bättre i och med conviction.

Vad har du druckigt?
Hur fan kan du ens påstå att det är mer taktik än i tidigare R6 spel o SC? Jag blir mer o mer förvånad över människans sätt att tolka saker.
I Rougue Spear kunde man planera ut på en karta och dra streck o allt tillsammans med sina LAN spelare, välja ofantliga mängder vapen och verkligen tänka igenom vilken utrustning som passade bäst för uppdraget. Samma gäller Raven-Shield.
Den sanna "unika" spänningen i SC serien fösvann för mig (ett grymt realism/taktik fan) med Chaos Theory, efter det tog spänningen slut, även om Double Agent var hyffsat. Men jag provade Conviction-demot på xboxen och jag kräktes nästan över enkelheten.

noobigt ju. R6 vegas är ju über bra i jämförelse med gamla skitspelen.

Men dofilus är du på riktigt eller?
Nya R6 serien är totalt värdelös , de gamla spelen är ungefär 1000ggr mer realistiska , och trovärdiga. Det samma gäller för nya Splinter Cell som också är totalt orealistiskt och casualiserat jämfört med tex Chaos Theory.

Som sagt vafan har du druckit egentligen? T-Sprit?

Det finns en jävligt rimligt förklaring till dina kommentarer och det är att du är en av de riktigt "casual" spelande typerna som föredrar enkelhet över realism , autentiskt osv..

Om inte det är anledningen , tycker jag synd om dig för de gamla R6 , SC , Osv var knappast skitspel.

Medlem

Så Conviction är som dom förra Splinter Cell spelen. Lustigt, då det var inte den känslan jag fick av demot. Health regen, unlimited ammo, spray 'n pray gameplay m.m. Klarade av demot på svåraste genom att storma fienden utan att ta nån skada. Hade man gjort nåt sånt i dom tidigare spelen hade man dött av första fienden.

Men om nu Ubi kan ta och slänga sin idiotiska drm system så kan jag tänka mig att köpa spelet då jag hade ändå kul med demot. Det må inte vara Splinter cell men jag hade ändå kul med det. Hade kul med Resident Evil 5 och det är knappast ett Resident Evil spel.


signatur

Mucha shaka paka

Medlem

Gillade demot mycket men jag tyckte att det var lite för simpelt att döda sina fiender till exempel att man kunde göra "Mark and execute" det blev nästan lite tråkigt men jag gillar dock att man är mycket smidigare och kan ta skydd bakom en vägg mycket lättare och snabbare.

Stör mig på att PC versionen blev 2 veckor "försenad"
jag fattar liksom bara inte,
vad kan man göra på två ynka veckor.
PC är ju faktiskt konsolen som alla spel görs på,
så vad är grejen?
men aja slut med det negativa...
Det ska bli massor av roliga kvällar att spendera på med en chips påse bredvid en ^^

1
Skriv svar