PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av TomoTomo:

Jag va en av de lyckliga som kammade hem en PS5a den här gången. Jag skrev dock in en annan adress en den på lotten. Blir det problem tror ni? Jag fick en orderbekräftelse och köpt den. Hoppad verkligen inte det blir strul..

Det borde det inte bli, jag var mest paranoid att det var därför jag inte kunde välja leveransalternativ. Hoppas du har den snart!

Medlem

Nån som har en susning om hur många konsoler det rörde sig om denna våg hos elgiganten?

Anmälde mig för första gången med extremt låga förväntningar. Så vore kul att veta hur liten chans man hade 😁

Medlem

Ni som vann i utlottningen. Vet man något om när man kommer få den?

Medlem
Skrivet av Stripe:

Ni som vann i utlottningen. Vet man något om när man kommer få den?

Man får välja hemleverans inom en dag eller två. Eller vanlig posthantering på runt en vecka. Förespråkar att lägga några extra kronor på hemleverans istället för att paketet ska snurra runt på olika terminaler och ombud. Bring eller postnord är valen.

Medlem

SMS från ELgiganten: Din beställning kan tyvärr inte levereas på utsatt tid, leveransdatum har flyttats från 5/2 till 6/2.
(Valde express leverans till ombud)

Medlem

Förbokade mitt PS5 DE på webhallen den 18/8-20. Mailade dom i onsdags och frågade hur läget ser ut, fick svar precis

"Tyvärr kan vi inte se specifik köplats för en order, men utifrån när ordern skapades skulle jag tippa på att den ligger mellan plats 4000-4500.
Tyvärr har vi ingen inväntad leverans som förväntas täcka upp ordern i dagsläget. Förhoppningsvis får vi mer info under februari/mars som säger när det kan tänkas bli aktuellt."

Medlem
Skrivet av Kyraz:

Förbokade mitt PS5 DE på webhallen den 18/8-20. Mailade dom i onsdags och frågade hur läget ser ut, fick svar precis

"Tyvärr kan vi inte se specifik köplats för en order, men utifrån när ordern skapades skulle jag tippa på att den ligger mellan plats 4000-4500.
Tyvärr har vi ingen inväntad leverans som förväntas täcka upp ordern i dagsläget. Förhoppningsvis får vi mer info under februari/mars som säger när det kan tänkas bli aktuellt."

Låter märkligt då andra som bokat senare verkar ha fått sin DE. Har du möjligtvis bytt uthämtnigsställe eller gjort andra förändringar i din order?

Skrivet av quezlacotl:

Jag har också fått meddelande att ett PS5 DE är på väg till mig. Beställt 9/9 från Webhallen.

Medlem

MediaMarkt har skickat min PS5a (som jag förbokat aug/sept 2020) så nu finns den att hämta ut. Saken är att jag redan hann fixa en PS5 i nov2020 och glömde avboka denna. Någon i Malmö som är sugen?

EDIT:
Ni behöver inte skicka fler PM's, PS5:an är såld! Grattis @BatZio i Malmö som lyckades svara snabbt
Tack till för ert angagemang allihopa, jag blev väldigt PM-bombad haha!

Medlem
Skrivet av Cotech:

Låter märkligt då andra som bokat senare verkar ha fått sin DE. Har du möjligtvis bytt uthämtnigsställe eller gjort andra förändringar i din order?

Nej inga förändringar gjorda, köpt att skickas från deras lager. När man bokade då kunde man bara beställa från deras lager och inte hämta i butik pga corona

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

MediaMarkt har skickat min PS5a (som jag förbokat aug/sept 2020) så nu finns den att hämta ut. Saken är att jag redan hann fixa en PS5 i nov2020 och glömde avboka denna. Någon i Malmö som är sugen?

Absolut :D...jag skickar PM

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

MediaMarkt har skickat min PS5a (som jag förbokat aug/sept 2020) så nu finns den att hämta ut. Saken är att jag redan hann fixa en PS5 i nov2020 och glömde avboka denna. Någon i Malmö som är sugen?

Pax 2. Köper DIREKT!

Medlem
Skrivet av Kyraz:

Nej inga förändringar gjorda, köpt att skickas från deras lager. När man bokade då kunde man bara beställa från deras lager och inte hämta i butik pga corona

Webhallen är ett stort skämt.

Medlem

Jag fick min ps5 SE skickad idag från Mediamarkt. Beställde min 29/9-20. Så ni andra vet när eran kan tänkas dyka upp!
Edit: Skickas till ombud.

Medlem

Elgigantengaming på insta la nyss upp att dem kör en Ps5 digital lottning nästa vecka!

Så in å följ så ni har en chans att få tag på Ps5 också.

Undrar hur mycket pengar dem stoppar i nordisk films ficka för de verkar ju få tag på konsoler väldigt ofta numera? 🤔

Medlem

När jag beställde PS5 igår från Elgiganten valde jag express frakt, valde alternativ då det stod leverans sker 5/2, fick sms att leverans är försenad till 6/2, kan man få ersättning p.g.a försenning då man har betalt express frakt eller hur ligger det till? vet någon om det?

Medlem

Trodde att något hände idag på Amazon.se, beställt 20/11 PS5 SE. De skickade ut ett email och kollade mitt kort att det fanns pengar kvar. Emailet var samma skåpmat som för cirka en månad sedan (automatiserat förmodligen), där de halvt uppmanade att avbeställa. Kanske bara har gått ett antal dagar sedan de senast checkade kortet och måste göra det igen. Är det någon som har sett positiva tecken från amazon.se idag eller pratat med dem?

Medlem
Skrivet av bestone:

SMS från ELgiganten: Din beställning kan tyvärr inte levereas på utsatt tid, leveransdatum har flyttats från 5/2 till 6/2.
(Valde express leverans till ombud)

Grattis till inköpet! Jag vann också kod och beställde hemleverans och fick samma sms. Har du fått något mejl om att det skickats iväg via best än? Har inte fått något leveransmejl men snart hoppas jag

Medlem
Skrivet av Xor65:

Grattis till inköpet! Jag vann också kod och beställde hemleverans och fick samma sms. Har du fått något mejl om att det skickats iväg via best än? Har inte fått något leveransmejl men snart hoppas jag

Nej, inget mail eller sms tills nu gällande leverans bekräftelse, väntar på kolli-id så att jag kan spåra paketet, har läst att man kan få sent på kvällen skickat paketet, sedan så undrar om bring levererar på lördagar till ombud?

Medlem

Jag missade att de lottade ut ps5-inköp...:( typiskt...

Medlem
Skrivet av bestone:

Nej, inget mail eller sms tills nu gällande leverans bekräftelse, väntar på kolli-id så att jag kan spåra paketet, har läst att man kan få sent på kvällen skickat paketet, sedan så undrar om bring levererar på lördagar till ombud?

Ok, läste på annat ställe att någon annan fått levererat till ombud på en lördag från bring

Medlem
Skrivet av Chowda:

Elgigantengaming på insta la nyss upp att dem kör en Ps5 digital lottning nästa vecka!

Så in å följ så ni har en chans att få tag på Ps5 också.

Undrar hur mycket pengar dem stoppar i nordisk films ficka för de verkar ju få tag på konsoler väldigt ofta numera? 🤔

Mediamarkt, webhallen och netonnet är väl ungefär lika stora som Elgiganten tillsammans (kanske t.o.m. något mindre). Netonnet har väl inte varit något ställe där folk handlar TV-spel direkt, webhallen är ju gaming, men inte så mycket playstation som PC och till viss del nintendo så Elgiganten har gissningsvis varit dubbelt så stor kund som dessa tre tillsammans.

Dustin är ju en jätte, precis som elgiganten, men inte inom denna genre, är väl någon som är van att handla printrar och pc till jobbet som handlat TV-spel där.

Summa kardemumma gissar jag att Elgiganten med x antal butiker som har varit bra kunder har köpt lika många playstation tidigare som Webhallen, Inet, NetOnNet, Dustin, Komplett och MediaMarkt tillsammans. Koncentrationen blir också extra tydlig nu när våra tv-spelsbutiker tyvärr är utrotningshotade.

Medlem

Jag fick ett likadant SMS från EG om att mitt paket är försenat, hemleverans flyttad från 5/2 till 6/2. Vaknade precis och nu är den flyttad igen till 8/2. Sånt här blir man ju orolig av. Inget trackingnummer heller.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av rolftre:

Jag fick min ps5 SE skickad idag från Mediamarkt. Beställde min 29/9-20. Så ni andra vet när eran kan tänkas dyka upp!
Edit: Skickas till ombud.

Vilken maskin? Digital eller standard?

Skrivet av Hartrobert:

Vilken maskin? Digital eller standard?

Han menar standard.. Helt klart att digital ligger efter, då jag beställde min 27/9...

Medlem
Skrivet av Arzei:

Jag fick ett likadant SMS från EG om att mitt paket är försenat, hemleverans flyttad från 5/2 till 6/2. Vaknade precis och nu är den flyttad igen till 8/2. Sånt här blir man ju orolig av. Inget trackingnummer heller.

Hehe ajaj. Du skulle tagit standardleverans som jag. Kommer 9:e står det

Medlem

Mitt Ps5 "skickades" för en vecka sedan från webhallen.
Ingen verkar veta var det tagit vägen då Best påstår att dom aldrig har scannat paketet.

Är nu under utredning med lagret enligt webhallens kundtjänst. Och dom har ingen aning hur lång tid det kommer att ta.

Blir lite frustrerad

Skrivet av Ernst_jr:

Mitt Ps5 "skickades" för en vecka sedan från webhallen.
Ingen verkar veta var det tagit vägen då Best påstår att dom aldrig har scannat paketet.

Är nu under utredning med lagret enligt webhallens kundtjänst. Och dom har ingen aning hur lång tid det kommer att ta.

Blir lite frustrerad

”Lite” frustrerad... Jag skulle eventuellt sitta inne om det hände mig 😅

Medlem

Ser att många gnäller på Webhallen men Inet har inte hanterat det speciellt mycket bättre. Fortfarande knäpptyst gällande min SE som bokades 11:e juni. De har inte skickat ut någon information till oss som förhandsbokat och svaren man får på kundtjänst ger inget som helst hopp om att få en ps5 inom snar framtid.

Sist jag kontaktade kundtjänst hade de inte fått någon leverans sedan december. De vet inte när de kan tänkas få in nästa leverans och vill inte ge vilken köplats man har. Känns just nu som inköparna tagit semester. Någon mer här som bokat från Inet och har samma upplevelse? All information gällande Inet och PS5 uppskattas!

Medlem

Verkar inte vara några extrema vinster längre på tradera för ps5 scalpers, tror dom borde ge upp snart. Kommer nog nya lottningar med jämna mellanrum på Elgiganten tex så folk som väntat ända till nu kan nog stå ut ett tag till och få en konsol med kvitto i sitt eget namn också= inget strul om nåt händer.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Express leverans av PS5 enligt sms från Elgiganten är imorgon, alltså måndag, Var igår på Elgiganten butik för köpa lite tillbehör och frågade om att få tillbaka betalt frakt kostnad, blev hänvisad att ringa till kundtjänst för det, de i butiken har noll koll på PS5 beställningar.

Inköp fråga: Jag har beats solo wireless 3 som koppas till tv via bluetooth, räcker dem för 3d ljud eller måste jag skaffa 3D Pulse sony? har hört att 3d tempest ljud är kompatibel med alla hörlurar.

Skriv svar