PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av alx242:

Man kan väl tänka sig att den marknaden är supermättad snart så att de får sälja, förhoppningsvis, till underpris så de går med förlust...

Det hade ju varit fantastiskt!
Helt klart ett svinaktigt beteende som de borde straffas för.

Medlem

De vore ju nice om de stämmer att de får in tusentals då kanske man har tur att kunna köpa en PS5. Har ett abstinens besvär inte spelat något sedan Nov då ja sålde min PRO

Skrivet av rangman_106:

Elgiganten sa nyss på deras youtube live att nästa vecka tisdag blir det uttlotning standard edition och dem sa att det är deras största leverans hittils inte hundratals utan tusentals 👍😀😀

Medlem
Skrivet av steelbeat:

De vore ju nice om de stämmer att de får in tusentals då kanske man har tur att kunna köpa en PS5. Har ett abstinens besvär inte spelat något sedan Nov då ja sålde min PRO

Det är sant kolla deras youtube

Medlem
Skrivet av Supermanbatman:

Jag har också fått mailet om v. 11-12. Men sen har dem fått in fler mini-ordrar eller liknande, allt är högst luddigt när jag pratat med dem. Men det där med buggen var det chefen som nämnde. Buggen hade anmälts för en månad sen till deras IT-avdelning men ingenting hade gjorts, det gällde min beställning och eventuellt fler lät det som.

Men har dem inte ringt dig? Beror kanske på vilket varuhus du ska hämta din på eller om du får den hemskickad men oavsett borde du fått din innan min. Ring och snoka lite, säg att du har fått reda på att folk som beställt efter redan fått sin.

Jag ringde dom igår, fick ett väldigt luddigt svar. Den ansvariga på lagret skulle maila mig om när jag kan vänta mig at få det. Tror inte att jag kommer få den snabbare tyvärr. Tror du är något på spåret där med bugget! Fick du ut ditt ps5 igår?

Skrivet av Hartrobert:

Jag ringde dom igår, fick ett väldigt luddigt svar. Den ansvariga på lagret skulle maila mig om när jag kan vänta mig at få det. Tror inte att jag kommer få den snabbare tyvärr. Tror du är något på spåret där med bugget! Fick du ut ditt ps5 igår?

Hej. Nej, dem har inte ens hört av sig trots att jag ringt och terroriserat dem... Enklaste sättet att få tag på MM verkar var att åka dit, synd att jag bor så långt borta.

Men gav dem dig ett liknande svar med ”buggen”? Vart är det du ska hämta din?

Medlem

Sändingen ifrån Elgiganten gaming verkar ovanligt lovande och deras resonemang kring att komma runt scalpers kändes iaf som bästa lösningen givet hur sjukt det fenomenet är. Man får göra ett försök på tisdag helt enkelt är redo att ge mig in i PS5-världen känner jag

Medlem

Ja verkligen har haft alla maskiner sedan commodore 64 fram tills nu aldrig varit me om något liknade.

Elgiganten tycker ja sköter de på snyggt sätt hoppas på femte gången nu då🙏

Har

Skrivet av alx242:

Sändingen ifrån Elgiganten gaming verkar ovanligt lovande och deras resonemang kring att komma runt scalpers kändes iaf som bästa lösningen givet hur sjukt det fenomenet är. Man får göra ett försök på tisdag helt enkelt är redo att ge mig in i PS5-världen känner jag

Medlem
Skrivet av alx242:

Sändingen ifrån Elgiganten gaming verkar ovanligt lovande och deras resonemang kring att komma runt scalpers kändes iaf som bästa lösningen givet hur sjukt det fenomenet är. Man får göra ett försök på tisdag helt enkelt är redo att ge mig in i PS5-världen känner jag

Vad sa dom om att de har för lösning? Jag hoppas ju de ex gallrar ut de som redan vunnit åtminstonde...

Medlem

Amazon.se har nu skickat mitt ps5 DE. Beställt 20 nov.

Medlem
Skrivet av roberth:

Vad sa dom om att de har för lösning? Jag hoppas ju de ex gallrar ut de som redan vunnit åtminstonde...

Jo bland annat gör de så. Men de synar alla beställningarna så att man inte ska kunna anmäla sig flera ggr. Om man missköter sig så blir man struken.

Själva ambitionen verkar vara just att ge alla lika villkor och att ”rätt” personer (dvs gamers som vill spela på prylarna) är de som skall få tag på apparaterna.

Medlem

Ja har frågat dom det och detta gör dom inte fick ja som svar.

Skrivet av roberth:

Vad sa dom om att de har för lösning? Jag hoppas ju de ex gallrar ut de som redan vunnit åtminstonde...

Medlem
Skrivet av Supermanbatman:

Hej. Nej, dem har inte ens hört av sig trots att jag ringt och terroriserat dem... Enklaste sättet att få tag på MM verkar var att åka dit, synd att jag bor så långt borta.

Men gav dem dig ett liknande svar med ”buggen”? Vart är det du ska hämta din?

Fy va tråkigt! Hoppas den kommer snart iallafall. Jag frågade om dom ens har kö system då det är så många som har redan fått sitt som har beställt efteråt. Fick ett luddigt svar ifrån MM ”det kan bli visa fel i systemet då andra kan få förre andra, så din borde komma snart om det är fallet”

De har inte hört av sig ännu, trots att jag skulle få mail ifrån dom samma dag.

Jag ska hämta ut den hos postandbud i Jönköping.

Skrivet av Hartrobert:

Fy va tråkigt! Hoppas den kommer snart iallafall. Jag frågade om dom ens har kö system då det är så många som har redan fått sitt som har beställt efteråt. Fick ett luddigt svar ifrån MM ”det kan bli visa fel i systemet då andra kan få förre andra, så din borde komma snart om det är fallet”

De har inte hört av sig ännu, trots att jag skulle få mail ifrån dom samma dag.

Jag ska hämta ut den hos postandbud i Jönköping.

Ring dem och va en jobbig jävel. Du ska ha nån form av kompensation, dem har ju själva sagt i mail att dem följer ett kö-system. Om du har råkat ut för samma ”bugg” som mig har dem vetat det i över en månad. Oavsett så borde vi få våra snart, men det är ju trist att vi ska få våra efter dem som faktiskt bokade efter oss...

Medlem
Skrivet av steelbeat:

Ja har frågat dom det och detta gör dom inte fick ja som svar.

Jasså, det var inte så jag tolkade vad jag hörde på streamen. Kanske hörde fel iförsig... du låter säker på det iaf

Medlem

Frågade på Instagram fick de som svar

Skrivet av alx242:

Jasså, det var inte så jag tolkade vad jag hörde på streamen. Kanske hörde fel iförsig... du låter säker på det iaf

Medlem

Vilken ps5 version har det släppts mest av tro, digital eller optic?

Medlem

Optisk är den dom gör mest av har ja läst

Skrivet av MorbidSwe:

Vilken ps5 version har det släppts mest av tro, digital eller optic?

Medlem
Skrivet av steelbeat:

Optisk är den dom gör mest av har ja läst

Hoppas det blir lite tryck på digital snart, då det är den versionen jag vill ha.

Medlem
Skrivet av MorbidSwe:

Hoppas det blir lite tryck på digital snart, då det är den versionen jag vill ha.

Elgiganten sa i deras skräpstream att på tisdag blir det utlottning på SE versionen och veckan efter DE versionen.

Gen
Medlem

Någon som vet hur mycket den optiska låter när man kikar på film?

Medlem
Skrivet av Gen:

Någon som vet hur mycket den optiska låter när man kikar på film?

Prövade köra in en dvd. Den låter som en dvd spelare på datorn. Men blev tyst när den läst in filmen eller en del av den. Mest lät den när skivan läses av då man hörde skivan spinna. Annars var den väldigt tyst. Min flickvän hörde inget heller. Kan tillägas att jag bara lyssnade någon minut. Hoppas det gav ett tillräckligt svar.

Medlem

Så tis gäller för eg utlottningen (håller tummarna) 😉

Medlem

Hur fungerar Elgigantens utlottning? Är det utlottning bland bokningar dom fått in sedan tidigare eller vad? Borde väl finnas tusen sedan innan?

Medlem

Vart anmäler man sig till EGs utlottning?

Medlem
Skrivet av BiffTannen:

Hur fungerar Elgigantens utlottning? Är det utlottning bland bokningar dom fått in sedan tidigare eller vad? Borde väl finnas tusen sedan innan?

Skrivet av Therant:

Vart anmäler man sig till EGs utlottning?

Dom går ut med en länk där man anmäler sig.
Håll ett öga på elgigantengaming's instagram.

Medlem
Skrivet av BLund14:

Dom går ut med en länk där man anmäler sig.
Håll ett öga på elgigantengaming's instagram.

I see, jag har inte Instagram, så någon vänlig själ kanske vill posta en länk till utlottningen när den dyker upp?

Gen
Medlem
Skrivet av Jaydee3:

Prövade köra in en dvd. Den låter som en dvd spelare på datorn. Men blev tyst när den läst in filmen eller en del av den. Mest lät den när skivan läses av då man hörde skivan spinna. Annars var den väldigt tyst. Min flickvän hörde inget heller. Kan tillägas att jag bara lyssnade någon minut. Hoppas det gav ett tillräckligt svar.

Tack så mkt.

Medlem

(Order 1/3)
Var: CDON
När: 28/11 2020
Modell: DE
Levererad: 29/11 2020
Kommentar: Beställd till mig själv

(Order 2/3)
Var: Amazon.se
När: 20/11 2020
Modell: DE
Levererad: 8/3 2021
Kommentar: Kompis 1 tog över den här beställningen, uthämtad idag hos ombud

(Order 3/3)
Var: CDON
När: 25/2 2021 (bekräftelsemail 13:13)
Modell: SE
Status: Förbokad, ej levererad)
Kommentar: Beställd åt kompis 2. Sen beställning, cdon säger att de betar av en kö löpande och att den ska levereras under Mars månad.

Medlem

Slut på 1min??
Jaja inte konstigt om köpknappen pingas vara sekund av bottar, enligt Elgiganten..

Skriv svar