Robot
Airport CEO

Tycoon-tolkning av flygplatser med snickarglädje, som inte riktigt är redo för start.

#airport-ceo, #apoapsis-studios


Medlem

Synd att det inte känns färdigt, har legat i min lista för släpp, men får vänta lite till nu då. Förhoppningsvis rullar det in lite pengar nu vid release så det kan fixas till i en 1.1 eller 1.2 patch innan man ger det en chans.

Finns det något "Pandemi" läge?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Redaktör
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Finns det något "Pandemi" läge?

Hela spelet ÄR ett pandemiläge: nåt att göra när du sitter hemma istället för att flyga till Kanarieholmarna.


signatur
Skrivet av Tomas Helenius:

Hela spelet ÄR ett pandemiläge: nåt att göra när du sitter hemma istället för att flyga till Kanarieholmarna.

Absolut!
Såg att det kunde börja brinna och undrar om det finns något annat? ("Läs: bomb/folk på banan/smugglare/Pandemi/Sjukdom etc.")


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Redaktör
Ponny
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Absolut!
Såg att det kunde börja brinna och undrar om det finns något annat? ("Läs: bomb/folk på banan/smugglare/Pandemi/Sjukdom etc.")

Det finns lite av olika slag. Bland de "passiva" hittar vi dyrare bränsle, globala kriser, väderkatastrofer (Evert?), signalfel, och annat det är svårt för spelaren att handskas med. Att ha gott om pengar är alltid en bra grej. Sedan finns sådana som redan har "hänt" när du blir medveten om dom. Ett plan kan exempelvis ha råkat få med sig något "farligt" ombord, och då kan det bli böter och sänkt anseende.

Mer handfasta är t.ex. nödlandningar. Det finns en rad olika, som akut sjukdomsfall ombord, motorfel och så vidare. Detsamma gäller starter då fjäderfän kan ställa till det. Man kan bygga anläggningar som hjälper mot just sådant. Det finns lite mindre "katastrofiga" katastrofer, men det är kul att gå in i spelet utan att veta för mycket. En flygplats är en jäkla koloss, men ekosystemet kan vara sårbart.

Man kan även välja svårighetsgrad och där påverkas just nödlägen.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Kul att spelet verkar ha steamwork stöd
https://steamcommunity.com/app/673610/workshop/


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Det finns lite av olika slag. Bland de "passiva" hittar vi dyrare bränsle, globala kriser, väderkatastrofer (Evert?), signalfel, och annat det är svårt för spelaren att handskas med. Att ha gott om pengar är alltid en bra grej. Sedan finns sådana som redan har "hänt" när du blir medveten om dom. Ett plan kan exempelvis ha råkat få med sig något "farligt" ombord, och då kan det bli böter och sänkt anseende.

Mer handfasta är t.ex. nödlandningar. Det finns en rad olika, som akut sjukdomsfall ombord, motorfel och så vidare. Detsamma gäller starter då fjäderfän kan ställa till det. Man kan bygga anläggningar som hjälper mot just sådant. Det finns lite mindre "katastrofiga" katastrofer, men det är kul att gå in i spelet utan att veta för mycket. En flygplats är en jäkla koloss, men ekosystemet kan vara sårbart.

Man kan även välja svårighetsgrad och där påverkas just nödlägen.

Tack!


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Haha charmigt litet spel! Ja detta är ju enda flyget vi kan göra i nuläget.

Medlem

Ser lovande ut

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Kul att spelet verkar ha steamwork stöd
https://steamcommunity.com/app/673610/workshop/

Just det som gör dessa spel riktigt kul! då dom inte har licenser för riktiga flygplan osv. Så gör communityn det via steamworks LOVE IT!

Medlem

Det här i princip mitt jobb i verkligheten, så nej tack till att komma hem och fortsätta arbetet obetalt.

//LD

Redaktör
Skrivet av Lord Darkness:

Det här i princip mitt jobb i verkligheten, så nej tack till att komma hem och fortsätta arbetet obetalt.

//LD

Hör du mig klaga på att jag spelat Valheim med kompisar i afton? Va, va!

Nä, men du kanske kan se spelet som en backup plan om pandemin stökar till det ännu värre för flyget. Hålla dig i form.


signatur
Medlem

Jag har faktiskt mer att göra efter pandemin, men jag jobbar i huvudsak med fraktflyg. Jag har kvar alla arbetsuppgifter från innan, plus alla extra som tillkommit efter. Men tack för omtanken!

Jag har ofta funderat på det där för er speljournalister. Det låter ju som ett drömjobb för många kan jag tro. Men jag har själv i huvudsak två intressen; musik och foto. Jag har arbetat med båda och inte bara var det sämre betalt än motsvarande annan jobb, jag har heller aldrig haft så lite intresse i min hobby som under dom åren jag jobbade med det. Tog flera år att komma tillbaka till det efter att jag slutat. För mig är det bättre att jobba med något annat tråkigt (gärna välbetalt, hehe) och låta hobby vara hobby.

//LD

Redaktör
Skrivet av Lord Darkness:

Jag har faktiskt mer att göra efter pandemin, men jag jobbar i huvudsak med fraktflyg. Jag har kvar alla arbetsuppgifter från innan, plus alla extra som tillkommit efter. Men tack för omtanken!

Jag har ofta funderat på det där för er speljournalister. Det låter ju som ett drömjobb för många kan jag tro. Men jag har själv i huvudsak två intressen; musik och foto. Jag har arbetat med båda och inte bara var det sämre betalt än motsvarande annan jobb, jag har heller aldrig haft så lite intresse i min hobby som under dom åren jag jobbade med det. Tog flera år att komma tillbaka till det efter att jag slutat. För mig är det bättre att jobba med något annat tråkigt (gärna välbetalt, hehe) och låta hobby vara hobby.

//LD

Skönt. På lunchpromenaden nyligen träffade jag en man som just gått i pension efter att ha varit flygmeck på Arlanda i 40 år. Han lät rätt nöjd över timingen på sin pensionering.

Fattar vad du menar. Det funkar bra med spel, känns inte som jobb eller tvång (vilket böcker gjorde när jag pluggade - jag fick svårare att njuta av skönlitteratur efter det). Varför vet jag inte, men jag har ingen lust att recensera musik - den risken tar jag inte. Men som redaktör gör man mycket annat än att recensera också.

Min fru berättade en gång för en ny, ung kollega vad jag jobbade med. "Åh, drömjobbet!" tyckte han, men hon svarade att jag gör annat än att spela hela dagarna. Han: "Tyst, förstör inte den här drömmen för mig!"

Oj, förlåt för massa off-topic.


signatur
Frilansare

Titeln kan vara det torraste jag sett, men ändå fasligt lockande!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Joakim Bennet:

Titeln kan vara det torraste jag sett, men ändå fasligt lockande!

Men den är i alla fall koncis och relevant! En annan får epileptiska anfall när man läser speltitlar som "The Dungeon of Naheulbeuk: The Amulet of Chaos".

Medlem

Att driva en flygplats krävs ett enormt lagarbete. Där resurserna styrs efter vädret. (mindre flygplats)

Inte fasen är man vaken eller vacker 03.35 då det är dags att käka frukost... men vid 05.00 ute på rullbana under ett snöfall, eller vid bankontroll i soluppgången under en alldeles tyst morgon... Mja, det är liksom blinka lilla stjärna inombords i form av njutning.

Sammanhållningen och drivet ute på en flygplats, lever på att vi får i oss kaffe. o/

1
Skriv svar