Systemkraven för Resident Evil Village släppta

Robot
Systemkraven för Resident Evil Village släppta
Medlem

Vi får väl se, sitter på ett 1080 och en i7-6700 och hoppas på att kunna spela i över 60 FPS på hyfsat höga inställningar. De senaste spelen gjorda i RE Engine har iaf flutit på riktigt fint på min dator. I värsta fall blir det refund och köp på PS5:an istället.

Medlem

Datorn kommer klara av det lätt, men frågan e om man inte ska köpa det till PS5'an istället så man får lira det på större "skärm" än den man har till datorn..

Medlem

Kanske man klara 1440p/60fps med RT på ett 2080S.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Lätt tömde precis kontot för en fet dator! Dock blir det köp till Xboxen för min del iaf har alltid föredragit att spela på konsol! Vanesak antagligen😆

Medlem

Yayy så stor RE nörd att jag har umbrella Corp tatuering på halsen, men sitter bara på 970 gtx

Medlem

Inga problem att köra 4k 60fps


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Tänker tillbaka till 2004 då man läste att det nya "GeForce 6800 Ultra" gav "full" fps för lanseringstitlar som Half-Life 2 med max inställningar.

https://www.anandtech.com/show/1546/10 "Head to Head: ATI Radeon X800 XT vs. NVIDIA GeForce 6800 Ultra"

Men bra, då får mitt tretti-nittio något vettigt till att göra i maj.

Förresten, undrar om majnare kommer sluta majna i maj (pun intended) när Village släpps...


signatur

https://www.levelstars.se
Testa 3D-spelet Dial Pilot om du har smartklocka! =)
Kort trailer: https://youtu.be/7RiqqBg3or8

Medlem

Kanske ska läggas till i nyheten att det även släpps på stadia med samma erbjudande som till cyberpunk 2077 där en stadia premium edition medföljer. Samtidigt släpps även RE7 på stadia

https://community.stadia.com/t5/Stadia-Community-Blog/Residen...

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Vi får väl se, sitter på ett 1080 och en i7-6700 och hoppas på att kunna spela i över 60 FPS på hyfsat höga inställningar. De senaste spelen gjorda i RE Engine har iaf flutit på riktigt fint på min dator. I värsta fall blir det refund och köp på PS5:an istället.

Sitter nästan på samma. i7 6700k, GTX 1070, 32Gb DDR4. Så det lär bli de flesta i höga inställningar @ 1080p upplösning. Jag gillar Capcoms RE Engine som verkar vara bra optimerad. Senaste 3 spelen har rullat på stabilt och sett riktigt vackert ut.

Ska bli fantastiskt att få utforska det stora mörka atmosfäriska slottet i öst Europa. Detta kommer bli en höjdare utan tvekan.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Sitter på ett 6800 så jag lär väl vara ganska nära 60fps också 🙄 men har inte bestämt mig om det blir ps5 eller pc.

Medlem

Spelar man på Stadia behöver man inte kasta ut flertalet tusenlappar för att spela i 4K.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Pcmartinzzon:

Yayy så stor RE nörd att jag har umbrella Corp tatuering på halsen, men sitter bara på 970 gtx

Du kan köpa 3st konsoler för priset av en dator som klarar spelet 4k@60


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Du kan köpa 3st konsoler för priset av en dator som klarar spelet 4k@60

Eller ca 12 års prenumeration på Google stadia för att spela det i 4k.

Juat nu kan man köpa spelet och få premier paketet (handkontroll plus chromecast ultra) för 749 kr. Ungefär 5% av kostnaden för en speldator eller 15% av en spelkonsol.

Har haft stadia sedan november och det har fungerat utmärkt. De problem som jag har haft har berott på mitt egna nätverk.

Ex cyberpunk och rdr2 fungerar utmärkt på stadia, spel som jag aldrig skulle ens kunna tänka mig spela på min 10+ år gamla dator.

Edit: länk till premier promotion https://stadia.google.com/games/resident-evil-village?hl=en

NuZ
Testpilot
Skrivet av schill:

Eller ca 12 års prenumeration på Google stadia för att spela det i 4k.

Juat nu kan man köpa spelet och få premier paketet (handkontroll plus chromecast ultra) för 749 kr. Ungefär 5% av kostnaden för en speldator eller 15% av en spelkonsol.

Har haft stadia sedan november och det har fungerat utmärkt. De problem som jag har haft har berott på mitt egna nätverk.

Ex cyberpunk och rdr2 fungerar utmärkt på stadia, spel som jag aldrig skulle ens kunna tänka mig spela på min 10+ år gamla dator.

Edit: länk till premier promotion https://stadia.google.com/games/resident-evil-village?hl=en

Ja Stadia är fränt


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av schill:

Just nu kan man köpa spelet och få premier paketet (handkontroll plus chromecast ultra) för 749 kr. Ungefär 5% av kostnaden för en speldator eller 15% av en spelkonsol.
Edit: länk till premier promotion https://stadia.google.com/games/resident-evil-village?hl=en

Är det som Cyberpunk2077 deal att man får behålla spelet också och kan spela 1080/30 gratis senare? Då är det en trevlig deal

Medlem
Skrivet av Najkan:

Är det som Cyberpunk2077 deal att man får behålla spelet också och kan spela 1080/30 gratis senare? Då är det en trevlig deal

Yes det får man. Alla spel som du köper får du behålla. För att spela med 4k hdr och 5.1 ljud så behöver man en Pro prenumeration.
Alla Pro spel som man hämtar under Pro prenumerationen kan endast spela med en prenumeration, men de finns kvar när man återkommer.

Om man är osäker på Stadia så kommer resident evil 7 till pro den 1a April. Första månaden är kostnadsfri och man kan avsluta den när man vill.

Jag kan verkligen rekommendera Stadia Handkontrollen, den fungerar utmärkt till stadia, speciellt till ccu. Och den fungerar utmärkt till andra spel som finns utanför stadia. Dock så behöver man använda den trådad för att det ska fungera.

Medlem
Skrivet av schill:

Yes det får man. Alla spel som du köper får du behålla. För att spela med 4k hdr och 5.1 ljud så behöver man en Pro prenumeration.
Alla Pro spel som man hämtar under Pro prenumerationen kan endast spela med en prenumeration, men de finns kvar när man återkommer.

Om man är osäker på Stadia så kommer resident evil 7 till pro den 1a April. Första månaden är kostnadsfri och man kan avsluta den när man vill.

Jag kan verkligen rekommendera Stadia Handkontrollen, den fungerar utmärkt till stadia, speciellt till ccu. Och den fungerar utmärkt till andra spel som finns utanför stadia. Dock så behöver man använda den trådad för att det ska fungera.

Då ska jag boka upp mig nu lite snyn att man har en bra dator men å andra sidan lär man kanske aldrig behöva betala för en pc igen

Medlem
Skrivet av Najkan:

Då ska jag boka upp mig nu lite snyn att man har en bra dator men å andra sidan lär man kanske aldrig behöva betala för en pc igen

Fördelen är att du kan spela överallt där du har tillgång till internet och chrome. Tvn, mobilen, datorn, surfplatta, tesla, kylskåpet, you name it.

Nackdelen är att du måste alltid ha tillgång till nätet för att spela.

1
Skriv svar