PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Så vad är senaste datumstatusen hos svenska handlare? September för Webhallen och maj för Komplett?

Fortfarande 3:e maj på Komplett

Medlem
Skrivet av MasonDixon:

Det var inget jättedåligt pris. Ungefär 500-550:- dyrare om man räknar in att man fick en extra handkontroll. Sedan fick man 350:- rabatt på nästa köp. Jag var nära ett köp, hade de haft ps5-spel att köpa så hade jag kanske slagit till. Med rabatten blev det bara ett par hundralappar över normalpris för konsol, extra handkontroll och ett spel. Det är ju ändå minimum vad man behöver köpa tänker jag.

Alright, men då är det ju ändå en okej deal. Trodde det bara var för baskonsolen.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Hämtade just ut min PS5 från Telia, så nu lämnar jag den här tråden och hoppas att ni övriga också får tag på en konsoll för eller senare Åter igen tack för tipset till den som tipsade om Telia!

/ LordDaimos

Medlem

Kan som andra rekommendera Distill.io. Fanns xsx i lager hos Mediamarkt under ca 40 min igår och tack vare distill lyckades jag köpa en. Hämtade ut idag och äntligen är jakten över

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

Hämtade just ut min PS5 från Telia, så nu lämnar jag den här tråden och hoppas att ni övriga också får tag på en konsoll för eller senare Åter igen tack för tipset till den som tipsade om Telia!

/ LordDaimos

Kul att fler och fler får sina konsoler!
Fick hem min förra året, men fortsätter ändå att följa den här spännande tråden som fylls på med glädje blandat med frustration.

Medlem

Har bestämt mig för att byta ut min ps5 mot en Xbox SX. Hur är det med leveranser av dessa? Är det värt att betala 500 kr extra för en begagnad (fast ny), eller kommer leveranserna tätare än för PS5? Vart bör man isåfall beställa för att få en så fort som möjligt?

Medlem
Skrivet av PatrikmedP:

Har bestämt mig för att byta ut min ps5 mot en Xbox SX. Hur är det med leveranser av dessa? Är det värt att betala 500 kr extra för en begagnad (fast ny), eller kommer leveranserna tätare än för PS5? Vart bör man isåfall beställa för att få en så fort som möjligt?

Elgiganten brukar ha xbox i hyllorna. Håll utkik där

Medlem
Skrivet av PatrikmedP:

Har bestämt mig för att byta ut min ps5 mot en Xbox SX. Hur är det med leveranser av dessa? Är det värt att betala 500 kr extra för en begagnad (fast ny), eller kommer leveranserna tätare än för PS5? Vart bör man isåfall beställa för att få en så fort som möjligt?

Tips, kör distill i chrome och sätt bevakning på ex mediamarkt, elgiganten m.m så bör du kunna få tag på en från dem rätt snart. Tog mig deygt en vecka få tag på en..

Medlem
Skrivet av Jaydee3:

Elgiganten brukar ha xbox i hyllorna. Håll utkik där

Elgiganten får in nästa leverans av Xbox 4e maj. När jag köpte min tog det dem ca 1 vecka att sälja slut. Så ja det verkar inte vara som de där galna Ps5 försäljningarna...

Medlem
Xbox series x i lager hos POWER

Beställde en Xbox series x hos POXER idag, få i lager så skynda.

Inaktiv

Sony är visst den mest säljande enheten någonsin under sin korta levnadstids hittills. Förutom att det är en grym enhet undrar man hur mycket hetsen kring att få tag i en enhet inverkar på det. Fast måste ju ändå ha kommit ut en hel del för att ta det rekordet.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av PatrikmedP:

Har bestämt mig för att byta ut min ps5 mot en Xbox SX. Hur är det med leveranser av dessa? Är det värt att betala 500 kr extra för en begagnad (fast ny), eller kommer leveranserna tätare än för PS5? Vart bör man isåfall beställa för att få en så fort som möjligt?

Då blir man ju lite nyfiken på orsaken

Skrivet av anon_176162:

Sony är visst den mest säljande enheten någonsin under sin korta levnadstids hittills. Förutom att det är en grym enhet undrar man hur mycket hetsen kring att få tag i en enhet inverkar på det. Fast måste ju ändå ha kommit ut en hel del för att ta det rekordet.

Sony gick tidigare ut med att de har sålt lika många PS5 som PS4 under motsvarande period så det är helt klart efterfrågan som är bananas denna gång.


signatur
Medlem
Skrivet av Kaskar:

Fortfarande 3:e maj på Komplett

Min står också på 3:e maj. Beställt kring 10 augusti. Lyckats hålla mig från att fråga om status sen i februari nu så det är senaste leveransprognosen för min beställning

Medlem
Skrivet av Radwick:

Min står också på 3:e maj. Beställt kring 10 augusti. Lyckats hålla mig från att fråga om status sen i februari nu så det är senaste leveransprognosen för min beställning

det va en som fick förra veckan som beställde från komplett i maj så dem ligger där någonstans

Medlem
Skrivet av Radwick:

Min står också på 3:e maj. Beställt kring 10 augusti. Lyckats hålla mig från att fråga om status sen i februari nu så det är senaste leveransprognosen för min beställning

Jag gnällde lite på deras Facebook-sida.
Så 3:e maj är väl 2022 för mig...

Medlem
Skrivet av rangman_106:

det va en som fick förra veckan som beställde från komplett i maj så dem ligger där någonstans

Jag har en beställning 3:e juni från Komplett, så det är i slutet av maj de ligger på.

Skägg.
10 Chambers

CDON kränger just nu Xbox Series S för 3090 kr om du är inloggad och använder koden april18sunday, inte så pjåkigt!

https://cdon.se/spel/xbox-series-s-54780958


signatur
Avstängd
Skrivet av Mox+:

Jag har en beställning 3:e juni från Komplett, så det är i slutet av maj de ligger på.

Japp jag beställde 26e maj från komplett och fick för två veckor sen ca.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Billigare än en nintendo swich men 10 gånger kraftigare

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Billigare än en nintendo swich men 10 gånger kraftigare

Båda har sina exklusiva spel, är själv mer sugen på en switch då jag redan har en relativt ok pc.
Går dock inte att förneka att 3 lax för den hårdvaran får ses som prisvärd.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Kaskar:

Jag gnällde lite på deras Facebook-sida.
Så 3:e maj är väl 2022 för mig...

Du får be ångerbön fram till maj och se om det hjälper

Medlem

Själv har man lite tröttnat på situationen, den är ju som den är och inte något att vara bitter över

Men känner personligen ett sug nu att vänta in någon tuff limited edition, för t.ex nästa God of War eller Final Fantasy
Jag är inte någon som köper in och har flera Ps5or ståendes, har fortfarande min original PS4a inköpt via Amazon.fr!

Medlem

Följer också tråden mest av nyfikenhet då jag fick förmånen att få hämta ut en PS5a på releasedagen.

Medlem

Elgiganten verkar ha tidigarelagt sin lagerstatus för Series X med en vecka. Kommer 28 april nu.
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/xbox-kons...

Medlem
Skrivet av Kago1316:

Elgiganten verkar ha tidigarelagt sin lagerstatus för Series X med en vecka. Kommer 28 april nu.
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/xbox-kons...

Brukar det gå att boka i förväg i butik eller är det köpa online på lagerdagen som gäller?

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Brukar det gå att boka i förväg i butik eller är det köpa online på lagerdagen som gäller?

Senast så gick det inte att boka i förväg.

Medlem
Skrivet av Kago1316:

Elgiganten verkar ha tidigarelagt sin lagerstatus för Series X med en vecka. Kommer 28 april nu.
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/xbox-kons...

Och nu är det ändrat till 25:e maj. 🤣

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Och nu är det ändrat till 25:e maj. 🤣

Alltså vad fan ....

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Och nu är det ändrat till 25:e maj. 🤣

Men varför ens skriva ett datum om de ändrar det flera gånger åt olika håll inom loppet av en vecka?

Medlem

De släppte precis på power.se om man är medlem

https://www.power.se/gaming/playstation/playstation-konsoler/...

6737:- så får man med en extra handkontroll

Skriv svar