Metal Gear! Silent Hill! Konami ska outsourca sina varumärken

Robot
Metal Gear! Silent Hill! Konami ska outsourca sina varumärken

Konami gläntar på dörren till sina framtidsplaner.

#castlevania, #konami, #metal-gear, #silent-hill


Medlem

Jag hoppas, hoppas, hoppas de outsourcear Metal Gear till Kojima Studios, så man kan få se en rättfärdigad uppföljare/spel inom Metal Gear universumet!

Medlem

Jag är girig. Jag vill ha tillbaka alla föreslagna titlar.

SoL
Medlem

Nu har kojima och del toro chansen att göra silent hill igen! Bara microsoft håller sig borta

Medlem

Jag vill helst ha tillbaka Silent Hill serien i ny fet grafik. Mumma!. Även Metal Gear Solid serien önskas givetvis tillbaka. För bra spelserier för att ligga vilandes.

PES serien lär sälja sämre o sämre när de förlorade Champions League och Europa League till EA Sports FiFA serie. De behöver nog verkligen outsource dessa kultserier.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

MGS känner jag mig rätt klar med efter femman, men ett Castlevania soulslike vore galet. Blev pepp efter Netflixserien.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Silent Hill. Men det är också ett av de svåraste varumärken jag kan tänka mig för en studio att ta över. Det krävs en så speciell känsla för att det ska lyckas. Silent Hill är unikt pga av hur alla komponenter tillsammans skapar den där vrickade psykologiska mardrömmen, som det i bästa fall är, vilket nog är kopplat till kulturen (Japan) och Keiichiro Toyama's konstnärliga touch. Svårt att hitta rätt där!

Medlem

MGS V är bland de bästa spelen jag spelat. Så otroligt väl-optimerat och bra tryck i all action!

Medlem

Jag hoppas istället på att Konami säljer ut IP:na istället.
Jag tvekar på att de som lämnat företaget vill ha affärer att göra med Konami igen.

Skulle någon annan person göra Castlevania, Silent Hill eller Metal Gear så skulle det också bli något helt annat än tidigare spel. På gott och ont. Mest på ont, vill jag tro.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Umi
Medlem

Kanske man slipper skit som MGS: Survive hädanefter

Medlem

Silent Hill: Origins, Shattered Memories, Homecoming och Downpour är utvecklade av andra studios och tyvärr har det gjort hela serien sämre. Jag vet inte om det kommer bli en hit att göra likadant med Metal Gear.

Det känns spontant som om Konami borde gå i pension istället.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

NuZ
Testpilot

Hoppas MS önskar göra ett Castlevania eller Metal Gear/Metal Gear Solid reboot. Skulle vara sweet dag 1 på game pass


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Jag är ett sådan fan av metal gear. Skulle vilja se remake av de två först till MSX2. De är viktiga spel, men de är antika när det kommer till hur de spelar och är viktiga för storyn.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Suikoden alla dagar i veckan!

Sony borde ha sig ett vänskapligt snack med Konami om Suikoden I o II så länge o hosta upp dem på playstation now och sedan får man gärna göra ett sprillans nytt Suikoden också


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

NuZ
Testpilot
Skrivet av MacNille:

Jag är ett sådan fan av metal gear. Skulle vilja se remake av de två först till MSX2. De är viktiga spel, men de är antika när det kommer till hur de spelar och är viktiga för storyn.

Håller med och att spela det och Snakes revange emulerade är inte riktigt samma sak nu som det var då. Skulle vara fett med en redigt bra gjord reboot med hög budget som jag skrev tidigare


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av SunShine:

Suikoden alla dagar i veckan!

Sony borde ha sig ett vänskapligt snack med Konami om Suikoden I o II så länge o hosta upp dem på playstation now och sedan får man gärna göra ett sprillans nytt Suikoden också

https://www.kickstarter.com/projects/rabbitandbearstudios/eiy...

Från Suikoden utvecklare.

Medlem

Det enda jag vill se från Konami är en Suikoden-samling till PS4 med dom fem huvudspelen och Tactics.

Medlem

Ah grymt! Tack för länk


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Skulle pissa ner mig av lycka om kojima och del toro gjorde silent hills igen!

Medlem
Skrivet av Pettor:

Silent Hill. Men det är också ett av de svåraste varumärken jag kan tänka mig för en studio att ta över. Det krävs en så speciell känsla för att det ska lyckas. Silent Hill är unikt pga av hur alla komponenter tillsammans skapar den där vrickade psykologiska mardrömmen, som det i bästa fall är, vilket nog är kopplat till kulturen (Japan) och Keiichiro Toyama's konstnärliga touch. Svårt att hitta rätt där!

SadSquare Studios som släppte mästerverket (Visage) i höstas skulle jag kunna tänka mig göra ett Silencios Hill. Den utvecklaren är ruggigt talangfulla och (Visage) blev en ruggig otäck mardröm till spel. In a good way!!
Däremot är studion kanske lite för liten för att göra ett Silent Hill spel. Jag vet inte.. De skulle kanske kunna anställa flera spelskapare och få in lite finansiärer till ett sånt projekt. Skulle vara mycket intressant att se resultatet av det.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Metal Gear kommer aldrig bli sig likt utan Kojima tyvärr..

Skribent
Skrivet av Arzei:

MGS känner jag mig rätt klar med efter femman, men ett Castlevania soulslike vore galet. Blev pepp efter Netflixserien.

FromSoftware har ju redan stilen i Bloodborne, jag tror de skulle kunna göra ett awesome Castlevania.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av PontusT:

Metal Gear kommer aldrig bli sig likt utan Kojima tyvärr..

Jag tror andra kan göra ett MG-spel med bra gameplay. Kanske till och med bättre då jag tex ansett att Splinter Cell varit ett bättre stealthspel rent spelmekaniskt. Men Kojima är ju speciell i sitt sätt och skriva och regissera, vilket är unikt för MG-serien och det kommer saknas utan honom.


signatur

"Writer and Fighter"

ZF
Medlem

Hört från en säker källa att Liseberg har lagt bud på Silent Hill.

Inaktiv
Skrivet av Shamanfox:

Jag hoppas, hoppas, hoppas de outsourcear Metal Gear till Kojima Studios, så man kan få se en rättfärdigad uppföljare/spel inom Metal Gear universumet!

Ja, istället för att hyra ut så borde Konami sälja den spelserien till Kojima Studios.

Undrar hur det går för Konami annars. Tänkte om det går väldigt dåligt så kanske Konami tillslut går i konkurs och då finns det ju en chans för Kojima Studios att köpa loss Metal Gear rättigheterna.

1
Skriv svar