Tre remasters på gång hos GTA-moderskeppet Take-Two

Robot
Tre remasters på gång hos GTA-moderskeppet Take-Two

Kanske Får pc-spelare ÄNTLIGEN köra Red Dead Redemption...

#gta, #red-dead-redemption, #take-two, #xcom


Medlem

Red dead redemption 1 med rdr2 grafik. Mumma.

Medlem

Måste väl vara RDR remake på ingång? Kan även tänka mig Bioshock är något många skulle vilja se en remake på.

Medlem

Sluta göra remakes, och gör nya spel istället!

Medlem

Chansen är att två av dem är Vice City och San Andreas
Varför?
Take Two var extremt kåta på att försöka ta ner reVC, dom lyckades men github återställde projektet.

https://github.com/GTAmodding/re3/tree/miami
https://github.com/GTAmodding/re3


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Hade gärna spelat igenom RDR och GTA 4 igen med modern grafik på konsol.

Skrivet av Therant:

Sluta göra remakes, och gör nya spel istället!

Det görs jättemånga nya spel hela tiden. Sluta fokusera på remakes så ska du se att du hittar många guldkorn


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Therant:

Sluta göra remakes, och gör nya spel istället!

Teamet som gör remakes =! Teamet som gör nya spel.

Man kan faktiskt ha flera teams dedikerad på olika saker. Man behöver inte ha 1000 nya spel per år, för ingen kommer hinna gå igenom alla nya spel. Om man inte gillar remakes eller remasters, köp dem inte. Pengarna dikterar.

Medlem

Åhhh.. Ännu fler re-masters.. kon dom mjölkar måtte vara ganska tunn vid det här laget.. som om dom inte har pengar nog..

Medlem

Tror inte på Bioshock. dom släppte ju uppgraderingen på dom 3 spelen till xbox one x för inte så jättelängesen. Men vem vet, detta är ju företaget som släppt/släpper samma spel på 3 olika generationer.

Blir spännande att se vilka spel det blir.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Jag hade gärna sett Vice City och GTA 3 i modern tappning.

Skrivet av onliner72:

Åhhh.. Ännu fler re-makes.. kon dom mjölkar måtte vara ganska tunn vid det här laget.. som om dom inte har pengar nog..

Det är pengar som styr oavsett om de gör nya spel eller re-makes/remasters av äldre. Det är lite samma grej när man släpper femtioelva uppföljare på vissa spel, men väldigt få klagar på det. 24 stycken Assassin's Creed, varav 12 är spin-offs.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Stor skillnad på remakes och remasters


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Snälla Gud..... Ge mig "GTA 4: Remastered"

Helst total remake men det sker aldrig. Vill så gärna kunna spela det på dagens konsoler PlayStation 5 eller PS4. Älskar den tyngre magiska fysiken i spelet. Pure work of art!

Skrivet av Oakenborn:

Hade gärna spelat igenom RDR och GTA 4 igen med modern grafik på konsol.

Det görs jättemånga nya spel hela tiden. Sluta fokusera på remakes så ska du se att du hittar många guldkorn

Jag hade gråtit av lycka om det kom en remake av mästerverket GTA4. Tar gärna en remaster av spelet även. Skulle vilja kunna lira spelet på PlayStation 4 och PlayStation 5. För att kunna sälja iväg min gamla PlayStation 3 dit jag äger spelet på konsol. Känns onödigt att äga PS3 för 1 spel i stort sett.

Skrivet av YmerXE:

Tror inte på Bioshock. dom släppte ju uppgraderingen på dom 3 spelen till xbox one x för inte så jättelängesen. Men vem vet, detta är ju företaget som släppt/släpper samma spel på 3 olika generationer.

Blir spännande att se vilka spel det blir.

BioShock remastern var inget att hänga i julgranen direkt. Väldigt lite putsning gjord tyvärr.

Skrivet av marsson90:

Stor skillnad på remakes och remasters

Exactamente. Hehe, man får alltid förklara skillnaden i forumet massor av gånger per år.
__________________________________________________________________________
*** För de som inte vet är remake helt omarbetat och uppbyggd från grunden så att grafiken är i dagens mått. Remaster är en mindre finputsning av spelet. Lite bättre grafik. Sedan har du ActiVisions egna stämpel "Remaster Plus" som nästan känns som en total remake av spelet. Väldigt bra restaurerat.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Rdr

Jag tror att det är många singleplayers som missat (saknat) New Austin i Red Dead Redemption 2, så jag hoppas verkligen att en tillhörande RDR1 remake är under utveckling hos Rockstar. Det skulle bli en grym efterepilog på RDR2 😁

Medlem

Snälla ge mig Max Payne!

Avstängd

Det ska väl i alla fall komma en nextgen uppdatering till rdr2 enligt någon CO på rockstar. Men det är först efter det kommit en till GTA 5.


signatur

PS5 och inget annat.

Max Payne+Max Payne 2
Vice City
Red Dead Redemption

Medlem

GTAIV, Red Dead Redemption och Max Payne 3 tack.

Medlem

R* Table Tennis!!! Förbannat bra spel!

Medlem
Skrivet av Jozo:

R* Table Tennis!!! Förbannat bra spel!

Word! Har faktiskt 2 kopior på Xbox 360 ifall det händer någonting med den ena. 🙂

PS Det enda som slår det är Eleven Table Tennis VR. Här är en "bekant" som spelar det 🙂:
Eleven Table Tennis VR

Gnällkuk
Skrivet av Godofcheese:

Chansen är att två av dem är Vice City och San Andreas
Varför?
Take Two var extremt kåta på att försöka ta ner reVC, dom lyckades men github återställde projektet.

https://github.com/GTAmodding/re3/tree/miami
https://github.com/GTAmodding/re3

De enda två jag vill ha remake på!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Det görs jättemånga nya spel hela tiden. Sluta fokusera på remakes så ska du se att du hittar många guldkorn

Skrivet av Shamanfox:

Teamet som gör remakes =! Teamet som gör nya spel.

Man kan faktiskt ha flera teams dedikerad på olika saker. Man behöver inte ha 1000 nya spel per år, för ingen kommer hinna gå igenom alla nya spel. Om man inte gillar remakes eller remasters, köp dem inte. Pengarna dikterar.

Jag varken köper eller spelar remakes.
Och jag har inte köpt ett enda nytt spel i år. Så nej, det släpps tydligen inte så många nya spel som det skulle kunna göra. Om pengarna skulle läggas på att utveckla nya och fräscha titlar skulle det nog bli mer intressant. Men vad vet jag.

Medlem

GTA Vice City, GTA San Andreas och GTA 4, även GTA 3 finns ju annars att köpa billigt på steam. Om det nu inte är grafiken man är ute efter så är det ju något som borde fungera. Även om det förstås är lite kittlande att kanske kunna spela dessa spel på PS5 i framtiden men nja.

RDR1 hade varit roligast att köra igen även om jag kanske skulle bli kräsen då man vill spela i den "riktiga" världen som ändå existerar i RDR2. Jag tror att remaster kan vara kul i dessa spel om det verkligen vill ge något.

Medlem

Max payne 1 är det enda jag hoppas på, snälla

Medlem
Skrivet av Therant:

Jag varken köper eller spelar remakes.
Och jag har inte köpt ett enda nytt spel i år. Så nej, det släpps tydligen inte så många nya spel som det skulle kunna göra. Om pengarna skulle läggas på att utveckla nya och fräscha titlar skulle det nog bli mer intressant. Men vad vet jag.

Värt att anmärka på här:

DU har inte köpt några nya spel i år. Betyder inte att nya spel inte görs, bara att du inte köpt någon.

Remasters/Remakes har sin plats, och finns massor av människor som gillar det. Av olika skäl kan det bero på att originalet inte längre går att spela (inkompatibelt med operativsystem t.ex), eller att man helt enkelt vill köra sina kära klassiker i modern skrud och med full användning av sin nyare hårdvara.

Och som tidigare nämnt, dom personer som eventuellt jobbar på remakes till gamla spel hos Take Two, är inte samma personer som eventuellt jobbar på nya spel hos Rockstar. Säger sig självt.

EDIT: Efter snabb Google sök hittar man följande listor på spel som antingen redan släppts 2021, kommer släppas 2021 eller inom närmaste framtiden. Nej nej, inga nya spel har gjorts överhuvudtaget. /sarkasm

https://www.gameinformer.com/2021

https://www.ign.com/articles/video-game-release-dates-ps4-ps5...


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Therant:

Jag varken köper eller spelar remakes.
Och jag har inte köpt ett enda nytt spel i år. Så nej, det släpps tydligen inte så många nya spel som det skulle kunna göra. Om pengarna skulle läggas på att utveckla nya och fräscha titlar skulle det nog bli mer intressant. Men vad vet jag.

Fast då är inte problemet att det skapas remakes/remasters, problemet är att du är för kräsen. Det har släppts många bra spel i år för alla diverse platformar.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Fast då är inte problemet att det skapas remakes/remasters, problemet är att du är för kräsen. Det har släppts många bra spel i år för alla diverse platformar.

Kul att du finner detta år givande på spelfronten. Det gör inte jag. Jag tycker även utvecklare lägger alldeles för mycket av sina resurser fel, på gammal skåpmat. Ska du försöka övertyga mig mer?

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Teamet som gör remakes =! Teamet som gör nya spel.

Man kan faktiskt ha flera teams dedikerad på olika saker. Man behöver inte ha 1000 nya spel per år, för ingen kommer hinna gå igenom alla nya spel. Om man inte gillar remakes eller remasters, köp dem inte. Pengarna dikterar.

!=?


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Meurik:

Värt att anmärka på här:

DU har inte köpt några nya spel i år. Betyder inte att nya spel inte görs, bara att du inte köpt någon.

Remasters/Remakes har sin plats, och finns massor av människor som gillar det. Av olika skäl kan det bero på att originalet inte längre går att spela (inkompatibelt med operativsystem t.ex), eller att man helt enkelt vill köra sina kära klassiker i modern skrud och med full användning av sin nyare hårdvara.

Och som tidigare nämnt, dom personer som eventuellt jobbar på remakes till gamla spel hos Take Two, är inte samma personer som eventuellt jobbar på nya spel hos Rockstar. Säger sig självt.

EDIT: Efter snabb Google sök hittar man följande listor på spel som antingen redan släppts 2021, kommer släppas 2021 eller inom närmaste framtiden. Nej nej, inga nya spel har gjorts överhuvudtaget. /sarkasm

https://www.gameinformer.com/2021

https://www.ign.com/articles/video-game-release-dates-ps4-ps5...

Kul att du gillar remakes/remasters. Det gör inte jag. Jag vill spela nya spel, helst helt nya IPn. Nya spel görs hela tiden som du säger, men inget har fallit mig i smaken detta år. Om företagen la sina pengar och manskap på att göra fler nya spel kanske nått skulle tilltala mig (och kanske någon annan) vad vet jag?

Medlem

Vill så gärna uppleva GTA Vice City med samma spelmotor som GTA V kör med. Och såklart även San Andreas och första Red dead redemption. Det står tre olika, men hade de gjort en fjärde gärna Bully.

Avstängd
Skrivet av Subzero199:

Red dead redemption 1 med rdr2 grafik. Mumma.

...till PC!

12
Skriv svar