Alan Wake Remastered till Nintendo Switch har åldersmärkts i Brasilien

Robot
Alan Wake Remastered till Nintendo Switch har åldersmärkts i Brasilien

Är den finska skräcken på väg till Nintendos energiknippe?

#Alan-wake-remastered, #Remedy-entertainment


It's not a lake, it's an ocean

Visst, det finns många Switch-ägare där ute. Men en eventuell uppföljare lär väl knappast rulla på Nintendos hårdvara (om det nu är som vi tror och remastern ska kratta manegen för Alan Wake 2).


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skribent
Skrivet av Ruffles:

Visst, det finns många Switch-ägare där ute. Men en eventuell uppföljare lär väl knappast rulla på Nintendos hårdvara (om det nu är som vi tror och remastern ska kratta manegen för Alan Wake 2).

Nej, jag har svårt att se att en eventuell uppföljare kommer till Switch (men kanske Nintendos nästa konsol?). Men det är som sagt en stor marknad, så det kan säkert löna sig att fixa i ordning en version av remastern till Switch.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Nej, jag har svårt att se att en eventuell uppföljare kommer till Switch (men kanske Nintendos nästa konsol?). Men det är som sagt en stor marknad, så det kan säkert löna sig att fixa i ordning en version av remastern till Switch.

Jo precis, emellan Switch och Wii U så är det 4,5 år och det har gått 4 år sedan Switch släpptes nu.
Jag tror att Switch kommer hålla rätt mycket längre, men släpps nästa Alan Wake 2023 så kanske det inte är så lång tid kvar till nästa Switch blir tillgänglig(uppe i 6 år då).

Emellan Nintendo DS och 3DS så är det 6,5 år, ifall man istället vill jämföra med deras bärbara system.
6 år emellan 3DS och Switch.

Jag tror inte så mycket på Switch Pro, PS4 Pro släpptes 3 år efter PS4, One X släpptes 4 år efter One.

Det är jobbigt för 3dje part, men ifall Nintendo följer spåret som de gjort innan så bryr de sig nästan bara om 1st party, så de kanske vill hålla konsolen aktiv så länge den säljer ok.
Fansen verkar inte heller bry sig om prestanda eller prioritera 3rd party.

Top 13 bäst säljande spel på Switch är Nintendos egna, sen kommer Monster Hunter, efter det så är det fortfarande Nintendos fram till 19 och tätt med first party efter det.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Jonny Myrén:

Nej, jag har svårt att se att en eventuell uppföljare kommer till Switch (men kanske Nintendos nästa konsol?). Men det är som sagt en stor marknad, så det kan säkert löna sig att fixa i ordning en version av remastern till Switch.

Ja, mycket möjligt. Om extrakostnaderna inte är så stora kan det kanske vara värt det.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Nej, jag har svårt att se att en eventuell uppföljare kommer till Switch (men kanske Nintendos nästa konsol?). Men det är som sagt en stor marknad, så det kan säkert löna sig att fixa i ordning en version av remastern till Switch.

Ja, jag klagar då inte. Min switch skulle bara bli tacksam över lite Alan Wake 😄

Skribent
Skrivet av Ruffles:

Visst, det finns många Switch-ägare där ute. Men en eventuell uppföljare lär väl knappast rulla på Nintendos hårdvara (om det nu är som vi tror och remastern ska kratta manegen för Alan Wake 2).

Control finns ju som streaming-version på Switch, som dessutom funkar rätt bra. Så det kan ju göra någon sådan lösning för 2an?


signatur

"Writer and Fighter"

ZF
Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Control finns ju som streaming-version på Switch, som dessutom funkar rätt bra. Så det kan ju göra någon sådan lösning för 2an?

Men funkar det "överallt"? Menar inte på bussen, utan i de flesta länder som Switch verkar i.

Det är ju en sak att göra ett gammalt spel tillgängligt i en port. Men att lansera ett helt nytt som enbart stream, kan vara en annan sak.

Skribent
Skrivet av ZF:

Men funkar det "överallt"? Menar inte på bussen, utan i de flesta länder som Switch verkar i.

Det är ju en sak att göra ett gammalt spel tillgängligt i en port. Men att lansera ett helt nytt som enbart stream, kan vara en annan sak.

Fast Assassins Creed Odyssey släpptes väl som stream på swtich samtidigt som när det släpptes på andra konsoler? Nu bara i Japan dock, men det känns som de testar marknaden för stream-spel för att senare kunna släppa "nya" titlar även världen över.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Det var någon som skrev på reddit att dom inte har cloud version i Brasilien, där spelet åldermärkts. Så har vi tur kanske det kommer digitalt+fysiskt.

1
Skriv svar