Diablo 2 Resurrected

Bra recension! Hade de klistrat på nymodigheter från trean, hade det blivit full pott då?

Medlem
Skrivet av kapten_haddock:

Bra recension! Hade de klistrat på nymodigheter från trean, hade det blivit full pott då?

Med nymodigheter från D3 låter det som en lätt 1 av 5. Låt D2 vara D2 och inget annat, bästa spelsläppet det här året och om inte på länge i ARPG väg iaf

Skribent
Skrivet av DieZe:

Med nymodigheter från D3 låter det som en lätt 1 av 5. Låt D2 vara D2 och inget annat, bästa spelsläppet det här året och om inte på länge i ARPG väg iaf

Det går ju att göra nymodigheter som inte förstör grundkänslan i D2, för att något är gammalt innebär det ju inte att det är bäst, funktioner åldras ju. En sak som att kunna passera igenom varandra i trånga gångar t.ex. hade ju bara förbättrat upplevelsen. Gränssnittet hade ju mått bra av om du åtminstone haft möjligheten att ändra det efter ditt eget val, old school/new school.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av DieZe:

Är ju dock väldigt smidigt som det är nu att byta mellan sina spells på PC? Bara att keybinda så att man finner det bekvämt och lätt att komma åt

Ganska stor skillnad att byta mellan spells än att ha dem hotkeyade från början. Ser inte någon anledning till att det inte borde patchas in när det redan finns i spelet. Man måste bara koppla in en handkontroll för att få tillgång till det.

Avstängd
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det går ju att göra nymodigheter som inte förstör grundkänslan i D2, för att något är gammalt innebär det ju inte att det är bäst, funktioner åldras ju. En sak som att kunna passera igenom varandra i trånga gångar t.ex. hade ju bara förbättrat upplevelsen.

Det hade gjort det bekvämare men man skulle ju också kunna argumentera för att blockningarna bidrar till gameplayet.
I maggot lair blir det oftast förstoppning om spelarna inte vet att man bör hålla avstånd till varandra för att lämna utrymme att röra sig på.
Sen måste man ha en tankig person med lightning resistance i fronten och casters bakom som hjälper till med damage. Det går också att passera varandra i hörnen.
Utan allt detta skulle ingen minnas maggot lair som ett jobbigt ställe eller kanske inte ens lägga det på minnet överhuvudtaget.
Nu är det alltid någon som uttrycker typ "oh god I hate this place" varje gång man är där vilket kanske på något sätt ändå bidrar till helhetsupplevelsen, det blir variation och textur och allting är inte bekvämt och enkelt.

Frustration är för mig en helt legitim känsla för spel att medvetet eller omedvetet framkalla hos spelaren och mycket bättre än typ likgiltighet vilket är min vanligaste känsla när jag spelar moderna AAA-spel.

Med det sagt har jag aldrig tyckt Diablo 2-gameplayet är speciellt kul, det är alldeles för simpelt. Men jag gillar atmosfären, myskänslan, att bygga olika gubbar och att farma och tradea items.

Medlem

Kör på min PS4 och en LG oled , vilket ger att oled:en dimrar ner ljusstyrkan efter en stund. Den tycker att bilden är för statisk och för lite rörelse och måste då trycka fram tv-menyn för att den ska lysa upp igen. Har inte upplevt det med något annat spel jag kört. Ett hemmabioproblem

Medlem

Jag är mycket nöjd med denna upphottning. Sen att man lirat originalet varje år sen 2002 kanske gör att man är inbiten fan


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av FarbrorBosse:

Kör på min PS4 och en LG oled , vilket ger att oled:en dimrar ner ljusstyrkan efter en stund. Den tycker att bilden är för statisk och för lite rörelse och måste då trycka fram tv-menyn för att den ska lysa upp igen. Har inte upplevt det med något annat spel jag kört. Ett hemmabioproblem

Låter skumt, jag kör också på en LG oled, men via en series x. Inga som helst sådana problem här. Kanske nåt kompatibilitetsknas med ps4an?

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Låter skumt, jag kör också på en LG oled, men via en series x. Inga som helst sådana problem här. Kanske nåt kompatibilitetsknas med ps4an?

Min modell är C6 från 2016.
Pausar man bilden i en film så sker samma sak. Oled:en sänker ljusstyrkan för att spara energi och motverka inbränning. Brukar faktiskt också hända när jag tittar på Fragzone fredag, när dom två herrarna sitter alldeles för stilla.

Medlem
Skrivet av FarbrorBosse:

Min modell är C6 från 2016.

Okej, kanske nåt där då, jag kör c7, så 2017. Hoppas du fixar det, kan tänka mig att det är rätt störigt. Kanske nån energisparsfunktion du kan stänga av eller nåt

Edit: ah, såg din uppdatering. Låter helt klart som energisparsfunktion, du får stänga av den när du spelar helt enkelt Eller kanske helt och hållet om du får det ofta

Skribent
Skrivet av FarbrorBosse:

Min modell är C6 från 2016.
Pausar man bilden i en film så sker samma sak. Oled:en sänker ljusstyrkan för att spara energi och motverka inbränning. Brukar faktiskt också hända när jag tittar på Fragzone fredag, när dom två herrarna sitter alldeles för stilla.

Vad fan? Då måste vi ju se till att röra oss mer i studion! XD


signatur

"Writer and Fighter"

Ero
Medlem
Skrivet av DieZe:

Med nymodigheter från D3 låter det som en lätt 1 av 5. Låt D2 vara D2 och inget annat, bästa spelsläppet det här året och om inte på länge i ARPG väg iaf

Minecraft Dungeons var ett härligt tillskott i ARPG-genren.

Och ja, jag är seriös 😊

Men jag spelar mycket med barnen, så det kanske är därför jag är helt såld på det. Det samlar familjen i ett gemensamt intresse.


signatur

Varit medlem längre än dig.

Skribent
Skrivet av Ero:

Minecraft Dungeons var ett härligt tillskott i ARPG-genren.

Och ja, jag är seriös 😊

Men jag spelar mycket med barnen, så det kanske är därför jag är helt såld på det. Det samlar familjen i ett gemensamt intresse.

Gillade också Dungeons om man tog det för vad det var. Det är ett mer lättsamt ARPG som är perfekt för barn, med det sagt är de ju inte helt lätt heller utan ibland tar det stopp och man får köra om banor för att levla lite. Har haft jättekul när jag spelat med barnen


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Så skulle göra en Insight, till min merc. Efterbliven som man är så förstod jag inte att Polearm är jävlgit specifik term för en viss del av vapen, jag trodde Pike räknades till Polearm, men nej, tydlign är det ett spjut.

så sitter med en 4 slot Pike,.... FML

Dags att bränna igenom en gubbe till ACT 5 igen då så jag får ny slot.

Medlem
Skrivet av wololo:

Så skulle göra en Insight, till min merc. Efterbliven som man är så förstod jag inte att Polearm är jävlgit specifik term för en viss del av vapen, jag trodde Pike räknades till Polearm, men nej, tydlign är det ett spjut.

så sitter med en 4 slot Pike,.... FML

Dags att bränna igenom en gubbe till ACT 5 igen då så jag får ny slot.

Spelar du på PSN kan du få en av mig. Secret Cow level är bra att farma efter socketad utrustning. Du kan även använda cuben för att gambla fram sockets på vanliga vita items. Alla spelar på sitt sätt men jag rekommenderar inte att använda act5 questen till polearm för merc.

https://diablo2.diablowiki.net/Horadric_Cube_Recipes

Medlem
Skrivet av TheConsul:

Spelar du på PSN kan du få en av mig. Secret Cow level är bra att farma efter socketad utrustning. Du kan även använda cuben för att gambla fram sockets på vanliga vita items. Alla spelar på sitt sätt men jag rekommenderar inte att använda act5 questen till polearm för merc.

https://diablo2.diablowiki.net/Horadric_Cube_Recipes

tyvärr PC MASTER RACE

Intressant, är ju helt noob på D2, spelade en hel del D3(pc+ps4) men detta är ju något helt annat, det håller en lixom inte i handen alls.

Medlem
Skrivet av wololo:

tyvärr PC MASTER RACE

Intressant, är ju helt noob på D2, spelade en hel del D3(pc+ps4) men detta är ju något helt annat, det håller en lixom inte i handen alls.

Det är det som är grejen!
No remorse at all, speciellt om man lirar Hardcore.

Kunde inte störa mig mer på kösystemet. Och alla random krascher.


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem

Hejsan, är helt ny på diablo 2 men skulle gärna vilja sätta mig in i detta äventyr, är level 11 nu men problemet är att jag inte riktigt förstår hur det funkar, har försökt hitta info på nätet men jag tycker fortfarande det är riktigt krångligt, har någon av er en bra sida med typ nybörjar tips eller liknande?

Gnällkuk
Skrivet av stesva:

Hejsan, är helt ny på diablo 2 men skulle gärna vilja sätta mig in i detta äventyr, är level 11 nu men problemet är att jag inte riktigt förstår hur det funkar, har försökt hitta info på nätet men jag tycker fortfarande det är riktigt krångligt, har någon av er en bra sida med typ nybörjar tips eller liknande?

https://youtube.com/c/MrLlamaSC


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

123
Skriv svar