Bioware lovar att berätta mer om Dragon Age nästa år

Robot
Bioware lovar att berätta mer om Dragon Age nästa år
Medlem

Blir väl ännu ett fuckup i frostbite motorn. Inqusition var ju riktigt dåligt. Hade varit bättre om dom fortsatte använda Eclipse eller Aurora som i Neverwinter... mycket bättre imao.

Skribent
Skrivet av robbis:

Blir väl ännu ett fuckup i frostbite motorn. Inqusition var ju riktigt dåligt. Hade varit bättre om dom fortsatte använda Eclipse eller Aurora som i Neverwinter... mycket bättre imao.

De borde ta Witcher 3-motorn.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av robbis:

Blir väl ännu ett fuckup i frostbite motorn. Inqusition var ju riktigt dåligt. Hade varit bättre om dom fortsatte använda Eclipse eller Aurora som i Neverwinter... mycket bättre imao.

Spelmotorn var bara en del av problemet. Värdet av en studio ligger i folket bakom och vilka som styr skeppet. Precis som de flesta andra före detta fantastiska spelstudios. har de flesta veteraner och nyckelpersoner lämnat Bioware. Kvar är bara ett tomt skal, en skugga av sitt forna jag.

Bioware, DICE, Blizzard mfl kunde likväl byta namn till genericcrapstudio #1534 och det hade varit mer representativt mot vilka de är idag.

Medlem

Detta har nämnts förut, men de behöver återgå till rötterna denna gång istället för att anpassa till den stora massan.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Om de gör ett spel liknande Dragon Age: Origins i VR så hade jag varit bered att köpa det oavsett priset.

Geeks Gaming
Skrivet av johanAndersson:

Om de gör ett spel liknande Dragon Age: Origins i VR så hade jag varit bered att köpa det oavsett priset.

För mig behöver de inte va vr. Men helt klart gå tillbaka till vad Origins va. Gärna blanda in lite Skyrim exploration i det hela.

Skribent
Skrivet av magma:

Detta har nämnts förut, men de behöver återgå till rötterna denna gång istället för att anpassa till den stora massan.

Det är väl tyvärr där problemet ligger, att de främst vill sälja till stora massan. Dock har ju spel om Divinity och Pathfinder visat sig sälja rätt bra, men den typen av RPG frodas också bäst på PC och jag tror EA vill ha med alla på tåget.

Men vi får se vad som händer, i nuläget är jag bara glad om vi kan få en hyfsat buggfri upplevelse vid launch. Tycker det varit under all kritik de senaste åren med halva spel och buggiga releaser. Lite buggar kan jag förstå att det finns, men när spel som BF 2046 släpps och det knappt ens skulle räknas till alfa-version för några år sen. Då är det något seriöst fel.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

De borde ta Witcher 3-motorn.

Ja det gick ju bra i cp2077 🤣

Skribent
Skrivet av robbis:

Ja det gick ju bra i cp2077 🤣

Tror den inte lämpar sig för stora städer och skyskrapor, men däremot mer vidsträckta miljöer som fantasy ofta visar upp verkar det ju fungera bra.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av magma:

Detta har nämnts förut, men de behöver återgå till rötterna denna gång istället för att anpassa till den stora massan.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Det är väl tyvärr där problemet ligger, att de främst vill sälja till stora massan. Dock har ju spel om Divinity och Pathfinder visat sig sälja rätt bra, men den typen av RPG frodas också bäst på PC och jag tror EA vill ha med alla på tåget.

Men vi får se vad som händer, i nuläget är jag bara glad om vi kan få en hyfsat buggfri upplevelse vid launch. Tycker det varit under all kritik de senaste åren med halva spel och buggiga releaser. Lite buggar kan jag förstå att det finns, men när spel som BF 2046 släpps och det knappt ens skulle räknas till alfa-version för några år sen. Då är det något seriöst fel.

Det hela började väl efter första dragon age med seriens stagnering. Kört DA 2 en gång och därefter inte rört det. Kört inquisition en gång, sen aldrig mer rört det heller. Slog till under BF på GOTY-edition av DAI då jag ville ge det ny chans till konsolen för under 70 kr men tröttnade efter några timmar. Origins har jag kört om minst några gånger och testat olika klasser.

Vågar inte heller hoppas på något med tanke på hur det varit de senaste åren hos Bioware. De vet att folk köper produkten oavsett hur dåligt skick den är på release.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skribent
Skrivet av magma:

Det hela började väl efter första dragon age med seriens stagnering. Kört DA 2 en gång och därefter inte rört det. Kört inquisition en gång, sen aldrig mer rört det heller. Slog till under BF på GOTY-edition till konsolen för under 70 kr men tröttnade efter några timmar. Origins har jag kört om minst några gånger och testat olika klasser.

Vågar inte heller hoppas på något med tanke på hur det varit de senaste åren hos Bioware. De vet att folk köper produkten oavsett hur dåligt skick den är på release.

Jag var sjukt besviken på 2an, men har spelet det i efterhand och intalade mig att det mer är som en lite mer actionbetonad spin-off. Jag hade även varit helt ok med om spelet marknadsförts så det då det inte är något fel att utveckla en spelserie åt olika genrar. Story med Hawke och familjen är bra. Det vävs också in snyggt i Inquisition, men jag har svårt att se spelet som en uppföljare till DA 1.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag gillade inquisition, känns dock att man är ensam på den fronten. Ser framemot vad för nyheter dom kan tänkas presentera

Ase
Medlem

Hoppas det blir bra! även fast de har mist de flesta gamla bioware utvecklare.
synd att EA köpte upp dom! 1an var fantastisk, 2an ok men inte så bra, 3an tycker jag var bra,
ser fram mot 4an (kan ju inte bli sämmre än 2an i allafall) vilken även den är bättre än vilket witcher spel som helst (har testat witcher spelen flera gånger men går ej att fastna,
witcher spelen känns som ett spel för hormontunga tonåringar bara, med för stora svärd & typisk öststats moral (kvinnor är bara objekt)) Nä får hoppa in i baldurs gate 3 istället för att vara här & gnälla MVH Arne

Skribent
Skrivet av sezth:

Jag gillade inquisition, känns dock att man är ensam på den fronten. Ser framemot vad för nyheter dom kan tänkas presentera

Tycker inte heller Inqusition var så dåligt som folk säger. Framförallt tycker jag spelet blev bättre och bättre ju längre man spelade. Plus att jag tycker det knöt ihop både DA1 och DA2 riktigt bra, till skillnad från Mass Effect 3.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Origins var bra för sin tid, MEN. Jag vill nog påstå att karaktärerna och deras "öden" var mer intressanta i tvåan. Inquisition är fortfarande bra, DOCK är det lite för mycket leta/samla uppdrag. Det jag vill se mer är borgbyggandet, att sitta på tronen och döma folks olika öden, kärleksrelationerna skall ha lite större betydelse som det var förr i tiden. Skippa den utvalde-narrativet och låt en själv spela fram sitt öde.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Så, de ska alltså berätta något nästa år.

Nyhetsstoff!

eld
Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tror den inte lämpar sig för stora städer och skyskrapor, men däremot mer vidsträckta miljöer som fantasy ofta visar upp verkar det ju fungera bra.

I det stora hela fungerar cyberpunk efter patchandet på pc, det var ju gameplay och världen som de missade utveckla vidare.

Så motorn duger precis som andra inhousemotorer.

Medlem
Skrivet av sezth:

Jag gillade inquisition, känns dock att man är ensam på den fronten. Ser framemot vad för nyheter dom kan tänkas presentera

Skrivet av Johan Lorentzon:

Tycker inte heller Inqusition var så dåligt som folk säger. Framförallt tycker jag spelet blev bättre och bättre ju längre man spelade. Plus att jag tycker det knöt ihop både DA1 och DA2 riktigt bra, till skillnad från Mass Effect 3.

Håller med. Jag gillade Inquisition starkt efter besvikelsen som var DA2. (Push a button for awesome, Button, Awesome!) Origins var naturligtvis den bästa i serien. Men det är, som nämnts tidigare, ett isometriskt RPG likt vad Pathfinder kingmaker etc är idag. Tror inte EA vill satsa på det då de vill skeppa spel som kan säljas på en massmarknad där konsol är inkluderat och isometriskt är inte lika populärt på konsol som spel med third person perspektiv förenklat för att passa handkontroll. Så jag fruktar att DA4 kommer vara urvattnat.

Medlem
Skrivet av sezth:

Jag gillade inquisition, känns dock att man är ensam på den fronten. Ser framemot vad för nyheter dom kan tänkas presentera

Vi är många, dussin! Tyckte om det riktigt mycket.

Medlem
Skrivet av robbis:

Blir väl ännu ett fuckup i frostbite motorn. Inqusition var ju riktigt dåligt. Hade varit bättre om dom fortsatte använda Eclipse eller Aurora som i Neverwinter... mycket bättre imao.

Jag hade inget problem med Inqusition, njöt av varenda minut, sjukt bra spel tyckte jag

Medlem

I mitt huvud slutar DA lore med expansionen till Origins. Vilka tider btw, den expansionen slår många av dagens AAA-spel i längd och omspelsvärde.

Medlem

Tyckte DA:I var fruktansvärt dåligt. Ett MMO i singelplayer med massor av fetch quests och samlande. Oinspirerande och tråkiga karaktärer och ett slut som kändes enormt antiklimax.

Har tappat hoppet om Bioware.

RmK
Medlem

Även om Origin är oslagbart bäst i denna serien så gillade jag Inquisition mycket bättre än tvåan. Förmodligen för man gick tillbaks lite mot strissystemet i Origin.

Mitt största problem med spelet var dock kartorna som var fullsmockade med totalt meningslösa uppgifter att utföra, minns att jag slutförde allt bara för att jag trodde att någonstans gömmer sig något vettigt, men icke.

Efter det långa offtopic så får jag ändå säga att jag hoppas att vi får mer mäktiga upplevelser likt Origin, kom igen nu Bioware!

Inaktiv

Det fanns heller inga städer i DA : I
Vilket var en stor besvikelse. Hoppas det nya blir som DA : Origins.

1
Skriv svar